Lapsen isoäiti
Harmittaa. Hän on ihanan pirtsakka, leikkisä, iloinen ja nauravainen. Aina hyvällä tuulella, kekseliäs ja huumorintajuinen.
Mutta hän ei ymmärrä pitää lapsen turvallisuudesta huolta. Se huono ominaisuus vesittää kaiken hyvän, ja tekee mahdottomaksi minkäänlaisen hoitovastuun antamisen. En voi jättää taaperoa saati sitten vauvaani hänelle, kun hän ei katso lapsen perään, ei korjaa lääkkeitä, veitsiä ym piiloon, "unohtaa" joskus jopa lapsen yksikseen.
Kommentit (2)
ehkä hän tekee tuon tahallaan? Minä ainakin teen, sillä siten saan nauttia lastenlasten kanssa olemisesta, mutta paikalla oleva poikani tai miniäni katsoo lapsen perään, vaihtaa vaipan jne. ja minä saan kaiken kystinpidon. Kyllä se isovanhemman ja lapsenlapsen suhde kehittyy ihan riittävästi yhteisistä leikeistä, vaikka syöttäminen ja nukuttaminen ovatkin muiden juttuja.
mulla on suuria vaikeuksia jättää kenellekään isovanhemmista omia lapsia, juuri samasta syystä. Tuntuvat olevan ihan pihalla siitä, millaista vahtimista taaperot vaatii. Joskus jäävät vähäksi aikaa hoitoon, mutta en oikeastaan nauti vapaasta, koska olen silloin vähän huolissani...