Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai tässä sitten erotaan, mitähän ensimmäiseksi...

Vierailija
10.09.2011 |

Varoittanut miestä monta kertaan monen päivän juomaputkista ja eihän tuo tajua, viimeksi sanoin, että jos vielä tekee niin, se saa olla viimeinen kerta. Noh, eilen alkoi juomisen ja tänään keikkuu vielä humalassa. Puoliksi juodun kaljatölkin tyhjensin, kun heräsin, etteivät lapset pääse niihin käsiksi. Ja kun menin lasten kanssa pihalle, sama homma, avoin tölkki terassilla tarjolla...

En halua tällaista elämää itselleni, enkä moista roolimallia lapsillemme, joten en näe muuta vaihtoehtoa, kuin ero.

Lapsi käy toista luokkaa ja en halua kesken kouluvuoden tehdä muutoksia, joten ajattelin että käyköön loppuun sen. Siihen mennessä valmistelen asiat niin, että voimme heti kesän alussa muuttaa. Vai toisaalta mietin, että onko tämä vain pitkittämistä ja tulenko antamaan jälleen periksi, vaikka asiat ei muuttuisi.

Tämä on miehen kotipaikka, jossa asumme, joten minä joudun lasten kanssa lähtemään. Eikä se haittaa, ei minulla tähän paikkaa mitään siteitä ja intohimoja ole koskaan ollutkaan. Muutto vain tarkoittaa lasten kannalta pitkää välimatkaa mieheen, toisaalta olen valmis muuttamaan sellaiseen paikkaa, josta on helpointa hoitaa lasten yhteys ja vierailut isänsä luona.

Mistähän vain nyt aloittaisin? Muutetaanko sitä vain erilleen vai olisiko hyvä käydä jossain perheneuvolassa asiaa puntaroimassa? Kokemuksia?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajavat nurmikkoa ja hoitavat muka pihan hommia. Nurmea ajaessa minäkin juon. Eikä kukaan huomaa mitään, kun on niin kiire harrastuksiin ja vie lapsia puistoon yms.

Mun harteille jää työnteko ja tontin huolto. Arvaa teenkö sitä mielellään selvinpäin yksin täälä korven keskellä. No en.

Jotenkin lapsellista puuttua ison miehen oluisiin. Tuskin se mies sielä kotona nyt sentään horjuu. Lapsetkaan tuskin huomaa mitään. Ainoa piru on tämä kaikkeen puuttuva vaimo. Tällainen mielikuva minulle jäi.

T: Iskä

Oma isäni oli juuri kuvailemasi kaltainen, ja kotona oli tosi ahdistavaa olla. Ukko luuli, että kukaan ei mitään huomaa, ja kaikki huomauttelu oli nalkuttamista. Hävetti tuoda ketään kavereita koskaan kotiin, kun isä haiskahti kaljalle. Ajokuntoinen oli tuskin koskaan viikonloppuisin, jos akuutisti olisi kyytiä tarvinnut. Eri juttu, jos oli sovittu.

Aikuisena olen tehnyt kaikkeni pysyäkseni moisesta ihmistyypistä erossa, ja onneksi ystävillenikään ei ole noita inhotuksia mieheksi osunut.

Isä rakasti oluita ja viinejä sekä hyvää ruokaa. Hän oli ammatiltaan kokki. Meidän perheessä ei tosin alkoholin käyttöä hävetty tai pidetty ahdistavana.

Meillä kävi paljon vieraita ja kaikilla oli leppoisaa. Isä ei koskaan ollut paha humalassa.

En näe mitään ongelmaa tuossa ap:n tilanteessa. Onko ap uskovainen?

Vierailija
22/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajavat nurmikkoa ja hoitavat muka pihan hommia. Nurmea ajaessa minäkin juon. Eikä kukaan huomaa mitään, kun on niin kiire harrastuksiin ja vie lapsia puistoon yms.

Mun harteille jää työnteko ja tontin huolto. Arvaa teenkö sitä mielellään selvinpäin yksin täälä korven keskellä. No en.

Jotenkin lapsellista puuttua ison miehen oluisiin. Tuskin se mies sielä kotona nyt sentään horjuu. Lapsetkaan tuskin huomaa mitään. Ainoa piru on tämä kaikkeen puuttuva vaimo. Tällainen mielikuva minulle jäi.

Valtaosa miehistä ei todellakaan kulje viikonloppuja olutpöhnässä. Lisäksi lapsiperheessä oluen juominen ei ole mikään yksityisasia, vaan alkoholin käytössä on huomioitava lapset. Useamman päivän juomaputkia ottava on yksiselitteisesti alkoholisti, turha sitä on yrittää itselleen kaunistella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa miehistä ei todellakaan kulje viikonloppuja olutpöhnässä. Lisäksi lapsiperheessä oluen juominen ei ole mikään yksityisasia, vaan alkoholin käytössä on huomioitava lapset. Useamman päivän juomaputkia ottava on yksiselitteisesti alkoholisti, turha sitä on yrittää itselleen kaunistella.

