Lähtee järki noiden kakaroiden tappelun kanssa =(
10v ja 7v tappelevat koko ajan, pienempi härnää ja isompi tietenkin kanssa. Vinkunaa, kitinää, narinaa, potkimista, nytkin niin mitättömästä kuin legolevystä... Mä en enää jaksanut, kun olen rangaistukset ja huutamiset kokeillut. Nyt vaan annoin olla ja lopulta viskasin ne pihalle kun tuli aika lähteä harrastukseen. Paska äiti -fiilis.
Kommentit (6)
välillä hyvällä. koita saada lapsille järki päähän.laita heidät eri huoneisiin eri leikkeihin. tai lupaa tuntuva palkinto lyömättömyydestä. itse olen omille(7 ja 9) sanonut että mitä jos äiti ja isäkin löis ja potkis toisiaan niin ois karmeen näköistä.
kyllä sisaruksille kuuluu tietynlainen nahistelu ja tiedän että se syö hermoja. voimia siis.
Meillä se aloitettiin jo 10 v sitten, kun esikoinen syntyi. Sen ansiosta meillä ei lyödä, potkita, purra tms. vaan leikitään yhdessä ilman väkivaltaa. Joo, vaatii vanhemmilta paljon, mutta toisaalta palkitsee, kun ei tarvitse huutaa ja rangaista.
ja tunnin päästä saavat kokeilla, josko yhdessäolo onnistuu. Ellei, niin takas omiin koppeihin. Äkkiä kyllästyvät tai sitten on ihan hyvä ratkaisu olla erillään.
Itse en jaksa enää puuttua ellei mene ihan fyysiseksi väkivallaksi ja veri lennä...
Meillä se aloitettiin jo 10 v sitten, kun esikoinen syntyi. Sen ansiosta meillä ei lyödä, potkita, purra tms. vaan leikitään yhdessä ilman väkivaltaa. Joo, vaatii vanhemmilta paljon, mutta toisaalta palkitsee, kun ei tarvitse huutaa ja rangaista.
ihan se ja sama miten olet yrittänyt kasvattaa, jos lapset riitelevät keskenään koulusta tultuaan ja sitten illalla kotona vanhempien läsnä ollessa ovat kuin ylimmät ystävät... Ei siinä ole kasvatuksella vielä mitään tekoa, kasvatuksen tulokset näkee vasta sitten kun lapsesi yrittävät kasvattaa omia lapsiaan.
ja minä hölmö luulin, että ikäero (6V) auttaisi siihen ettei tulisi niitä riitelyjä niin paljon. mun pää halkee ihan just. mies tulee kotiin vasta illalla :(