Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on liian suloinen verrattuna värittömiin suomilapsiin...

Vierailija
04.11.2005 |

ongelma se on tämäkin!

Tämä saattaa olla hiukan outo ja helposti väärinymmärrettävä asia...

oma lapsi kun on se maailman suloisin. Ja suklaalapsi ainakin eksoottinen. Minulle on muodostumassa ongelmaksi jotkut ystävät ja tuntemattomat, jotka kovasti positiivisesti kommeintoivat " syötävän suloista" tms lastani. Kehuissa ja huomiossa itsessään ei mitään vikaa ole, olenhan itsekin sitä mieltä, että lapseni on se suloisin. MUTTA. Nyt on usein käynyt niin, että huomion ja kehujen tulviessa paikalla/tilanteessa läsnä on myös joku toinen tuttu äiti ja (vaalea) lapsi. Että minua riipaisee, kun ajattelen, miltä itseltä tuntuisi kun omaa lasta ei kommentoida melkein ollenkaan, vaan vaan sitä eksoottista.

Miten/voiko tästä puhua näiden " kehujoiden" tai tämän toisen äidin kanssa? Siis kun KAIKKI lapset ovat suloisia ja KAIKKI äidit tarvitsevat kehuja! Jopa värittömät pullaposkilapset!

Oih toivottavasti joku ymmärtää mitä ajan takaa. En nyt ihan osaa kirjoittaa selkeästi mitä tarkoitan. Omaa lastani en siis tässä kuitenkaan kehu.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä täällä, pikkiriikkisessä maassa maailman laidalla.

Kummatkohan maailman mittakaavassa on niitä patatavallisia ja kummat eksoottisia?

mieti sitä kun käyt nukkumaan...

Vierailija
2/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ymmärrä kulttuurisidonnaisuuden tässä asiassa :)

Mutta niinhän se on, vieras näyttää usein kauniimmalta, koska se on eksoottisempaa.

Mutta ei suinkaan aina. Ehkä sulla on ' nätti' lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset silmät ja vaaleat enkelikiharat mun makuun. Jotkut mulattilapset kauniita, ei toki kaikki, niissäkin löytyy rumia.

Vierailija
4/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jopa kehujan mielestä se oma " väritön pullaposkilapsi" on silti ihanampi kuin sinun. Eli älä tee kehuista numeroa, niin et niiiiiin kovasti tuo esille sitä, miten ylivertaisena pidät omaasi. Kaikki äidit tosiaan pitää omaa ihanimpana.

t. itsekin " suklaalapsen" (luoja, miten oksettava nimitys) äiti, jonka lapsi myös saa kehuja, mutta joka muistaa myös ihailla niitä valkotukkaisia pellavapäitä.

Vierailija
5/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota tutut ja tuntemattomat kehuvat kilpaa, on kuulemma aivan supersuloinen ym. Jopa vanha neuvolatätimme totesi tyttäreni olevan kaunein näkemänsä lapsi...Luulen asian johtuvan hyvin paljon siitä että neidillä on melko paksu, kihara tukka vaikka ikää vasta 6 kk. Itse välillä nolostun näistä kommenteista, koska en oikein tiedä mitä niihin tulisi vastata...Kiittää kohteliaisuudesta?? Ja todellakin nolostun silloin kun paikalla on muita äitejä lapsineen, vaikkakin itse olenkin sitä mieltä että oma lapseni on maailman suloisin pakkaus :)

Vierailija
6/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset haluavat " kehua" toisen äidin lapsia ihan vain siksi, että saadaan aikaiseksi puhetta ja halutaan olla kohteliaita. Oletko itse koskaan kehunut kenenkään lasta? Eihän se millään tavalla ole omalta lapseltasi pois.

Itselläni on kaksi lasta, joista toinen on suomalaisittain ehkä hiukan eksoottinen, vaikka onkin täysin kotimainen " tuote" . Ruskeat silmät, tummempi iho, ruskea tukka. Aivan ihana hurmuri. Ja toinen lapseni on vitivalkoinen, vaaltatukkainen, sinisilmäinen. Suomalaisittain ei edes kovin kaunis. Mutta arvaapa kumpaa lastani tuijotettiin Pariisin metrossa? Ja oikeasti ihmiset tuijottivat! Vaikka ei oltu sen kauempana Suomesta. Joten tummuus on erikoista vain täällä, kuten onkin jo todettu.

Olehan iloinen omasta kauniista lapsestasi, aivan kuten me muutkin olemme omistamme. Jos ensi kerralla kehun lastasi, ota se kehu ilolla vastaan ja " keksi" sinäkin jotain kivaa sanottavaa meistä.

Vierailija
7/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole hyvä äiti joka ei osaa rakastaa kaikkia lapsia...

Kauneus on katsojan silmissä. Oma lapseni on erittäin vaalea ja saa kovasti kehuja ja katseita. Monet suomalaiset lapset ovat kuitenkin useimmiten ristiverisiä eli brunetteja:). Olen nähnyt monia " suklaan-värisiä" vauvoja ja osa on suloisia, osa ei. Joku kalju isopäinen vauva saattaa olla todella söpö. Vauvasta uhkuu jo omaa persoonaa eli en katso vain ulkonäköä.

Muutamat suklaan ruskeat lapset ystäväpiirissäni ovat joo vauvana olleet suloisia (huom. ei kaikki) mutta kun kehittyvät niin eivät ole edes nättejä..

Vierailija
8/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että tunnenko sinut..

Vierailija
9/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki lapset ovat kauniita.

Vierailija
10/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en ottaisi kovin tosissaan. Harva kuitenkaan oikeasti haluaisi ehdoin tahdoin " suklaalasta" ...

Vaaleat lapset on maailmanlaajuisesti muuten paljon eksoottisempia!

Vierailija
11/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinuna en ottaisi kovin tosissaan. Harva kuitenkaan oikeasti haluaisi ehdoin tahdoin " suklaalasta" ...

Vaaleat lapset on maailmanlaajuisesti muuten paljon eksoottisempia!

Vierailija
12/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kehun kyllä mielelläni erilaisia lapsia. Vaikka pitäisinkin suomalaisia lapsia suloisina niin en välttämättä sano sitä heidän äideilleen. Mistähän tämä johtuu? Ehkä siitä että tavallaan koen että on lupa kehua kun on joku erilainen...hassu juttu. Eivät ne äidit siitä loukkaannu. Oma lapsi on aina rakkain ja suloisin. Sulla on vieläpä eksoottinen. Nauti vaan!!

Vierailija
13/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sinisilmäinen ja pellavahiuksinen lapsi on paljon suloisempi ku sun neekerilapses. Ja älykkäämpikin.

Vierailija
14/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tää on kyllä niin täydellistä puppua kuin vaan olla voi.

Vierailija:

Kaikki lapset ovat kauniita.

Vierailija
15/23 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotaantyöntävyys liittyy yleensä enemmän ilkeyteen, huonoon kasvatukseen tai vastenmielisiin vanhempiin, jotka saavat lapsenkin näyttäytymään huonossa valossa, koska hänessä näkee vain tulevaisuuden, johon vanhemmat ovat kasvattamassa.

Itse olen huomannut maailmalla lapsen kanssa matkaillessani, että kauneuskäsitykset ovat hyvin kulttuurisidonnaisia. Intiassa en pellavatenavani kanssa ollut päästä edes liikkumaan, eivätkä ne ihmiset todellakaan olleet turistidollarin perässä.

Afrikassa (Nigeriassa) töissä ollut pyylevähkö lääkärimiesystäväni kertoi, miten treenattu suomalaisittain komea kaveri ihmetteli hänen jatkuvaa maanista vientiään paikallisessa naisseurassa. Itsellä kun viuhka oli huomattavasti huonompi.

Nämä ovat aika herkkiä juttuja :D

Miksiköhän peruselli unelmoi suklaasilmistä?

Vierailija
17/23 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain osoitus käänteisestä rasismista. Kun katsotaan, että suklaalapset eivät kuitenkaan " ole samalla viivalla" vaaleiden suomalaisten kanssa.

Vierailija
18/23 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täällä Hesassa huomannut että enemmän kehuttaisi tummempia lapsia mutta lapsena kun tummat serrku tytöt tuli " suuresta maailmasta" pieneen savolaiseen kaupunkiimme niin kehujoita kyllä piisasi. He näyttivät niin eksoottisilta siellä ja pikku paikoissa tummat lapset näytävät edelleen.

En mä ainakaan lapsena siitä mieltäni pahoittanut, myös minun mielestäni he olivat, ja ovat edelleen tosi kauniita.

Vierailija
19/23 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun huomion kiinnittää pellavapäät sinisilmät:)

Vierailija
20/23 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsiani on joskus kehunut äiti, jolla lapset ovat samaa ikäluokkaa kuin omani. Olin täysin yllättynyt, kun kuulin ensimmäiset kehut äidiltä, jolla itsellään oli pieni lapsi. Se kehu tuli niin sydämestä. Itsekin olin sitä ennen sitä mieltä, että kaikki lapset tarvitsevat kehuja. Ehkä sitten toiset lapset saavat kehunsa muulla tavalla. Ehkä joku lapsi onkin lapsinero, mitä minun lapseni eivät todellakaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi