Rintsikoista
Siis kun monet paasaa siitä, kuinka suomalaisilla on yleisesti liian iso ympärys ja muutenkin aina epäsopivat liivit. Sit kerrotaan, että on aina tottunut ostamaan kokoa 80/jotain ja liiviliikkeessä onkin sit oikea koko ollut 70/jotain paljon isompaa...
MITEN tää on mahdollista? Mä jos koitan päälleni jotain tissiliivejä ympärysmitalla 75, ne pyörii mun päälläni. 70 on yleensä sopiva. Tosin niissä aika monissa tarvii laittaa sit keskimmäiseen tai ulommaiseen hakaseen. Muuten alkaa ahistaa. Siis todellakin ja sananmukaisesti ahdistamaan kun ei henki meinaa kulkea :O Ja helpottaa heti, kun älyää avata liivit tai löysätä vähän.
Mulla ei todellakaan tulis pieneen mieleenkään ostaa 80 liivejä, enkä kuuna kullan valkeana suostuisi änkeämään itseäni 65 liiveihin. BMI on 18 ja pituus 164cm eli aika hemmetin ruipelo.
Kommentit (14)
mulla h75 ja BMI27.Ollaan kaikki erimallisia
10cm liian isoja liivejä. Enkä tajua miten pieni voi olla ihminen, jonka ympärysmitta on 65. Kun muakin sanotaan pieneksi... :P
Mulla on parit rintsikat kokoa 85C ja useimmat 75E. Molemmat ihan yhtä hyviä. Ja noista mistä olen valinnut 85C on 75E ollut aivan väärän kokoinen joka suunnassa. Riippuu siis aivan rintsikoistakin. Mun liivejä jos katsoo ja laittaa vierekkäin 85C ja 75E ei huomaa ympärysmitassa eikä kuppikoossa mitään eroa. Eri malleissa ja merkeissä koot on ihan erilaisia, ja mä ainakin katson itse liivejä, en kokoja, nään silmällä heti hyllystä mikä on mun kokoa, vaikka kokolappu näyttäisikin ihan muuta.
Niin ja mä 174/85 jos se tähän jotenkin liitty, BMI:tä en jaksa laskea.
lyhyt, siro nainen. Hoikka nimenomaan vyötäröstään.
Sitä, miten joku käyttää ympärysmitaltaan 10 cm liian isoja liivejä en tajua minäkään.
10cm liian isoja liivejä. Enkä tajua miten pieni voi olla ihminen, jonka ympärysmitta on 65. Kun muakin sanotaan pieneksi... :P
Enkä tajua miten pieni voi olla ihminen, jonka ympärysmitta on 65. Kun muakin sanotaan pieneksi... :P
Minun liivikokoni on 65D/DD. Olen lyhyt ja normaalipainoinen (160/57) ja vaatekokoni on 36/S.
65 on ihan tavallinen ja yleinen liivinympärys.
Minäkään en kyllä oikein ymmärrä, miten niin moni viitsii käyttää löysiä liivejä. On ne sen verran epämukavat yllä.
Jos on rintakehän ympärillä "löysää", tulee helposti valinneeksi turhan ison koon. Jos taas on hoikka tai laiha, liian iso koko ei jää kehon "pinnalle" vaan ei ota kiinni kroppaan lainkaan.
Ei tavallisissa kaupoissa ole muita kokoja kuin B-D-kuppeja ympärymittoja 75-85.
Niistä sitten valitset jonkun melkein sopivan ja kun pientä ei voi ottaa, on sitten otettava se isompi. Siinä sitten tottuu pitämään löysempiä ja oikea koko tuntuu liian pieneltä.
Jopa erikoisliikkeissä ovat erikoisemmat koot vähintään tiskin alla, usein tilauksessa. Myyjä puolustelee joskus vaatimatonta valikoimaansa toteamalla "voivoi kun teillä on liian isot rinnat". Siihen totesin, että ei kun täsmälleen sopivat, täällä vaan on liian pieni valikoima.
Kelpaako selitys aloittajalle?
