Mikä olisi kiva apikka syyslomalle 10-vuotiaan kanssa? Kohde saa olla
suomessa tai vaikka ulkomailla. Matka voisi kestää 2-4 päivää. TOivon saavani jonkun kivan idean, kun ideat on nyt tyhjäkäynnillä ja jonnekin mieli tekisi. Kohteen ei tarvitse olla mikään lapsikohde, tykkäämme katsella ja kokea kaikenlaista.
Kommentit (20)
Olett4eko itse käyneet jossain mukavassa paikassa, mitä voisit suositella?
Sinne lentää tunnissa, siellä on kauniita rakennuksia joita katsella, Reval Hotel Latvija on mainio hotelli, siellä on ihana Spa. Lisäksi sieltä on upeat näköalat. Ainiin se onkin nykyään tuo Radisson, anteeksi:)
Jurmalassa on mukava kylpylä, sinne pääsee junalla kymmenessä minuutissa.
Linja-autolla voi käydä kiipeilemässä Meza kakiksessa jos sellainen kiinnostaa.
Riiassa on myös kivoja vaatekauppoja ja mukavia museoita. Sekä ihan etuisia ruokapaikkoja.
Tai Budapest, molemmissa riittää nähtävää. Budapestissa on jänniä kylpylöitä ja varmasti molemmissa kaikenlaisia linnakkeita ja puistoja. Prahassa nukketeatteria.
Louvren museo on unohtumaton, 10v on jo lukenut sen verran että osaa innostua muumioista ja taiteesta. Louvre on aina elämys, se on tehty niin hyvin että jo käytäviä pitkin kävely aiheuttaa väristyksiä... ainakin minulle.
Eiffelin torni on myös hyvä, lisäksi kaupungilla on mukava vaellella ja käydä pikku kahviloissa.
Tuo Riika rupesi houkuttamaan...
Muissa PRahassa, Budapestissä ja Pariisissa olen itse käynyt, jossakin muutamankin kerran. TÄmä 10-vuotias on käynyt Pariisissa ja siitä ei ole kovinkaan kauan, joten siksi emme valitse ainakaan sitä. Olin kerran isomman kanssa Prahassa (hän taisi olla 8). Praha oli tosi hyvä ja monipuolinen kohde nukketeatteri, mustateatteri, museot, linna, pilililabyrintti, Petrinin kukkula... Ja ruoka!
Lisääkin ideoita huolin.
jotain kivaa pikkuhotellia. Isot ketjuhotellit ollaan niin kaluttu.
Onkohan tuonne Eiffeltorniin millaiset ruuhkat?
Ja miten siellä kannattaa liikkua?
Kyselee ei ap.
Ryanairilla pääsee kätevästi ja edullisesti pohjoissaksan Bremeniin. Aivan valloittava paikka. Riikakin tosin on varsin hyvä vaihtoehto, tai Oslo. Tallinnaan tai Tukholmaan myös pääsee kivasti laivalla.
Suomessa on paljon kylpylöitä, tuon ikäiselle esimekiksi Serena olisi varmasti mieleen. Tai sitten Nokian Eden, Yyteri tai Tropiclandia. Riippuu missä asutte. Myös eläinpuistoja löytyy, esim. Ranua, Korkeasaari, Ähtäri tai Zoolandia.
Pariisi oli pettymys, en tykännyt yhtään. Eiffelin jonot riippuu ajasta, talvisin ei niin ruhkaa. Jos ylös asti haluaa niin kannattaa varata kuitenkin pari tuntia jonotteluun. Liikkuminen on paras hoitaa metro/linkkulipun avulla, kävellen liian iso nähtävä.
vielä Berliinin, joka on tosin valtava eli aika loppuu kesken ja Krakovan, joka on helppo ottaa haltuunsa lyhyemmässäkin ajassa. Harkitsisin myös Köpistä, joka on lähellä ja josta myös löytyy jokaiselle jotakin.
LOTilla on edullisia lentoja. Puolassa muutenkin edullista. Molemmat ihania kaupunkeja. Krakova mielenkiintoisempi.
olen ollut siellä useampaan otteeseen lasten kanssa ja on aina yhtä mahtava paikka.
Plussaa lyhyet lennot ja halpa hintataso (taitaa olla esim. saksan edullisin kaupunki).
Meillä ainakin lapset tykänneet siitä. Tosin siellä pitää olla omat eväät mukana, ruoka on kallista eikä lapset syö sitä. Tai sitten päivä Tukholmassa risteily.
British museum, Vahakabinetti, Big Ben, Tower, Palatsit, puistot...
Meillä ainakin lapset tykänneet siitä. Tosin siellä pitää olla omat eväät mukana, ruoka on kallista eikä lapset syö sitä. Tai sitten päivä Tukholmassa risteily.
Eräkämpissä yöt ja luonnontulilla evästä.
Esim. Pallas-Ounas alue? Siitä autolla Kautokeinoon, Altaan ja Hammerfestiin. Valtavan kaunista.
mutta emme halua ajaa kaksin autolla noin pitkiä matkoja. Siis julkisilla metkaan mieli.
Kautokeinon reitti on todella upea! Alta itse ei ole kummoinen, mutta ne kanjonit siita heti etelään ovat upeat.
t. ap.
...päivittelette tuota ruotsinristeilyehdotusta. Ei kaikilla ole samat mahdollisuudet. V...n snobit.
Olin keväällä oman 10 v poikani kanssa ja tykkäsi kovasti.
Me ollaan myös matkusteltu aika paljon ja tuo Pietari oli pojan oma toive lomakohteksi.
Ja hieno kaupunkihan se onkin.Me oltiin 3 yötä ja yövyttiin ihan Sokos-hotellissa.
vaihtui nuo kirjaimet..