Teini 15v pyytää lupaa päästä bileisiin
YÖKSI ja tietenkin kaikki muutkin saa jäädä yöksi =/
Mies soitti kaverilleen jonka tytär kuulemma saa jäädä yöksi. Isälle annettujen tietojen mukaan tämä tytär olikin menossa tyttökaverilleen yöksi.
Sinänsä tyttäreni puhui totta eikä yrittänyt valehdella menevänsä vaikka Tiinalle, tosin sekään ei olisi auttanut koska olisin tsekannut Tiinan vanhemmilta. Mutta aivan hirveä vääntö siitä MIKSI hän ei saa jäädä yöksi. Muut saa jäädä jo 10v kavereilleen yöksi. Tyttären logiikalla siinä ei ole mitään eroa.
Kommentit (17)
syyhän on siis se, että illalla ei ole kotiintulokunnossa... Selitä tytölle että alaikäisten viinanjuonti on laitonta, siinä se syy että miksi ei.
Vaihtoehdot olisivat ne ,että menee bileisiin ja minä tai mieheni haetaan kotiin tiettyyn aikaan esim.klo 24.00 tai sitten jää kotiin!Ei muita vaihtohtoja!
missä bileet pidetään, vanhemmat kotona? tai tulossa kotiin jossain vaiheessa?
vain sen takia että vanhemmat luulevat lapsensa ryyppäävän.Kai tiedät minkälaista kaveriporukkaa nuo ovat,luuletko että juovat siellä? Sana "bileet" tosin jo kertoo kaiken olennaisen
Onko siellä missä bileet pidetään, vanhemmat kotona? tai tulossa kotiin jossain vaiheessa?
Vanhempien kotona oleminen ei takaa yhtään mitään, jos sinulla ei ole selvillä se, millaisista vanhemmista on kyse. Jotkut vanhemmat ostavat alaikäisille nuorille viinaa ja kodissa pidetään kunnon pirskeitä, joissa alaikäiset sitten ryypiskelevät ja bilettevät vanhempien aikana. Nämä vanhemmat ovat usein itse melkoisen alkoholisoituneita.
Minä ainakin noudattaisin edellisen kirjoittajan neuvoa eli pitäisin kiinni kotiintuloajasta. Haette tytön kotiin tiettyyn, sovittuun aikaan esim. klo 24 mennessä tai hän ei mene bileisiin ollenkaan.
onko siellä vanhemmat kotona ja tietoisia bileistä.
jos on niin miks ei voi jäädä yöksi... jos eivät ole niin ei bileitä eikä yökyläilyjä.
ei lapsi harhailisi ulkona yöllä.
mä antaisin jäädä yöksi.
Teini 15v pyytää lupaa päästä bileisiin
Vierailija - 10.09.11 06:11 (ID 13381386)
YÖKSI ja tietenkin kaikki muutkin saa jäädä yöksi =/ Mies soitti kaverilleen jonka tytär kuulemma saa jäädä yöksi. Isälle annettujen tietojen mukaan tämä tytär olikin menossa tyttökaverilleen yöksi. Sinänsä tyttäreni puhui totta eikä yrittänyt valehdella menevänsä vaikka Tiinalle, tosin sekään ei olisi auttanut koska olisin tsekannut Tiinan vanhemmilta. Mutta aivan hirveä vääntö siitä MIKSI hän ei saa jäädä yöksi. Muut saa jäädä jo 10v kavereilleen yöksi. Tyttären logiikalla siinä ei ole mitään eroa.
voihan vittu.
siis toki annan luvan mennä mutta missään tapauksessa ei jää yöksi. Ja minä haen kotiin, matkaa senvarran paljon.
Näistä ehdoista tuli tietenkin itkua ja hammastenkiristystä mutta tää on "ota tai jätä"-tilanne. Näillä ehdoilla.
Tyttökavereille saa jäädä yöksi kunhan myös kaverin vanhemmat ovat tietoisia eli tarkistan aina. Mun mielestä tässä ei nyt ole sama juttu.
Teini 15v pyytää lupaa päästä bileisiin Vierailija - 10.09.11 06:11 (ID 13381386) YÖKSI ja tietenkin kaikki muutkin saa jäädä yöksi =/ Mies soitti kaverilleen jonka tytär kuulemma saa jäädä yöksi. Isälle annettujen tietojen mukaan tämä tytär olikin menossa tyttökaverilleen yöksi. Sinänsä tyttäreni puhui totta eikä yrittänyt valehdella menevänsä vaikka Tiinalle, tosin sekään ei olisi auttanut koska olisin tsekannut Tiinan vanhemmilta. Mutta aivan hirveä vääntö siitä MIKSI hän ei saa jäädä yöksi. Muut saa jäädä jo 10v kavereilleen yöksi. Tyttären logiikalla siinä ei ole mitään eroa. voihan vittu.
Teini 15v pyytää lupaa päästä bileisiin Vierailija - 10.09.11 06:11 (ID 13381386) YÖKSI ja tietenkin kaikki muutkin saa jäädä yöksi =/ Mies soitti kaverilleen jonka tytär kuulemma saa jäädä yöksi. Isälle annettujen tietojen mukaan tämä tytär olikin menossa tyttökaverilleen yöksi. Sinänsä tyttäreni puhui totta eikä yrittänyt valehdella menevänsä vaikka Tiinalle, tosin sekään ei olisi auttanut koska olisin tsekannut Tiinan vanhemmilta. Mutta aivan hirveä vääntö siitä MIKSI hän ei saa jäädä yöksi. Muut saa jäädä jo 10v kavereilleen yöksi. Tyttären logiikalla siinä ei ole mitään eroa. voihan vittu.
ja olisivat halunneet viettää yön yhdessä.
Minä olen antanut poikaystävän tulla meille kotiin yöksi ja tyttö on yöpynyt myös heillä.
Meillä on luottamukselliset välit ja ymmärrän nuorten elämää. Yökyläilyt alkoi kun oli 15 ja nyt on 16. Poikaystävänsä on absolutisti.
Miksi pitää aina olettaa että kaikki nuoret ryyppää.
Tyttö oli viime uutena vuotena "bileissä" sekä maaliskuussa synttäreillä ja jäi yöksi. Olin tutustunut kaveriporukkaan, mutta en tuntenut (enkä tunne) bile-ja synttäriemännän vanhempia. Porukka kuuluu siihen kastiin, jonka mielestä on trendikästä olla juomatta. Tiesin myös, etteivät vanhemmat ole kotona.
Minusta olisi ollut paljon hurjempaa vaatia tulemaan keskellä yötä kotiin. Pääkaupunkiseudulla kun on öisin vaikka mitä hörhöjä liikenteessä. Samasta syystä en itsekään halua liikkua öisin.
Tyttö täytti viime kuussa 15v eli oli kummankin tapahtuman aikaan 14v.
Kivittäkää.
Tyttö oli viime uutena vuotena "bileissä" sekä maaliskuussa synttäreillä ja jäi yöksi. Olin tutustunut kaveriporukkaan, mutta en tuntenut (enkä tunne) bile-ja synttäriemännän vanhempia. Porukka kuuluu siihen kastiin, jonka mielestä on trendikästä olla juomatta. Tiesin myös, etteivät vanhemmat ole kotona. Minusta olisi ollut paljon hurjempaa vaatia tulemaan keskellä yötä kotiin. Pääkaupunkiseudulla kun on öisin vaikka mitä hörhöjä liikenteessä. Samasta syystä en itsekään halua liikkua öisin. Tyttö täytti viime kuussa 15v eli oli kummankin tapahtuman aikaan 14v. Kivittäkää.
miten voit olla varma että kuuluvat kastiin joka ei käytä alkoholia? Siis etteivät vaan sano ja totuus on sitten aivan toista
ja olisivat halunneet viettää yön yhdessä. Minä olen antanut poikaystävän tulla meille kotiin yöksi ja tyttö on yöpynyt myös heillä. Meillä on luottamukselliset välit ja ymmärrän nuorten elämää. Yökyläilyt alkoi kun oli 15 ja nyt on 16. Poikaystävänsä on absolutisti. Miksi pitää aina olettaa että kaikki nuoret ryyppää.
Mutta ennekuin kuin poikaystävän kanssa yölyläillään, täytyy seurustella mielestäni hiukan pidempään kuin kuukausi tai jotain. Ja ellei poikaystävää ole näytetty kotona, ei myöskään olla kypsiä viettämään öitä luvan kanssa yhdessä
Tyttö oli viime uutena vuotena "bileissä" sekä maaliskuussa synttäreillä ja jäi yöksi. Olin tutustunut kaveriporukkaan, mutta en tuntenut (enkä tunne) bile-ja synttäriemännän vanhempia. Porukka kuuluu siihen kastiin, jonka mielestä on trendikästä olla juomatta. Tiesin myös, etteivät vanhemmat ole kotona.
Minusta olisi ollut paljon hurjempaa vaatia tulemaan keskellä yötä kotiin. Pääkaupunkiseudulla kun on öisin vaikka mitä hörhöjä liikenteessä. Samasta syystä en itsekään halua liikkua öisin.
Tyttö täytti viime kuussa 15v eli oli kummankin tapahtuman aikaan 14v.Kivittäkää.
Tyttöni luokalla ns:hikkeporukka(6kpl),josta eivät heidän vanhempansa uskoisi ikinä juopottelevan ja tupakoivan,eihän heidän kullanmurut semmosta.Oma tyttäreni on ottanut muutamia kertoja ja jäänyt kiinni ja hän ja hänen vuoden nuorempi sisar aina kertoilevat tuon porukat bileistä ja touhuista.Yksi niistä on minun sukulainen ja aina kun olen yrittänyt vihjata heidän touhuistaan äitisä muuttaa puheenaihetta tai ei ole kuulevinaan,mutta kyllä saattaa minun tyttäret moittia ja käskeä pitää kurissa.Olen suunitellut vaikka mitä,että miten yllätän tyttöporukatn kun sattuvat juhlimaan tädin luona ja sitten ilmoitan kylmän viileästi tädilleni asiasta.Nyt en ole nähnyt oikeudekseni kun en ole todistettavasti nähnyt vaan kuullut huhupuheita.
Opitaan yhdessä Karoliinan tapauksesta ja muistetaan Alkon mainos. 15-vuotiaan ei kuulu kuppelehtia bileissä. Tee lapsellesi palvelus ja käske jäämään kotiin tai tulemaan illalla. Jos ei tule, haet hänet itse.