Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen väsynyt olemaan toisten voimavara.

Vierailija
13.09.2011 |

Ystävieni, sukulaisteni, naapureiden ja puolituttujen. Onneksi minulla on sentään mieheni, joka on kuin kallio.

Minullakin on omat murheeni ja huoleni. Jostain syystä en osaa luoda rajoja sosiaaliseen elämääni,sanoa, että nyt riittää. Kuuntelen, ymmärrän ja kannustan päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. AINA elän jotain ystäväni kriisiä. Istutaan kahvikupin äärellä ja terapioidaan. Sitä vartenhan ystävät ovat, mutta joskus voisi olla tilanne kai toisinkin päin?

Itsepähän olen tilanteen luonut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat kohdella itseäsi kuin kynnysmattoa, älä ylläty siitä, että sua sit kans kohdellaan kuin kynnysmattoa. Ihmiset kävelee sun yli, pyyhkii suhun paskansa ja potkii sua ohimennessään.

Opettele sanomaan EI. Lakkaa vastaamasta puheluihin silloin kun sulle ei sovi. Kun haluat omaa rauhaa, laita kännykkä äänettömälle tai jopa kiinni.

Vierailija
2/3 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin liikaa. jos joka tuutista tulee tuentarvetta ei tarvi jaksaa.

toivottavasti löydät jonkun jolla ei ole ongelmia.

mulla on kiva kaveripiiri, kellään ei ole mitään suurta kriisiä. pieniä harmeja jutellaan ja koitan olla tukena. en edes välttämättä haluaisi tutustua juuri eronneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein muutama vuosi sitten siivouksen elämässäni ja jättäydyin tästä jatkuvasta kuuntelijan ja kannustajan roolista pois, omien voimien vähennyttyä. Lähipiirin ei ollut tätä helppoa hyväksyä, jotkut silloiset ystäväni jätin kokonaan sivuun, kun eivät asiaa ymmärtäneet / hyväksyneet. Kerroin, että minulla ei ole nyt voimia vastata jokapäiväisiin (terapia)puheluihin ja silti kokoajan tivattiin, "mitä sinulle on oikein tapahtunut jne.", vaikka olin selittänyt tilanteeni ja jaksamattomuuteni.

Näin jälkeenpäin, taaksepäin katsoen, huomasin, että nämä asian ei-hyväksyneet olivat vain täysin ottajia. Heillä ei ollut mitään annettavaa ystävyydelle, he vain ottivat ja imivät minua kuiviin.

Kannattaa miettiä, milloin on hyvä sanoa ei tai jättää jotain "suhdetta" vähemmälle. Olen erittäin tyytyväinen valintaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi