Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa nämä Me Asumme Maalla-ihmiset.

Vierailija
13.09.2011 |

Helsinkiläiset perheet muuttavat Vihtiin ja kuvittelevat asuvansa Maalla. Miten huvittavaa. Onpa todella maaseutua se kaukainen Vihti. Juu, on siellä pari peltoa ja Kirkonkyläkin...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 km:n säteeltä löytyy 2 kirkkoa, 2 päiväkotia, ala-aste, yläaste, lukio ja ammattikoulu, terveyskeskus, vanhainkoti, s-market, siwa, k-kauppa, 2 halpakauppaa, r-kioski, 2 pankkia, matkahuolto, 2 hotelli-ravintolaa, kenkäkauppa, kangaskauppa, lelukauppa ja vaikka mitä muuta... Tietääkseni 1 pieni maatilakin on reilun km:n päässä. En asu Vihdissä. Ja Helsingissä olen käynyt kerran.

Vierailija
22/28 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä todellakaan maalle tai mihinkään korpeen. Silti edelleen jotkut helsingissä asuvat on sitä mieltä että me asutaan maalla tai jossain tosi kaukana sivistyksestä, se jos mikä on huvittavaa.

Totta, Tuusula ei ole maaseutua nähnytkään, saati olisi korvessa. Stadilaiset kuvittelevat heti olevansa maalla, kun lähikiskalle on matkaa yli kilometri

Siellä on erilaisia alueita. Hyrylä ei ole maaseutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Vantaalla on paljon peltoja ja ihan oikeita maatiloja, hiekkateitä ja metsästysmaita. Kotikatu voi olla hiekkatie ja lähin naapuri maanviljelijä. Savolaisessa pikkupaikkakunnalla voi asua koko ikänsä kerrostalossa, kipaista vastapäätä sijaitsevaan elokuvateatteriin ja käydä kaljalla oman talon alakerrassa sijaitsevassa pubissa. Kumisaappaita ei tarvita ja hiekkatietäkin pitää varta vasten hakea.

Tiedän, että kärjistin, mutta urbaanisti voi elää Itä-Suomessa ja maaseutua löytyy ihan pääkaupunkiseudun kupeestakin (ei ehkä Kehä III:n sisäpuolelta, mutta Vantaasta iso osa onkin sen pohjoispuolella).

Vihti ja Tuusula ovat suurilta osin ihan oikeaa maaseutua. Ja kaupunkeja ne ovat pikkukaupungitkin.

Vierailija
24/28 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas minun uskomuksiani muutetaan noin vain ilman lupaa :D Siis mikä teidän mielestänne on "maalla" asumista? Minulle ei kukaan, joka asuu taajamassa, voi tulla väittämään olevansa maalta, koska minusta maalla ollaan vasta, kun ollaan sen verran kaukana kirkolta tai kaupungista, että rajanaapuritkin ovat harvinaisuus.

Itse olen asunut suurimman osan elämääni suurehkossa kaupungissa ja mummola on ollut "maalla" keskellä korpea. Nyt asun pienellä kirkonkylällä ja en koe asuvani maalla, sillä meillähän on tässä tämä kylä. Ja lähimpään suureen kaupunkiin matkaa alle 20 km.

Onkohan tuolle "maalla" -termille jotain virallista määritelmää? Anteeksi OT, en tahtonut häiritä ap:n ilonpitoa.

Vierailija
25/28 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asun Vantaan Kivistössä. Kyllä tämä aika landepaukkumeinikiä on yhden lähisiwan voimin.. sanotte mitä sanotte, mä ainakin asun MAALLA!

Vierailija
26/28 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa asutaan Helsingissä. Kuitenkin asuinalueellamme ei ole yhtäkään kerros- tai rivitaloa, vain omakotitaloja, asukkaita joitain satoja. Lähin kauppa 5 km, missä myös posti. Käy yirjastoauto. Tämän pienen kylämme ympärillä pelkkää metsää ja peltoja. Päiväkoti ja ala- ja yläaste n. 3 km päässä.

Vierailija
27/28 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkonkylälle 40km ja isompaan kaupunkiin 100km. Poroaita oli talon vieressä.

Vierailija
28/28 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme Helsingistä Tampereelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän