Turvallisuusselvityksestä kyselyä
Mitkä asiat voivat vaikuttaa Puolustusvoimien turvallisuusselvitykseen? Kyseessä it-ala, pääsy pvoimien koneille.
Yli 5 vuotta vanhoja juttuja: yksi pahoinpitely, rattijuopumus ja 3 näpistyssakkoa. Voivatko nämä estää hyväksynnän?
Siis kaikki nuo ovat vanhentuneita lain edessä, mutta mikä on käytäntö?
Moralisoinnit sitten jätetään pois, kiitos.
Kommentit (78)
Jopa paljon elämässään. Osa kulkee mukana, osa ei. Lain rikkomisista kiinni jäämiset ovat 50 vuotta saatavissa, mutta vanhenevat useissa instansseeissa 2-5 vuodessa.
Puolustusvoimat tarkastavat tiedot 10 vuoden ajalta. Joten rattijuopumuksesi on vanhentunut. Muut asiat eivät ole, jos eivät ole yli 10 vuotta vanhoja.
Mielipiteeni puolustusvoimista on se, että se on lähinnä suuri vitsi. Ymmärrän toki heidän valintamenettelynsä.
[
Toivottavasti sinä ja perheesi kuolette pian.
ps. en ole ap, vaan vihaan kaltaisiasi paskoja.
kuulut yhteiskunnan hukkapaloihin kun totuus ottaa koville.
Varkailla ja rattijuopoilla ei ole mittän asiaa vastuullisiin hommiin.
Kaiken maailman "mä olen nyt parantunut" -jutut voi jättää omaan arvoonsa. Ja niin Puolustusvoimissa tehdäänkin.
Parantuminen on mahdollista ja puolustusvoimat kirjoitetaan pienellä.
Luultavasti työsi loppuu tähän, mutta ihmisille annettakoot toinen mahdollisuus, uskon että jos olet oikeasti kaidalla polulla nykyään, saat kyllä muitakin töitä. Varsinkin jos sinulla on ammattitaitoa ja koulututusta.
Älä välitä tämän palstan ilkeistä ihmisistä.
call me criminal, treat like an animal.
Et hirveältä rikolliselta vaikuta. Hommaa duunia muualta, jos tulee fudut. Mitä itket jonkun puolustusvoimien perään.
Älä välitä tämän palstan ilkeistä ihmisistä.
se joo ILKEETÄ kun huomautetaan että tehdyt rikokset todellakin vaikuttavat tulevaisuuden suunnitelmiin.
Se on ihan oma valinta tuo...
vaikuttaa, et pääse ko työhön.
Mulla on yks kaveri töissä puolustusvoimilla ja hän sai varoituksen, koska joutui putkaan. Hän oli hukannut lompakkonsa ja taksissa vasta huomannut asian. Taksi oli sitten kärrännyt suoraan laitokselle ja mies joutu putkaan yöksi. Oli humalassa kyllä. Poliisista on asia ilmoitettu työpaikalle ja se siitä. Aivan sama oletko tehnyt työsi hyvin yms. Kun liityt puolustusvoimiin sun tulee käyttäytyä niin myös vapaa-aikanasi!
Vaan puolustusvoimat tulee vain asiakkaaksi. Lukekaa tarkemmin.
Olen samaa mieltä, että ihminen tekee mokia. Tämän palstan tyypit vain eivät niitä tee. Ovat poikkeuksia.
Olet tehnyt mokia elämässäsi, ehkä ne vaikuttavat, ehkä eivät. Pääasia, että on oppinut niistä.
Suomen armeija nyt on suuri kupla, turhaa verojen tuhlausta. Se ei nyt liity tietysti itse aiheeseen.
Vaikka täällä muuta väitetään. Ja tiedän tämän, koska olen saanut turvallisuuskoulutuksen täsmälleen tällaisessa asetelmassa. Meillä IT-talossa supotetaan kaikki, tehdään huumetestit ja selvitetään luottotiedot, mutta tuo ei riitä pv:lle. Kymmeneltä vuodelta selvitetään syvemmin kuin pelkät tuomiot. Voi tarkistaa tuosta wikipedia-linkistä tarkemmin joka oli tuolla ylempänä.
Vaikka täällä muuta väitetään. Ja tiedän tämän, koska olen saanut turvallisuuskoulutuksen täsmälleen tällaisessa asetelmassa. Meillä IT-talossa supotetaan kaikki, tehdään huumetestit ja selvitetään luottotiedot, mutta tuo ei riitä pv:lle. Kymmeneltä vuodelta selvitetään syvemmin kuin pelkät tuomiot. Voi tarkistaa tuosta wikipedia-linkistä tarkemmin joka oli tuolla ylempänä.
