APUA! 2v, 40+ kuumetta, ei laske lääkkeillä
Onko kellään kokemusta tällaisesta? Tyttö juuri täyttänyt 2v. Hieman nuhaa ja kuume +40. Ei muita oireita. Kokeiltu Buranaa ja Panadolia. Kuume ei laske kummallakaan.
Lääkärissä käynnin jälkeen ei tultu hullua hurskaammaksi... Pyydettiin seuraamaan. Itseäni pelottaa, kun kuume ei laske ollenkaan. Onko kellään ollut vastaavaa? Vertaistukea pliiiis!!
Kommentit (30)
Buranaa ja Panadolia (tai siis yleensäkin parasetamol + ibuprofeeni) voi ja kannattaakin, mikäli tarvetta, käyttää rinnakkain, ei se mikään tupla-annostus ole koska ovat eri lääkkeitä. Toivottavasti aloittajan lapselle on saatu apua!
Kirjoitan pitkän viestin ja loppuu alkumetreille!!
tai kirjoita C-reaktiivinen proteiini :)
Kirjoitan pitkän viestin ja loppuu alkumetreille!!
Tilanne ok, toivottavasti edes tämä lause tulee läpi!
Ihmettelen edelleen, miten kolmelta eri terveydenhuollon henkilöltä voi saada eri ohjeistuksen Panadolin ja Buranan yhteiskäyttöön. Mutta nyt onneksi tilanne hallinnassa ja varmasti seuraan läpi yön. Olin tosiaan huolesta soikeana, mutta nyt helpotti, kun lääkitys kohdallaan. Toivotaan, että yö menee myös hyvin!
Kiitos vielä kaikille!
T. ap
Tuo CRP on niin matala, ettei se siitä hetkessä satoihin pomppaa, vaikka toisaalta sehän tulee aina hiukan jäljessä. Mutta jos kuume siis laski, niin eiköhän voi rauhassa odottaa huomiseen ja katsoa taas sitten mikä on vointi. Ehkä nukkuisin itse varalta lapsen vieressä että näkisi hiukan vointia yölläkin.. :)
Meillä aikalailla sama tilanne pojalla, mutta pienemmillä lämmöillä, mistä lienee osittain kiitos kuumelääkkeiden. Soitin aamulla terveysneuvontaan, koska halusin varmistaa paljonko Buranaa ja Panadolia saa antaa... tiesin entuudestaan, että niitä saa antaa tieheämmin kuin pakkauksessa sanotaan, mutta en muistanut määrää. Sanoivat, että kumpaakin saa antaa kuuden tunnin välein, mutta ei Panadolia ja Buranaa samaan aikaan vaan mieluiten kolmen tunnin välein. Tää oli mitä minulle sanottiin, mutta jokaisen kannattaa itse tsekata mitä suosittelevat tapauskohtaisesti.
Toivottavasti tytön kuume laskee. Ja jos kuume palaa muutaman päivän päästä, vie lääkäriin. Silloin tarvittaneen antibiootteja.
-M-
pitää antaa yhtäaikaa.