Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vauvasi saisi rahalahjaksi 30€, mitä ostat sillä?

Vierailija
14.09.2011 |

Vauvalla ei ole vielä tiliä, vaatteita on vaikka kuinka paljon odottamassa.

Mietin ostaisinko tuolla rahalla kaksi pakettia vaippoja, tulisi ainakin tarpeeseen.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostaisin sitten kun tulee tarvetta. Tai sitten tilille kun sellainen on.

Vierailija
2/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin myös lapsilisät sinne tilille ja aina kerran vuodessa hankkisin kertyneellä summalla osakkeita hänen arvo-osuustilille. Tuotto pankkitilillä on niin huono, että sinne pitempään säästäminen ei kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs synttärilahja se sellainen on mitä ei synttärinä saa, eli ostaisin vauvalle jonkun hyödyllisen ja kivan lelun! Näin olen myös tehnyt ja on ihana katsella vauvaa tai isompaa lasta kun onnessaan leikkii.

Vierailija
4/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakin on saanut "kenkärahaa" sukulaisilta. En ole kyllä mitään tiettyä niillä ostanut, mutta ne ensikengät olen ostanut kyllä sitten rahaa säästämättä! Ja ajattelin ostaa kuopukselle yksiä ihania puuleluja, kun esikoisellakin on samaa sarjaa. Säästän ne sitten heille siihen asti kun saavat omia lapsia..

Vierailija
5/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa rahaa lahjaksi, ostan sillä sitä mitä milloinkin tarvii. Ihan erillishankintoja, en käytä sitä vaippoihin tai ruokiin. Käytän se esim. haalareihin tai leluihin.

Jos meillä ei ole mitään hankintoja sillä hetkellä, laitan rahat lapsen tilille josta en nosta rahaa koskaan.

Minusta tuntuu väärältä käyttää rahat ruokaan, tai vaippoihin. Ne on sellaisia perusjuttuja jotka minun täytyy huolehtia itse. (Siis itsestäni tuntuu näin, ei kai siinäkään muuten mitään väärää ole)

Vierailija
6/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi käyttää tarpeen mukaan saamishetkellä ja sitten joskus myöhemmin ostaa ikään kuin jotain lahjaksi?

Vierailija
7/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeellista tai kivaa, mitä ei ole /tarvii. Vaatteita, lekuja, kirjoja tms. Ei ruokaa, vaippoja tms. Jos ei oo mitään sellaista, niin pian on. Yritän muistaa kertoa antajalle, mitä hankittiin.

Vierailija
8/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sellaisen perustaminen ei ole vaikeaa, ota ne rahat mukaan, ja henkilöpaperit, ja käykää pankissa perustamassa se tili.

Vierailija
9/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttäisin johonkin vauvalle kivaan kohteeseen myöhemmin.

Älä nyt mihinkään vaippoihin!

Vierailija
10/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lahjan antajakin ajatellut, että raha käytetään vauvan tarpeisiin. Vauvan tilille aika turhaa rahaa laittaa, kyllä sinne ehtii myöhemminkin.

Vierailija
11/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvaperheessä raha on tiukoilla, mitä järkeä on pientä rahasummaa säästää johonkin hamaan tulevaisuuteen. Hamassa tulevaisuudessa voi rahaa olla enmemmän säästellä.

Vierailija
12/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä vaippojahan joutuu jokatapuksessa ostamaan! Mä voin hyvin mennä ruokakauppaan lasten rahojen kanssa ja pistän summan muistiini. Sitten kun vastaan tulee jotain kivaa/tarpeellista niin ostan. Ja voin vaikka myöhemmin sanoa mummolle että hänen rahoillaan ostettiin tuo takki/lelu. Meillä ainakin lapsiin laitetaan niin paljon rahaa että varmasti saavat "omansa pois".

Vierailija
13/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut lapsen lahjarahoilla jotain konkreettista. Esim. lelun tai vaatteen ja kertonut sitten lahjan antajalle mihin raha on mennyt. Välttämättä en ole ostanut lahjaa heti, vaan sitten kun lapsi on jotain tarvinnut.

Sinänsähän on ihan sama onko lahjaraha mennyt vaippoihin ja sitten joku isompi hankinta tehty "omilla rahoilla" vai toisin päin. Mutta jotenkin tuntuu mukavammalta ajatella, että lahjarahalla on hankittu jotain mainittavaa.