Normaalissa supotuksessa katsotaan tuomiot lainvoimaisina. Itsellä oli 2 tuomiota vajaan 10 vuoden takaa hakiessani yhtä paikkaa, haastattelujen jälkeen minut supotettiin ja sain työpaikan.
Että miksi ap menettäisi työpaikkansa. Ehkä hän ei saa pestiä, missä on tekemisissä puolustusvoimien kanssa, mutta käsittääkseni hän on alihankkijafirmassa? En sanoisi tuota "ettei pääse" varmaksi mitenkään. Eihän hän ole menossa puolustusvoimies palvelukseen(?).
Luulisi firmassa olevan muitakin hommia, ei tuo riitä irtisanomisperusteeksi, sen tiedän. Siis jos vain jotain muita hommia on tarjolla ja työntekijä hoitanut hommansa hyvin jo 6 vuotta.
Näin ainakin meillä on ollut, kun olen vastaaviin tapauksiin törmännyt, olen henkilöstöpuolella töissä.
Että miksi ap menettäisi työpaikkansa. Ehkä hän ei saa pestiä, missä on tekemisissä puolustusvoimien kanssa, mutta käsittääkseni hän on alihankkijafirmassa? En sanoisi tuota "ettei pääse" varmaksi mitenkään. Eihän hän ole menossa puolustusvoimies palvelukseen(?).
Luulisi firmassa olevan muitakin hommia, ei tuo riitä irtisanomisperusteeksi, sen tiedän. Siis jos vain jotain muita hommia on tarjolla ja työntekijä hoitanut hommansa hyvin jo 6 vuotta.
Näin ainakin meillä on ollut, kun olen vastaaviin tapauksiin törmännyt, olen henkilöstöpuolella töissä.
Minä ainakin vastasin vain aloitukseen, en lukenut muusta. Tuskin työtään menettää tämän takia, ei vaan saa tehdä niitä spp:n hommia. Tekee sitten muuta.
Tämän palstan tyypit vain eivät niitä tee. Ovat poikkeuksia.
näin ovat itsestään väittäneet viestien numero.... kirjoittajat?
Jos tuomiot ovat jo vanhentuneita, eivätkä vakavia. Sakkorangaistuksilla ei merkitystä.
5 ehdollisista
10v vankeustuomioista
siinä se
toivon ettei kukaan muukaan palkkaa!!!!
alalla, jossa minulle ja kolleegoilleni tehdään näitä turvaselvityksiä lähes kuukausittain. Aika jännää touhua se on. Aina tehdään uusi vaikka edellisestä olisi 1 kk aikaa. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kun ei ole edes sakkoa taustalla. Sen sijaan eräällä kolleegalla vaihtelee sen asiakaskohteen mukaan, meneekö läpi vai ei. Eli ei ole aina samanlainen se selvitys vaikka nimi on aina suppea turvallisuusselvitys.
alalla, jossa minulle ja kolleegoilleni tehdään näitä turvaselvityksiä lähes kuukausittain. Aika jännää touhua se on. Aina tehdään uusi vaikka edellisestä olisi 1 kk aikaa. Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kun ei ole edes sakkoa taustalla. Sen sijaan eräällä kolleegalla vaihtelee sen asiakaskohteen mukaan, meneekö läpi vai ei. Eli ei ole aina samanlainen se selvitys vaikka nimi on aina suppea turvallisuusselvitys.
Meillä on firmassa tehty kanssa 3 eri turvaselvitystä,esim meidän yksi työntekijä ei saa olla yhden asiakkaan koneiden kanssa tekemisissä luottotietojen menetysten takia, tämä rajoittaa aika tavalla hänen työtään. Ei ole kuitenkaan potkuja saanut tuon takia.
Mielestäni nuo ap:n mokat eivät ole mitään katastrofaalisia, joskin tyhmiä tekoja. Riippuen tietysti pahoinpitelystä, joskus voi itsepuolustuksestakin saada tuomion.
Näpistys ei ole tietääkseni oikeusjuttu, vaan sakkorangaistuksen alainen. Tutkitaanko niitä edes missään?
työnantajalla on varmasti varaa valita sellainen, jolla ko. tuomioita ei ole.
Mutta en usko, että saat potkuja. Vanha sakkotuomiohan ei ole irtisanomisperuste, jos firmasta vaan löytyy työ, johon turvallisuusselvitystä ei tarvita. Vai onko puolustusvoimat jatkossa ainoa asiakkaanne? Silloin irtisanominen on perusteltavissa.