Jos juon klo 12-21 välisenä aikana kuusi 55cl tölkkiä ja rakennan siinä ohessa lapsille leikkimökin ja leikkaan nurmen+ maalaan autotallin. Niin siinä ei ole teillä mitään nokan koputettavaa. Rahat joilla oluet ostin ovat minun. En horju, saatan hymyillä ja olla leikikäs. Henkeni toki haisee oluelle, mutta parempi sekin kuin silavalle?

Teetteköhän tässä nyt virhearviointeja? Alkoholin käyttöni pysyy kuitenkin kohtuullisena. Menee ihan vähän yli sen mitä pitäisi, joskus alle viikkokulutuksen.

Menkää kirkkoon siitä.

Vierailija
24/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kitata ne kaikki 6 illalla? Nauttiiko tuollaisesta tissuttelusta?

Vierailija
25/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kitata ne kaikki 6 illalla? Nauttiiko tuollaisesta tissuttelusta?

tuollaisessa pikkupöhnässä pitkin päivää. minä en henkkoht ymmärrä tuota, sillä kaljanjuonti pitkin päivää tekee väsyneeksi ja poissaolevaksi ainakin minut. Menee päivä ihan hukkaan. lienee harjoítuksen puutetta

Vierailija
26/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli juuri tällainen mies. Äitini niin paska, ettei ymmärtänyt sitä. Otti minut ja lähti pois. Sanoi, että onneksi hänellä on vapaa tahto valita, mitä haluaa elämältään.

Niin väärinymmärretty isäni jäi yksin ja vuosien myötä joi talonsa ja rahansa ja lopulta maksansa ja henkensä.

Äitini, joka oli surkea ja ei ymmärtänyt isäni naukkailua, alkoi kukoistaa ja hommasi harrastuksia ja sai pesämunaakin kerättyä kun ei tarvinnut tuhlata rahaa miehen juomiseen. Minunkin elämäni alkoi mennä paremmin ja ei enää tarvinnut valvoa öitä ja pelätä, mitä isä keksii kännissä.

Nyt käyn isäni haudalla ja mietin joskus, että miten joku voi tosiaan olla niin surkea paska. Äiti raukka oli hurmaantunut johonkin ihmeelliseen haaveeseen. Onneksi tajusi lähteä pois siinä vaiheessa kun näki, että isän naukkaileminen lisääntyi ja alkoi tulla jo nyrkkiä kun vaimo ei ymmärtänyt aikuisen miehen harrastuksia.

Itse halveksin näitä aikuisia isukkeja, jotka haluaa ottaa kylmän kaljan terassilla ja nurmikkoa ajaessa ja telkkaria katsoessa ja kaiken syy on se nalkuttava vaimo kun on pakko ottaa kalja kun se ei ymmärrä.

Vierailija
27/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo litratolkulla päivän mittaan tissuttelu on ihan perseestä. Oma mieheni on kanssa sitä mieltä että ketään ei haitttaa ja kaikilla on kivaa.

miehestä huomaa parin oluen jälkeen että otettu on. Mua todella ärsyttää se sönkkäys sillä hänellä alkaa nopeasti puhe sammaltaa. Minä haluan että puolison puheesta saa selvää ja että sen kieli pysyy suussa.

Se röyhtäily ja haju on kuvottavaa. lisäksi sen puolison pitää olla koko ajan skarppina esim viemässä lapsia ensiapuun jos jotain sattuu (koettu on, jommankumman on oltava ajokunnossa koko ajan ja joku kolme litra kaljaa juonut ei todella lähde edes taksilla viemään)

Sitten kun lapset nukkuu ja olisi aikaa olla kahdestaan niin mies hakee sen seitsemännen oluensa ja yrittää olla tosi viehättävä. Minä haluaisin viettää aikaa oman rakkaan puolisoni kanssa, mutta hän on ennemmin se haiseva ja sammaltava väsynyt ukko, jonka kanssa ei paljon tee mieli laatuaikaa viettää.

Vierailija
28/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ainoa piru on tämä kaikkeen puuttuva vaimo. Ai mihin kaikkeen... Kyllä kuvaa minun miestäni hyvin tuo, ajellaan nurmea ja nikkaroidaan kaljalaatikot kainalossa. Jossain vaiheessa nikkarointia heilutaan jo kunnolla kännissä ja mittaukset on pielessä...

