Psykoloki paheksuu suomalaisvanhempia. toimivat kuin keski-Euroopan rupusakki
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194696204136/artikkeli/psykologi+pahek…
Mitä ajatuksia juttu sinussa herättää?
Kommentit (25)
Mä voisin vain sanoa, että suomalaisnuoriso käyttäytyy kuin Keski-Euroopassa rupusakki. Jokin syy siihen täytyy olla. Hyvin käyttäytyviäkin toki on, mutta kyllä liian paljon näkyy tätä rupunuorisoa :(
saimme lähetteen malmin nuortenpsykiatriselle,RATAPOLI. Emme olleet antaneet lapsen jäädä viikonlopuksi yksin kotiin kun mökkeilimme. RATAPOLI käänsi asian niin, että olimme jotenkin epänormaaleja ja lapsi täysin avuton kun ei ollut viikonloppua yksin. Aika uskomatonta toimintaa! Ettei tämä asia koske vain vanhempia vaan ihan ammattilaisia jotka meidän nuoriamme hoitavat.
mutta aina löytyy poikkeuksia, ja poikkeustilanteita. Kuitenkin pääsääntöisesti minusta teinienkään ei pitäisi jäädä esim. viikonlopuksi yksin kotiin.
Ja mitä siihen lapselta ruuasta kysymiseen tulee, niin ihanko oikeasti joku on sitä mieltä että lapselle on vahingollista jos VÄLILLÄ kysyy olisiko lapsella jotain ehdotusta päivän ruuaksi? Kyllähän siinäkin vanhemmat loppukädessä tekevät sen päätöksen, ei se tarkoita että syötäisiin lounaaksi täytekakkua ja jäätelö jos lapsi on sitä toiveikkaasti ensiksi ehdottanut.
miten juuri nämä ammattilaiset ovat horjuttaneet vanhempien kykyä ja vastuuta omista lapsistaan. Kirjoittamasi esimerkki on juuri sitä.
Se vapaakasvatus 60 lopulla!! Voi äly miten nämä ammattilaiset sitä huuteli. Sitten tuli vapaa seksi ja itsetyydytys. Normaalia, normaalia, täysin luonnollista jne....Kuinka moni itkeekään kun toinen on oppinut hoiteleen ittesä vessassa. Tuttavanikin avioliitto päätyi juuri tämän takia eroon.
Sitten tuli päiväkotiin päiväkotiin, sosiaalisuutta sosiaalisuutta oppimaan. Tehtiin oikein tutkimuksia miten perheessä kasvaneet lapset jäävät paitsi sitä sun tätä. Onko tulos tyydyttävä?
Sitten nämä ammattilaiset huutelivat: toteuta itseäsi toteuta itseäsi. No mitä siitä tuli kun perheessä aikuiset toteuttivat itseään ja lapset puuhaili keskenään. Kukaan ei huudellut ota huomioon toiset!!!
Nyt kaikki on masentuneita! Kun ei huvita ollaan masentuneita voi voi voi!! Mieleen kyllä herää ajatus kuinka moni voisi saada ihmeparannuksen vain korjaamalla ruokavalionsa. Ainakin sitä kannattaisi yrittää ja ottaa avuksi liikunta. Erottuisi ainakin oikeasti sairaat.
Nämä ammattilaiset eivät koskaan ota vastuuta, joten kannattaa olla tarkkana ketä kuuntelee ja kuinka paljon. Mielestäni Tahkokallio on oikeassa tässä asiassa!!
Itsekin olen huomannut, että onko meille syntymässä kahdenkerroksen väkeä? Jotenkin tähän toiseen kerrokseen liittyy aina se v-sana!