No nyt tuli oudoin FB-kaveripyyntö:
noin viiden vuoden takainen entinen naapurinmies josta olen kaikeksi huipuksi tehnyt isännöitsijälle valituksen silloin aikoinaan :) Hetken meni ennen kuin tajusin kenestä kyse.
Mikäs olisi sun oudoin kaveripyyntö?
Kommentit (40)
esim. mun sellaisia kavereita tai sukulaisia joiden kanssa ei ole koskaan jutellutkaan. On ehkä nähnyt jossain yhteisissä juhlissa tms.
Itse en kehtaisi...tällä kaverillani on about 700 kaveria fb:ssa.
Minullekin on tullut täysin tuntemattomilta ihmisiltä kaveripyyntöjä.
Myös pikkuveljeni entinen luokkakaveri (yläasteelta!) pyysi minua kaverikseen. En ole ikinä edes jutellut sen tyypin kanssa, eikä ollut veljenikään kanssa kovin läheinen ystävä.
Parhaan kaverini naapuri pyysi minua kaverikseen, sellainen 50-vuotias nainen. En ole ikinä hänellekään puhunut, muutaman kerran ohimennen nähnyt ja ehkä moikannut kun olen kaverini luona käynyt.
Lisäksi pidän outona, että sellaiset puolitutut pyytävät kaveriksi. Tiedän heidät nimeltä, mutten ole ollut ikinä heidän kanssaan missään tekemisissä, joten mikä järki olla kavereita facebookissa? Haluavat mahdollisimman paljon kavereita tai huvikseen tykkäävät kyylätä toisten profiileja?
Tutustuin raskausaikana netin mammaryhmässä toiseen äitiin (en ikinä nähnyt livenä, mutta on mun kaveri myös fb:ssä). Tämän henkilön isä pyysi mua fb-kaverikseen.
No en hyväksynyt pyyntöä.
Tää oli hassuin minusta!! :D
Tutustuin raskausaikana netin mammaryhmässä toiseen äitiin (en ikinä nähnyt livenä, mutta on mun kaveri myös fb:ssä). Tämän henkilön isä pyysi mua fb-kaverikseen.
No en hyväksynyt pyyntöä.
Tää oli hassuin minusta!! :D
Paitsi, että kysyjä oli vauvapalstanettitutun äiti. Ja kaiken lisäksi, emme enää olleet nettitutun kanssa tekemissä, emme edes Facebookissa. En tiennyt nettituttuni äitiä ulkonäöltä, etunimen olin kuullut.
joka ei edes esittanyt etta tuntisimme. Totes vaan etta oot hyvan nakoinen, ollaaks kavereita. No ei oltu.
Ne koittaa saada ns passituttavuuksia, jotta pääsisivät nussimaan ja Suomeen asumaan. En ole huolinut yhtäkään ja näitä on ainakin 4 tullut.
lipsahti hiiren painike siihen pyydä kaveriksi kohtaan kun katsoin vas. laidassa olevia kavereiden kavereita. Peruin kaveripyynnön ja laiton viestiä että sorry kun vahingossa hiiri lipsahti kaveripyyntökohtaan. No sitten tää mies vaan vastas ett joo et ei se mitään ja pyysi sitten minua kaveriksi. No en sitten kehdannut olla hyväksymättä. Meillä siis kolme yhteistä kaveria.
Profiilikuvanakin oli joku koiranpentu. Laitoin viestiä, että tunnetaanko jotenkin, niin mitään vastausta ei tullut. En hyväksynyt. Muutama kuukausi myöhemmin sain uuden kaveripyynnön siltä tyypiltä. En hyväksynyt vieläkään..
kaverin avomiehen isä =) no en hyväksynyt..
oikein olette, jotka olette tiukkiksia FB-kavereiden suhteen? Arvioisin, että alle 30v... Kokemukseni mukaan sellaiset jostain kumman syystä yhdistää fb-kaverit = kaveri myös oikeassa elämässä, kun taas vanhemmat ihmiset 30+ ymmärtään niin, että fb-kaverit= sosiaalinen- ja työverkosto, siis ihan eri asia kuin oikeat kaverit. Olenpa vain tällaisen havainnon tehnyt.
Varmaan johtuu siitä, että nuorempien fb-päivitykset koostuvat lähinnä kännisekoiluista, kun taas vanhemmilla on monipuolisempaa tuotantoa. Mutta kun elintavat muuttuvat, sitten myös se fb-kaverilista monipuolistuu:)
Olen 41v ja haluan pitää FB-kavereinani ihmisiä, joita tunnen oikeasti ja joiden kanssa juttelenkin siellä. En tunne tarvetta virtuaalikaveruuteen tai FB-kaveruuteen omana ihmisluokkanaan.
Päivityksei eivät koostu känniselostuksista.
niitä kavereita piisaa ennemmin kuin vanhemmilla?
Tosin en tunne kyllä ketään sellaista kaverihamstraajaa, jolla niitä olisi satoja/tuhansia.
laittaa kaveripyynnön ja viestiä Arjalle ja kun Arja vastaa viestiin: Sorry, en tunne sua. Niin kuukauden ajan Tuntematon Ari pääsee Arjan profiilia tutkimaan kaverina?
Näin ainakin on ollut joskus, joten siksi ei pidä koskaan vastata täysin tuntemattomille yhtään mitään. Ties mitä tietoja profiilistasi urkkivat.
Kyllä mun kavereista varmasti 90%lla on fb-kavereita yli 100. 50%lla niitä on yli 200, mutta selvästi harvemmalla sitten enää yli 300.
Että satoja kyllä on monella.
niitä kavereita piisaa ennemmin kuin vanhemmilla?
Tosin en tunne kyllä ketään sellaista kaverihamstraajaa, jolla niitä olisi satoja/tuhansia.
anopin naapurinrouva
Olisikohan ollut vahinkoklikkaus?
Minulle pari sellaista ulkomaalaista, joiden profiili on ollut Omega3 -tuotteiden mainos. En hyväksynyt. :)
koska pyyntöjä tuli useampaan otteeseen pitkin kesää.
jolla on useita täysi nimi kaimojani kavereinaan. Varmaan joku kummallinen fetissi minun nimeeni.
Nimeni on vielä ihan normaali suomalainen nimi, mutta varmaan jotenkin eksoottinen tytön mielestä.
outoa mut vähän väliä tuntemattomat miehet pyytää kaveriksi. eikä mistään rättipäämaasta tms. eikä kuvani ole edes kovin edustava. mistähän ne mut löytää?
Katsoin kuvasta, että voisi olla vanhempi otos hyvän ystäväni miehestä, mutta eipä sitten ollutkaan... Tekevälle sattuu.