"lapsetkaan tuskin huomaa" Huomaa ne siinä vaiheessa, kun on ollut aika lähteä jonnekin ja se mies ei ole koskaan ajokunnossa eikä taatusti koskaan edes mukana, oli sitten kyse sukujuhlista tai hautajaisista. Mutta eihän niissä mikään pieni haiskahtelu haittaa. Ja aina hienompaa, kun vaimokin tekisi vastaavaa. Siinähän sitä sitten pienessä tuhnussa pyörisi molemmat ja lapsilla olisi NIIN mukavaa. Hymyilevät, leikkisät vanhemmat *oksentaa*

Tämä vain vahvistaa mielipidettä tuollaisista miehenällötyksistä. Sen kun käyttää omia rahojaan kaljaan, kun haluaa. Mutta lapset kärsii siinäkin, kun isukin mielestä ei ole järkevää ostaa kunnon kenkiä lapsille, vaan alennuslaarista aina mitkä halvimmalla saa. Ja toisella kädellä sitten haalitaan olutta ostoskärryyn. Onneksi perheen äitikin käy työssä ja voi lapsilleen ostaa kunnollista.

Juuri mies haukkui minua terroristiksi, kun nostin metelin siitä, että humalassa yrittää lähteä lasten kanssa kalastamaan. Äiti kun on aina se hauskan pilaaja..

Taidanpa mennä kirkkoon tästä. :)

Jos juon klo 12-21 välisenä aikana kuusi 55cl tölkkiä ja rakennan siinä ohessa lapsille leikkimökin ja leikkaan nurmen+ maalaan autotallin. Niin siinä ei ole teillä mitään nokan koputettavaa. Rahat joilla oluet ostin ovat minun. En horju, saatan hymyillä ja olla leikikäs. Henkeni toki haisee oluelle, mutta parempi sekin kuin silavalle?

Teetteköhän tässä nyt virhearviointeja? Alkoholin käyttöni pysyy kuitenkin kohtuullisena. Menee ihan vähän yli sen mitä pitäisi, joskus alle viikkokulutuksen.

Menkää kirkkoon siitä.

Vierailija
29/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholilla voi turruttaa helposti läheisyyden kaipuun ja kostaa sen pihtailun takasin.

Ne kaikki kerrat, kun käänsit kylkeä ja sanoit ei nyt kun päätä särkee...

T: EX

Vierailija
30/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah.. ja hah.. totta kai iskä sitä mieltä! en kattelis päivääkään juomista! meidän kotiin ei yhtään pulloa tuoda. ja sopinut myös vieraille.. jättävät pullopussit portaille ja tulevat kyläilemään ilman juominkeja. toiminut jo 6v ja mies onkin täysin raitis. jos sortuu ryypiskelemään niin lentää pihalle.. lähtisin sinuna heti ja voimia sinulle.

Vierailija
31/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten on niin alkoholisti! te alkoholistit laitatte syyt vaimolle! helppoa kun sysää syyt toisille....

Vierailija
32/45 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joo loistoidea hyväksyä miehen juopottelu, kun sitten huomasin siivoavani vessasta kännioksennuksia, jotka ulottuivat lattiasta kattoon! Tai pesin kusia mun pyhäkengistä kun oli taas luultu eteisennurkkaa vessaksi.

Niin, ja koitapas muistella kumpi se meistä olikaan se pihtari... Juuri niin - en minä.

Vierailija
33/45 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole itsekään absolutisti, saunan jälkeen kylmä olut maistuu hyvältä ja lasi viiniä joskus..

Ja ehkä kuvittelinkin tyhmä minä, että kun lapsia tehdään, perhe ja heidän tarpeensa tulee aina ensin. Niin minun kohdallani kävi, mutta miehellä ei... ;) ja mitä enemmän aikaa on kulunut, sitä syvemmälle se miehen pää on sinne omaan pyllyynsä eksynyt..

Eikö jo seurusteluvaiheessa tulisi pistää poikki tuollainen suhde?

Vai kuvittelitko että mies lopettaa alkoholinkäytön sitten myöhemmmin... ?

Eikö absolutistit deittaile keskenään? Ainakin kannattaisi niin ei tulisi turhia eroja. Ihan lapsia ajatellen. Lapsethan tässä nyt kärsii. Varmasti ihan hyvä isä vaikka välillä on humaltuneena.

T: 11cm mies

Vierailija
34/45 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisyyttäkin paljon. Ja sitten on hiipuneet samaa tahtia, kun juominen on lisääntynyt. Onko sittenkin vika naisessa?

Vierailija
35/45 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kirkkoon siitä.

Tunnetko usein tarvetta puolustella juomistasi ja korostaa erinomiasuuttasi isänä? Hyvä kuitenkin, että kaljan voimalla jaksat maalata taloa.

Vierailija
36/45 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholilla voi turruttaa helposti läheisyyden kaipuun ja kostaa sen pihtailun takasin.

Ne kaikki kerrat, kun käänsit kylkeä ja sanoit ei nyt kun päätä särkee...

T: EX

Syy juomiseen on juurikin tässä tai jossain muussa asiassa, mutta ei koskaan juojassa itsessään.

Vierailija
37/45 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten ei varmaan tuo tissuttelu häiritse mutta kyllä se häiritsee koko perhettä oikeasti. ja juojaa itseään eniten.

isä on vastuussa koko perheestään, ei voi vaan tyytyä siihen että omia rahojaan juo. kyllä lapset siinä oppii kehen voi luottaa ja kehen ei.

itse en alkoholistia ottaisi ja jättäisin jos oma mieheni niin retkahtaisi eikä yrittäisi parantua.

omassa kodissaan haluaa olla rauhassa eikä jonkun juopon touhua miettiä.

Vierailija
38/45 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jauhetaan että kyllä mies saa juoda, blaa blaa blaa... Kyllä saakin, eihän ap sitä kiellä, ei vain itse enää halua sitä uunoilua katsella. Mies saa ihan rauhassa jatkaa ryyppyputkiaan, mitä elatusmaksuilta sitten on varaa. Ap vain ei halua elää tuollaista elämää, enkä voi häntä siitä moittia.

Pakko se vielä miehenä sanoa, että tunnen paljon miehiä joille se olut viikonloppuna maistuu, kohtuudella, sekä myös joitakin joille se maistuu runsain määrin milloin vain. Minusta mies ottaa vastuun perheestään ja lapsistaan ja toimii sen mukaan; se on ihan sama vaikka ajaisi nurmikkoa ympäri vuorokauden, kännissä heiluva äijä ei ole mies, pelkkä irvikuva vain.

Vierailija
39/45 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jauhetaan että kyllä mies saa juoda, blaa blaa blaa... Kyllä saakin, eihän ap sitä kiellä, ei vain itse enää halua sitä uunoilua katsella. Mies saa ihan rauhassa jatkaa ryyppyputkiaan, mitä elatusmaksuilta sitten on varaa. Ap vain ei halua elää tuollaista elämää, enkä voi häntä siitä moittia.

Pakko se vielä miehenä sanoa, että tunnen paljon miehiä joille se olut viikonloppuna maistuu, kohtuudella, sekä myös joitakin joille se maistuu runsain määrin milloin vain. Minusta mies ottaa vastuun perheestään ja lapsistaan ja toimii sen mukaan; se on ihan sama vaikka ajaisi nurmikkoa ympäri vuorokauden, kännissä heiluva äijä ei ole mies, pelkkä irvikuva vain.

Etten todellakaan tuollaiselle sottasuulle maksaisi penniäkään elatusrahoja.

Loppuisi työssäkäynti sen siliän tien. Siinäpä sitten elättäisit itse ja hakisit kelasta niitä elatusmaksuja.

Tuli vain mieleen miten tärkeää sinun oli mainita tuo elatusmaksu. Melko rahalle perso olet. Lapset voivat hankkia oman omaisuutensa sitten aikuisena.

Minä en tuollaiselle sontiaiselle lähettäisi penniäkään elatusrahaa. Näin on. Niin alentavasti puhuit ihmisestä, jolla on kuitenkin sairaus jota itse nimitätte alkoholismiksi.

Minä en kuitenkaan ole alkoholisti.

Vierailija
40/45 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet isyyden irvikuva, jos jätät lasten elatusrahan maksamatta vain sen vuoksi, että haluat vittuilla naiselle. Varmaan ne lapset hankkiikin omaisuutensa aikuisena. Mutta on niillä tarpeet lapsinakin ja niiden täyttämiseen on sekä isällä että äidillä velvollisuus.

Ja alkoholistilta haiskahtaa, jos täytyy aina tissutella kaljaa pitkin päivää, joten seli, seli, seli..

Etten todellakaan tuollaiselle sottasuulle maksaisi penniäkään elatusrahoja.

Loppuisi työssäkäynti sen siliän tien. Siinäpä sitten elättäisit itse ja hakisit kelasta niitä elatusmaksuja.

Tuli vain mieleen miten tärkeää sinun oli mainita tuo elatusmaksu. Melko rahalle perso olet. Lapset voivat hankkia oman omaisuutensa sitten aikuisena.

Minä en tuollaiselle sontiaiselle lähettäisi penniäkään elatusrahaa. Näin on. Niin alentavasti puhuit ihmisestä, jolla on kuitenkin sairaus jota itse nimitätte alkoholismiksi.

Minä en kuitenkaan ole alkoholisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän