Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen koulukiusattu ja lähetin tarinani iltalehdelle

Vierailija
12.09.2011 |

mitä mieltä? en siis ole julkisuushakuinen. vaan nimettömänä pistin..

halusin purkaa tarinani ja patoutumat. siitä ei ole helppo puhua kenelle vain..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri asia kirjoittaa asiasta nimettömänä kuin puhua face to face ystäville jotka ei kaikki ymmärrä..ja se ei aina riitä..halusin myös jakaa tarinan ihmisten kanssa jotta he voivat saada uusia näkökulmia..en nyt tiä ees julkaistaanko

Vierailija
2/18 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleisestikin tärkeä. Toivottavasti et vahingossa paljastanut asioita, joista henkilöllisyytesi voidaan tunnistaa jos et niin halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli helpompaa kun pysty lyömään ja potkimaan takas ja sai kouluaterian, mutta kotona isä hakattuaan mua paiskas vaan ulos ovesta lumihankeen kun tuli ruoka-aika.

Vierailija
4/18 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin ottaa riskin, mutta en sanonut mitään kovin tunnistettavaa..mua kiusattiin kahdeksan vuotta. lapsuus meni kokonaan pilalle ja elämä oli täyttä helvettiä..

Vierailija
5/18 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeää että ihmiset saavat kuulla kiusattujen tarinoita. Hienoa että sait purkaa mieltäsi, ja toivottavasti juttuun tartutaan.

Itse olin myös koulu- ja kotikiusattu. En antanut kellekään takaisin vaan sulkeuduin itseeni kuin simpukka. Tätä soppaa onkin sitten kiva selvittää.

Vierailija
6/18 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole teidän vika!!! Ikinä ikinä asia ei ole niin vaan vika on aina kiusaajissa ja niiden jojojojooooo-kavereissa! Sillä kaikenlaisia ihmisiä kiusataan: nättejä, fiksuja, pitkiä, laihoja, ulkomaalaisia....hiffaatteko?

Itse olin kauan sitten koulussa sellainen, johon arat turvautuivat! Opin paljon asioita, joten voin kannustaa teitä: itkekää itkut ja pankaa piste jutulle ja sinne mappiin Ö. Hankkikaa koulutusta et olette jossain hyviä. Peilikuvalle sanokaa aina olen niin ihana:))))

Vierailija
7/18 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin kiusattiin. se alkoi kolmannella luokalla ja loppui yhdeksännellä luokalla. meni lapsuus pilalle.

Vierailija
8/18 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä sama tausta, ja koko elämä sen takia pilalla. Entisillä kiusaajilla menee kaikilla todella hyvin, itsellä kesti vuosikausia päästä pisteeseen, että normaali sosiaalinen kanssakäyminen onnistuu. Ja hankipa siinä töitä, kun selittää aukot cv:ssä sillä, että minua kiusattiin koulussa ja TULIN HULLUKSI.

Vierailija
9/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa kurkkaamaan tänne koulukiusaamiseen liittyviä kokemuksia, kun vihdoin jaksan niitä käydä läpi.

Nämä ovat minun näkemyksiä ja kokemuksia...

Koti-oloja on turha syytellä. Jos lapsena ollaan tarhassa suurin osa päivästä, on vastuu tarhatätien. Välittääkö he, vai painottuuko heidän läsnäolo "kahvikuppiseurassa" ja viikonlopputapahtumien tarinoiden vaihdossa?????

Siitä se lähtee.

Ja siitä se lähti.

Lapseni oli viimisin tiettyyn ryhmään tulija. Ja muutaman kuukauden päästä todettiin, että oli liikaa, karsiminen lähti viimeksi tulijoista.

Eli lapseni siirrettiin toiseen ryhmään...jossa lapset olivat nuorempia.

Siitä tietysti seurasi se, että lapseni alkoi "huolehtimaan" nuoremmista.

Siitä alkoi meidän perheen helvetti...

Jatkan myöhemmin aiheesta, mitä sitten tapahtui.

Nyt haluan kertoa mielipiteeni (vanhempana) monista kouluammuskeluista, jotka ovat johtuneet kiusatuksi tulemisesta.

EN YHTÄÄN IHMETTELE !!!

Saivatko ne oppilaat/nuoret apua, jotka olivat kiusauksen kohteena???

EIVÄT !

Kuinka monta nuorta tappaa itsensä Suomessa vuoden aikana, kun eivät jaksa enää???

En saanut siihen vastausta yrittäessäni selvittää sitä.

On kuulemma sosiaaliviraston salaista tietoa !!!

Haluan sanoa teille kaikille kiusatuksi tulleille nuorille : Jaksakaa ! Olette henkisesti vahvempia kuin tämä kiusaaja ! Hänellä sitä vasta ongelmia piisaa. Tiedän kuinka vaikealta ja ehkä utopiselta tämä voi kuulostaa, mutta TOSI on.

Jonain päivänä kuulette tästä kiusaajasta, ettei hänen asiansa ole todellakaan hyvin. Siinä vaiheessa ymmärrätte, kuinka vahvoja oikeastaan olittekaan.

- Äiti

Vierailija
10/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin kans tossa joku aika sitten paikkakunnan, jossa mua kiusattiin, lehteen tarinan. Mua kiusattiin 12 vuotta :(

Vierailija
11/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehti väärä. Ikävä kyllä voivat vähän revitellä ja muuttaa tarinaasi raflaavammaksi. Älä alenna itseäsi tarjoamalla mitään tuohon paska-aviisiin.

Vierailija
12/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huono valinta. He tahtovat sensaatiota totuudesta tai sinusta piittaamatta. Luotettavampi ja asiallisempi taho olisi vaikka Kotiliesi.

TV_ohjelmista en menisi välttämättä enää edes Inhimilliseen Tekijään. Näin sisältä päin miten hekin ohjelmaa tekevät.

T: Molemmissa ollut, mutta ihan kaunista ja asiallista kohtelua saanut. Täytyy vain osata sanoa ei: tätä asiaa minä EN tahdo julkisuuteen.

Vierailija
13/18 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ip-lehti on oikea vaihtoehto. Kotiliettä lukee siihen verrattuna kourallinen ihmisiä ja nekin mummoja.

Tuollaisia tarinoita ei ip-lehdissä revitellä eikä juttuja koskaan muutenkaan muutella kuten joku tuolla väitti. Tämän tyyppiset aiheet käsitellään kunnioittaen.

Toivottavasti laitoit yhteystietosi tarinasi mukaan. Eivät lehdet julkaise anonyymien tyyppien kirjoituksia paitsi ehkä yleisönosastolla. Siis jutussa voi esiintyä nimettömänä, mutta kyllä lehden on tiedettävä ketä haastatellaan, ja toimittaja kirjoittaa jutun eikä jutun aiheena oleva.

Tsemppiä, toivottavasti tarinaasi tartutaan, oli lehti IL tai Kotiliesi.

Terv toimittaja

Vierailija
14/18 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on vielä linjoilla, olisi kiva kuulla tarttuiko joku lehti tarinaan?

Vierailija
15/18 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia tarinoita ei ip-lehdissä revitellä eikä juttuja koskaan muutenkaan muutella kuten joku tuolla väitti. Tämän tyyppiset aiheet käsitellään kunnioittaen.

Kiva jos oikeasti ja aidosti olet ip-lehden toimittaja ja vielä kunnioitatkin jotain.

Älä kuitenkaan yleistä.

Vierailija
16/18 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkille "Hyvä"

Kerroitko koskaan vanhemmillesi, mitä tunnet tai mitä elämässäsi tapahtuu?

Kun sain tietää, että minun lastani kiusataan joka päivä, olin aivan raivoissani !

Menin koululle, ja "pistin" opettajille ja rehtorille sen mitä ajattelin heidän tavastaan hoitaa asioita !

Otin myös yhteyttä suoraan Lahden kaupungin koululautakunnan johtajaan.

Molemmat saivat siirron toiseen kouluun, mutta kiusaaminen ei loppunut.

Se mitä voin auttaa kokemkseni pohjalta on että Pidä "meteliä" sinuun kohdistuneista tapahtumista, ÄLÄ missään nimessä anna periksi, koska olet vahvempi osapuoli.

Kerro tapahtumista jollekkin vanhemmalle henkilölle, omille vanhemmillesi tai laita vaikka tänne ajatuksiasi jos et löydä muita vaihtoehtoja.

Seviät tästä joa tapauksessa =)

-Äiti

Vierailija
17/18 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttuja, joitten elämää on revitelty vääristellen ilttisten sivuilla, ja josta seurasi vielä enemmän ongelmia. Ei niitä kiinnosta todenperäisyys. Ja poliisilaitoksella virkailija sanoi, ettei asialle voi tehdä mitään !!!

Eli pysy vaan kaukana Iltasanomista ja iltalehdestä. Totuutta sieltä ei löydy!!

Tyyli on niillä se, että joku rahanhimoinen soittaa sinne "fiksuna" ja kertoo tarinan, mitä naapurissa tapahtuu ja seuraavaksi se on ilttiksessä, piti se paikkansa tai ei...

Ja varmasti tiedän mistä puhun.

-Äiti

Vierailija
18/18 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimimerkki "Hyvä", mutta jo yli 30 v. Näin kauan kesti asiasta lehteen kirjoittaa... En myöskään kellekään kertonut silloin, vasta myöhemmin. En todellakaan suosittele asian salaamista, vaikka en ole varma, olisiko ketään kiinnostanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi