"Minulle sopii tämä lyhyt määräaikainen työ koska tarvitsen nyt rahaa asiaan x"
Mitä jos sanoisi noin ihan rehellisesti hakiessa lyhyttä määräaikaista paikkaa? Siis olkoot oikeasti vaikka joku paskaduuni, mutta jos saan siitä tarkoitukseen tarvitsemani rahasumman.
Kommentit (10)
Ei anna hyvää kuvaa työnantajalle, vaikka totta olisikin.
Yheltä tutulta viiskymppiseltä mieheltä kysyttiin työhaastattelussa syytä miksi haki paikkaa ja tää tollo vastas että tarvii uuden puhelimen. XD
Vierailija kirjoitti:
Minusta antaa. Jos minä olisin rekry niin perfect fit. Toki pitäisi vakuutella myös miksi tekisi työn hyvin, mutta ei rekrynä halua myöskään sellaista joka haluaa täyspäivätyötä tm. Jos sellaista ei ole tarjolla. Ihan niinkuin ei oteta ylikoulutettujakaan
Vierailija kirjoitti:
Yheltä tutulta viiskymppiseltä mieheltä kysyttiin työhaastattelussa syytä miksi haki paikkaa ja tää tollo vastas että tarvii uuden puhelimen. XD
Miksei näin saisi sanoa? Tosissanneko kuvittelette, että työnhakijaa motivoi muu kuin raha?
Eikö se ole win-win molemmille, työnantajalle ja tekijälle? Toinen haluaa työntekijän määräajaksi X ja toinen tarvitsee töitä samalle ajalle. En näe ongelmaa.
Tottakai voi sanoa. Minä sanoin, että tarvin työn kolmeksi viikoksi, että saan liiton päivärahoihin vaadittavan työssäoloehdon täyteen. Sain kolmen viikon määräaikaisen sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos pyytää toistaiseksi olevaa työtä, mutta saakon VAIN määräaikaisen?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi sanoa. Minä sanoin, että tarvin työn kolmeksi viikoksi, että saan liiton päivärahoihin vaadittavan työssäoloehdon täyteen. Sain kolmen viikon määräaikaisen sopimuksen.
Ilmoitin olevani kiinnostunut jatkosta kun määräaikaisuus oli loppumaisillaan, työnantaja jäi miettimään, minä sillä aikaa olin jo löytänyt uuden työn!
Arvostan rehellisyyttä. Jos hoitaa hommansa hyvin niin sellainen tyyppi kannattaa yrittää pitää firmassa jatkossakin.
up