Liivin ympärysmitta on sen venytysmitta, eli todellisuudessa esim 75 ja 85 on vain n 2cm pituuseroa jos laitat ne päällekkäin ja mittaat ympäryskaistaleen.
Joten ei se 85 tunnu kaikkien mielestä tosi isolta - toiset vaan haluaa, että liivi ei päällä tunnu miltään ja toiset taas haluaa, että on tosi napakka.
Ja tuohon kun joku sanoi, että käyttää 85C:tä ja 75E:tä niin niissä molemmissa on saman kokoinen kaarituki eli kupiltaan nuo liivit ovat täysin saman kokoisia. Ja ympärykseen taas vaikuttaa hyvin paljon materiaali, josta liivi on valmistettu.
Myyjä
Ne löysät liivit nimenomaan tuntuvat päällä, kun ne liikkuvat ja pyörivät. Liivit puristavat, selkämys nousee kohti niskaa ja olkaimet putoilevat. Jatkuvasti saa korjailla ja säätää.
Oikeankokoiset _napakat_ liivit taasen eivät tunnu yllä juuri ollenkaan, ne voi unohtaa.
ihmistä joka voi pitää sinisiä vaatteita.
Ihmeellinen on tämä maailma.
jotka muka käyttää 10 cm liian isoja. Ympärys on 76 cm ja koon 75 rintsikoista jää punaiset painaumat. En todellakaan rupea käyttämään taulukoiden ja laskureiden antamaa kokoa 70 saatika 65! Koko 80 on liian löysä, muttei sekään pyöri päällä.
Oon miettinyt, että onko muilla vaan niin paljon enemmän rasvaa kyljissä ja selässä. Ne pienet liivit nimittäin oikeasti sattuu päällä.
Ei se ihan noin yksioikoista ole. Aikanaan en millään käsittänyt että mulla on kuppikoko D joten aina etsin sitten liiveistä sitä C:kuppikokoa. Monista peruskaupuista, esim hm, ei helpolla edes löydy D:tä. Ja vaikka itselläni rinnanalus jopa alle 70cm niin arvaappa miltä se 70C tuntui päällä vaikka menikin päälle :D Näin ollen fiksuna siis hankin isommat liivit, eli logiikallani 75C ja lopulta myönnyin 80C:hen ja edelleen siis se rinnanalus 67cm. Mutta kauppojen rintsikoissa tuo 80C on tuntunut selkeästi parhaimmalta
No, oppia ikä kaikki. Nyt jo ymmärtää käydä oikeissa liiviliikkeissä ja itsekkin tajunnut ottaa sen mittanauhan käteen. Nyt tiedän että oikea kokoni onkin 70D. Mutta niin puhtaasti tämä kaikki on varmaan sitä etten nuorempana niin välittänyt tuosta eikä minulla ole ollut äidinkään kanssa sellaisia välejä että rintsikoista oltaisi sen syvemmin puhuttu. Ja jotenkin tuo kynnys nimenomaan C ja D kuppikoon välillä oli suuri (minulle siis). Niin en vaan millään meinannut tajuta että se kuppikoko todellakin on D.
jotka muka käyttää 10 cm liian isoja. Ympärys on 76 cm ja koon 75 rintsikoista jää punaiset painaumat. En todellakaan rupea käyttämään taulukoiden ja laskureiden antamaa kokoa 70 saatika 65! Koko 80 on liian löysä, muttei sekään pyöri päällä.
Eivät ne punaiset painaumat mitään tarkoita. Tottakai ihoon jää painaumat vaatekappaleesta, joka on tiiviisti kehoa vasten.
Samoin selkä- ja kylkimakkaroita tulee, jos kropassa vaan on sen verran rasvaa ja pehmeyttä. Ihan normaalia. Pieleen menee jos niitä välttääkseen valitsee isomman liivinympäryksen.
...Ja liivit "pyörivät päällä", kun ne voi kiinnittää edestä ja sitten pyöräyttää oikeinpäin.
miksi ihmeessä teet siitä numeron?