hep kaikki sjoen alueella äidinmatoa luovuttaneet!!
onko kukaan sjoen alueella asuva paikalla joka olisi luovuttanut/myinyt äidinmaitoaan? miten homma hoituu, missä maitoa säilytetään, mistä rintapumppu ynm ynm...?
Kommentit (4)
Tänne ei koko kaupungin nimen kirjoittaminen maksa mitään *ILMAINEN VINKKI*
tai ainakin minä sain aikoinaan.
Mies otti pumpun mukaamme kun haki minut vauvan knssa kotiin.
Aluksi oli tarkoitus lypsää vain omalle vastasyntyneelle, sillä minulla on matalat nännit, vauva ei saa otetta.
Maitoa tuli kuitenkin niin paljon että kolmen vauvan synnyttyä olen voinut luovuttaa maitoa sairaalaan.
Oli ns. maitotili johon kertyi "tulot" ja josta vähennettiin rikkomani lasiset osat. Ne kun keitettiin siihen aikaan.
Plussallle jäin hyvinkin.
Aivan ensin siihen aikaan otettiin verikoe ettei ole hiv...kätilö kyllä naurahti että ei ole satavarmatulos. Uudelleen en joutunut kokeeseen...
Maito lypsetään sairaalasta saatuihin steriileihin astioihin tai voi olla että nykypäivänä äidinmaito pakastetaan.
Minä laitoin lypsetyn maidon sairaalan pulloihin, kunkin päivän maito erikseen. Saman päivän maidon sai sekoittaa kunhan tilkka oli jäähdytetty, eli pitää heti jäähdyttää eikä jättää pöydälle jäähtymään.
Maito jäähtyy kun se laitetaan kylmään veteen pumppuun kuuluvassa maidonkeruuosassa...
Maito säilytetään jääkaapissa (pakastus nykyään?) kunnes se laitetaan eteenpäin. Määrätty kylmä paikka jääkaapissa.
Minä laitoin sanomalehteen käärityt maitopullot sairaalan laatikkoon, vein bussipysäkille aina samaan aikaan joka toinen päivä. Taksi kävi hakemassa maitoni linja-auton päätepysäkiltä vieden sairaalaan.
Hain matkahuollosta paljon pulloja jotka sairaala lähetti paluulaatikoissa.
Joka toinen arkipäivä vein määrätyn kelloajan mukaan maidot bussiin. Isoissa kaupungeissa kai taksi tms. hakee kotoa, ei tietoa siitä.
Kuitenkin, parhaan vastauksen saat ap kun soitat synnärille jossa synnytät/synnytit.
Itse ei tarvitse varmaan vieläkään ostaa pumppua, kalliita on, vaan saat lainaksi, ei mene vuokraa kun luovutat määrätyn määrän viikossa, oli minulla silloin...
eikös luovutus pidä aloittaa heti sairaalassa?????
uppp