Pilasinkohan kotimme maalaamalla
paneeliseinät valkoisiksi? Olihan ne tummentuneet, pinttyneet ja läikikkäät, mutta tunnelmalliset. Nyt tuo valkoinen eteishalli hohtaa ja pelkään etten saa sitä kodikkaaksi ja tunnelmalliseksi millään.
Olisi pitänyt varmaan vain tyytyä pesemään seinät ja peittämään pahimmat kohdat tekstiileillä ja huonekaluilla.
Voihan kääk! Tämä on vielä miehen vanha koti ja voi olla yllätys kun mies tulee työmatkalta ja näkee tämän. Maalaamisesta ollaan kyllä puhuttu ja sovittu, mutta muutos on todella raju.
Kommentit (16)
Valkoisen sävyjäkin on miljoona ja maalejakin on mattoja.
ja tullut jo ihan pohtimalla siihen tulokseen, että valkoinen on liian "jyrkkä" väri vanhaan taloon. Olen päätynyt siihen, että etsin jonkin vaniljan värin, vähän sellaisen kuin vanhan ajan vaniljajäätelöissä...
kenellä enää on edes puolipaneleita, yöks ja oksennus. Ota pois ne ja maalaa seinä.
Siis oikeesti kenellä enää on edes puolipaneleita, yöks ja oksennus. Ota pois ne ja maalaa seinä.
puolipaneeleja on vanhoissa ja uudemmissakin taloissa tosi paljon. Ehkä sun pitäis käydä jokaisessa näistä kertomassa mielipiteesi asukkaille.
millä maalilla (himmeysaste) ja sävyllä maalattu. Vai sävytettiinkö ollenkaan.
Ap, mikä oli maali ja mikä oli sävy?
muutos on tietenkin ensin outo, vaikka muutos olisi hyväkin. Mutta tuo mitä teit kuulostaa niin hyvältä, etten voi kuvitella, miten se ei olisi ollut parempaan suuntaan.
käytännössä näyttää valkoiselta. Sävy on Tikkurilan g484 muistaakseni, talkki nimeltään. Tuntuu vaan niin persoonattomalta nyt, kun kaikki tavarat on poissa ja on oudon avaraa ja valkoista.
Täytyy kai peittää epävarmuutensa ja esittää miehelle että olen itse suunnattoman tyytyväinen. Jospa hänkin sitten olisi.
käytännössä näyttää valkoiselta. Sävy on Tikkurilan g484 muistaakseni, talkki nimeltään. Tuntuu vaan niin persoonattomalta nyt, kun kaikki tavarat on poissa ja on oudon avaraa ja valkoista.
Täytyy kai peittää epävarmuutensa ja esittää miehelle että olen itse suunnattoman tyytyväinen. Jospa hänkin sitten olisi.
Laitat tavarat paikoilleen ja nukut yön yli. Huomenna olet tyytyväinen lopputulokseen.
käytännössä näyttää valkoiselta. Sävy on Tikkurilan g484 muistaakseni, talkki nimeltään. Tuntuu vaan niin persoonattomalta nyt, kun kaikki tavarat on poissa ja on oudon avaraa ja valkoista. Täytyy kai peittää epävarmuutensa ja esittää miehelle että olen itse suunnattoman tyytyväinen. Jospa hänkin sitten olisi.
Minä maalasin sillä kodinhoitohuoneen seinät ja on kaunis väri.
Sun täytyy vaan tottua vaaleuteen ja laittaa tavarat yms paikoilleeen. Uskon että on oikein hyvä verrattuna keltaiseeen paneeliin
tummunut mäntypaneeli. Olen varma, että paneeliseinänne ovat nyt tosi raikkaat ja kivat.
on kiva vari, silla voisin maalata jopa puulattiat.
Mikä tahansa voittaa tummuneet panelit. Laita jotkut kivat seinälampetit kynttilöineen sinne seinälle antamaan tunnelmaa ja pehmeää valoa =)
Laitat vaikka himmeämpiä lamppuja tai tummemmat verhot, jotain isoja tauluja jos tuntuu liian kirkkaalta.
Laitat vaikka himmeämpiä lamppuja tai tummemmat verhot, jotain isoja tauluja jos tuntuu liian kirkkaalta.
Jos aikaisemmin seinät oli tummahkot ja valoja piti olla paljon, nyt vaaleat seinät heijastaa valoa ihan liikaa. Voi näyttää tosi steriililtä. Lisäät jotain tummia yksityiskohtia...
Olen täällä huolissani huokaillut ja katsellut näitä seiniä.
Alan huomenna laitella tavaroita paikalleen ja käyn katsomassa vintiltä tauluja, jotka huolin takaisin tänne. Jotain muutakin hauskaa voisi vintiltä löytyä, kun penkoo. Ne vanhat poppanat ja tunkkaiset ryijyt taitaa jäädä sinne...
Iso kehystetty peili peittää aika ison osan myös, ja uudet (pörrö)matot täytyy käydä ostamassa. Yksi ylimääräinen sähkövetokin on ollut valmiiksi vedettynä, pelkkä putki katonrajassa töröttänyt tähän saakka. Siihen saankin niitä pienempiä valaisimia.
Kyllä tämä tästä taas. Iski vaan uskonpuute hetkeksi. Ja olette oikeassa -mikä tahansa olisi ollut parempi kuin ne kirjavat tummuneet paneelit.
Kuulostaa vain ja ainoastaan ihanalta!
Voittehan maalata päälle "sävykkäämmällä" jos valkoiseen ei totu.
Mä oon lapsuudessa saanut kyllikseni lakatusta puusta, nyt en voi sietää sitä :)