Mitkä on ihan parhaat talvihanskat lapsille? Pitää kosteutta ja kädet lämpiminä?
Kommentit (42)
Polarn o Pyretin rukkaset on meillä todettu parhaiksi. Ihan kovimmille pakkasille meidän vilukissalla käytössä Kavatin lammasnahkarukkaset..
ostin minä viime vuonna, myydän varmaan muuallakin. Siis rasavillin peukalopotteja. Suosikit meilläkin, tosin paukkupakkasilla Ruskovillan lapanen alle.
Meillä on 3 lasta ja aikanaan huomasin, että kun lisää vaatetta pakkasen mukaan niin sormet pysyvät aina lämpimänä. Kunhan rukkaset pitävät vettä niin kaikki kelpaa, sormet ei palele koskaan kenelläkään. Meillä tosin aika liikkuvaiset lapset joten ehkä sekin selittää, en tiedä.
Tavalliset villalapaset on muuten meillä eniten lasten mieleen kun on kunnon pakkaskelit.
Jos on lämmintä päällä riittävästi, myös sormet pysyvät useimmiten lämpiminä. Meillä on kuitenkin karvavuorilliset nahkarukkaset pakkasilla käytössä, ja ne on aivan ehdottomat, mutta kylmät kädet on monesti merkki siitä, että lapsella on liian vähän vaatetta ylipäätään.
kädet märkänä. Ihmettelen tätä keskustelua.
Käytössä Elsa Pitkäsen rukkasia jostain marketista. Lisäks jotku reimatecit. Ja tietysti kurahanskoja ja mummon kutomia lapasia.
Meillekkin hankittiin peukalopotit nyt eka kerran kun aina kylmät kädet. Reiman hanskat ei ole toimineet minusta ja kuten joku tuolla alussa sanoikin niin monet hanskat ovat kamalan tönkköjä. Oletteko kokeilleet muuten silkkisiä alushanskoja tai merinovillaisia? itselläni silkkiset ja nyt pojalle ostin ruskovillan alushanskat ja näyttää toimivan hienosti!
http://pikkupiste.blogspot.fi/2013/11/ruskovilla-ja-rasavil-mahtava.html
No todella on. Vuoren on oltava aitoa lammasta. Teddy on plyesteriä eli muovikuitua!
Ei lämmitä ja hiostaa. Nippanappa myy vissiin ainoana Helsingissä.
Aito lampaantalja sisällä ja nappanahka päällä on paras. Teddyhän on jotain muoviperäistä materiaalia. Kylmä ja hikinen.
Ei taida Hesasta muualta löytyä kuin Nippanapasta Liisankadulta.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 18:27"]
Aito lampaantalja sisällä ja nappanahka päällä on paras. Teddyhän on jotain muoviperäistä materiaalia. Kylmä ja hikinen.
Ei taida Hesasta muualta löytyä kuin Nippanapasta Liisankadulta.
[/quote]
Tuolla näyttää olevan poronnahasta eri vuorivaihtoehdoilla. Mm. Merinovilla ja lampaan turkis ovat vaihtoehtoina, jälkimmäinen kallein.
Vanha konsti puree edelleen. Kun pojan 3v tytöllä oli sormet kun jääkalikat, vaikka oli jotain uusinta teknologiaa hanskat, niin kävin aidolla lampaan taljalla vuoratut rukkaset hakemassa Liisankadulta, vanha nahkapuoti, oisko ollut Nappanippa tai Nippanappa (en muista).
Loppui kitinä ja palelu !!!
[quote author="Vierailija" time="11.09.2011 klo 18:37"]
Mielipiteitä?
[/quote]
Perinteiset paksut villatumput ja niiden päälle koko nahkaiset (vuorettomat) nahkakinttaat. Toimii loistavasti, eivät hiosta ja pitävät lämpinä. Paksu villa siirtää kosteuden käsistä.
Lammas on mun mielestä ainoo kun pitää nahkarukkasen sisällä lämmön.
Joku teddyvuorihan on akryyliä tai jotain polyesteriä, eik ne ole muovia?
Hiostaa vielä lämpimillä. Itse löysin nahkapuodista Kruununhaasta.
No onhan se mummin vanha neuvo paras: nahkaa päällinen ja aito lammas sisällä!
Ne "teddyvuorit" on jotain polyesteriä, eli hei haloo MUOVIA kuituna.
Hiostaa ja on takuukylmiä.
Elsa Pitkäset ihan parhaat pakkaskelillä! Vesikelillä vähän huonot, kun kastuvat. Silloin on pakallaan jotkut tec-hanskat. Meillä taitaa olla Travallen, en ole kyllä merkistä varma.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2011 klo 19:56"]
on tosiaan kylmät. ei hyviä kokemuksia niistä. kokeilkaapa pestä reimatecin topparukkaset koneessa ja saada sen jälkeen vuori takaisin paikoilleen, huh huh.
ihan tavalliset reimat/lassiet karvavuorella ovat paljon lämpimämmät. mutta jos kosteussuojatut haluaa, niin emil&ida merkkiset (citymarket) oli tosi hyvät. en tiiä onko enää saatavilla...?
[/quote]
Monet kerrat oon pesukoneessa pessy eikä oo vuori mihinkään karannut..
[quote author="Vierailija" time="17.01.2014 klo 21:44"]
Lammas on mun mielestä ainoo kun pitää nahkarukkasen sisällä lämmön.
Joku teddyvuorihan on akryyliä tai jotain polyesteriä, eik ne ole muovia?
Hiostaa vielä lämpimillä. Itse löysin nahkapuodista Kruununhaasta.
[/quote]
Lammas parka ei itse saanut pmaa nahkaansa pitää.. Pitäisköhän ruveta ihmisiäkin teurastamaan hanskoiks...
hyvät kokemukset reimatecin hanskoista, pienille on helppo pukea kun on vetoketjullisia ja isompien on helppo pukea omansa itse. Meillä on ollut talvi- ja välikausihanskoja eikä ole kastuneet läpi, kurahanskoja en ole käyttänyt omilla lapsilla reimatec-hanskojen kanssa ollenkaan.
ostin ekaa kertaa meidän 3:nnelle lapselle ja ihmettelen vieläkin, että eipä aiemmin ole tullut noita hommattua.
ovat kotimaiset ja parhaat olleet meidän käytössä, lämpimät ja kosteussuojatut, ja ennenkaikkea ne hengittävät! ei kastu lapsen kädet hikoilun takia, eikä ulkoisen kosteuden. Suosittelen! eivät ole edes kalliit.
Viime talvena niitä sai esim Hobby Hallin verkkokaupasta, joskus olen ostanut marketeista, joskus jostain muualta. Ovat muuten myös helpot pukea.