Olen 32v. neljän lapsen äiti. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (23)
Toimiiko teillä sujuvasti iltaisin iltapalat/pesut ja nukkumaanmenot?
Musta väliin tuntuu et elämä on aikamoista härdelliä kun on 4 koulussa ja yksi pk:ssa.
Täytyy muistaa monta asiaa.
Oisko sulla vinkkejä arjen helpottamiseen?
missä asut?
t. 33 vuotias 4 lapsen äiti.
asiat koko ajan. Meillä 2 alakoulussa ja 2 nuorempaa. Iltapalat ja -pesut menee yllättävän hyvin kyllä. Samoin nukkumaanmenot. Meillä mennään sänkyihin klo 20 ja 20.30 pitää sammuttaa valot. Nuorimmaiset kyllä nukahtavat heti sänkyyn päästyään.
Elämä ON härdelliä - mutta ihanaa sellaista ;-)
Toimiiko teillä sujuvasti iltaisin iltapalat/pesut ja nukkumaanmenot?
Musta väliin tuntuu et elämä on aikamoista härdelliä kun on 4 koulussa ja yksi pk:ssa.
Täytyy muistaa monta asiaa.
Oisko sulla vinkkejä arjen helpottamiseen?
sinulla kolmenkympin kriisiä? Kaipaatko ikinä nuoruutta (ennen lapsia)?
Totta kai kaipaan nuoruutta ja aikaa ennen lapsia. SIis muistelen kaihoisasti. En kuitenkaan ikimaailmassa vaihtaisi osaani reilu 30v. sinkkuystävieni kanssa. En ikinä.
Ehdin elää teinivuodet ja opiskeluajat riittävän railakkaasti. En kaipaa enää monen päivän ryyppyputkia tai vastaavia. Toisaalta olis kyllä aika ihanaa voida lähteä miehen kanssa kaksin ravintolaan, lenkille tai vaikkapa ihan vaan juoksulenkille ilna sen suurempia sumplimisia. Mutta sekin aika koittaa taas joskus, todennäköisesti ihan liian pian...
sinulla kolmenkympin kriisiä? Kaipaatko ikinä nuoruutta (ennen lapsia)?
Siis melko nuorena jo puskettu 4 muksua.. Miten kroppa on kestänyt? Onko miehesi tyytyväinen seksielämään edelleenkin? Treenaatko/jumppaatko paikkoja..?
pakko kommentoida tähän, vaikken ap olekaan. Miten ihmiset nykyään kuvittelee, että neljän lapsen jälkeen kroppa on ihan pilalla? Olen ap:tä reilusti nuorempi 4 lapsen äiti ja kroppani on aika samanlainen kuin ennen raskauksiakin, toisista kohdista vähän pehmeämpi vaan. (muutama "vauvakilo" vielä jäljellä viimeisestä)
ja teidän perheenne hiilijalanjälki on mieletön?
Ehditkö lukea koskaan lehteä?
paitsi että olen nyt hoikempi kuin 1 ja 2 lapsen jälkeen. Ja vasta nyt olen innostunut salitreenistä ja juoksemisesta eli olen ehkä paremmassa fyysisessä kunnossa kuin ennen lapsia :-)
Alapäätä olen treenannut aina, siis jo teininä ennen raskauksia. Seksielämään ei todellakaan vaikuta mitkään raskauksien ja imetyksien tuomat fyysiset muutokset vaan enemmänkin se, onko univelkaa, kuinka hektistä arki on milloinkin ollut jne.
Olen "luotu olemaan raskaana ja synnyttämään" eli raskausajat ovat olleet vaivattomia ja ihania, synnytykset helppoja (ilman repeämiä tai tikkejä). Tuskin muuten oltaisiinkaan neljää lasta haluttu :-)
t. ap
Siis melko nuorena jo puskettu 4 muksua.. Miten kroppa on kestänyt? Onko miehesi tyytyväinen seksielämään edelleenkin? Treenaatko/jumppaatko paikkoja..?
Olen itsekäs hankkiessani monta lasta ja ymmärrän sen varsin hyvin. En silti pode huonoa omaatuntoa vaan olen onnellinen. Teemme parhaamme oman pienen elämämme ekologisuuden puolesta ja opetamme lapsillemme saman.
En lue lehtiä juurikaan paperimuodossa. Luen uutiset ja muun sähköisesti päivittäin. Rauhalliset omat hetket vietän mieluummin hyvän kirjan kuin päivälehden parissa.
t. ap
ja teidän perheenne hiilijalanjälki on mieletön?
Ehditkö lukea koskaan lehteä?
Minusta lapset vaan ovat SE juttu. Ja sisarukset toisilleen rikkaus.
Kaikki lapset elossa? Miksi haluat paljon lapsia?
jossain kalliissa lajissa, mitäs sitten? Tai haluavat kaikki todella kalliit harrastukset?
Tai kaikki haluavat kielileirille englantiin ja vaihto-oppilaiksi?
Riittääkö dollarit?
Ei todellakaan riitä dollarit megakalliisiin harrastuksiin. Yhteiset vositulomme nyt ovat n. 100000e. Tällä hetkellä vain kaksi vanhinta harrastavat ja niihin menee n. 500e/lukukausi yhdelle lapselle.
JOS tuollainen tilanne oikeasti tulevaisuudessa tulee, olen aika varma että mieheni vanhemmat haluavat sponssata (ihan pyytämättäkin). Tai sitten vaan ollaan ilman, kuten suurin osa muistakin lapsista.
jossain kalliissa lajissa, mitäs sitten? Tai haluavat kaikki todella kalliit harrastukset?
Riittääkö dollarit?
Ei todellakaan riitä dollarit megakalliisiin harrastuksiin. Yhteiset vositulomme nyt ovat n. 100000e. Tällä hetkellä vain kaksi vanhinta harrastavat ja niihin menee n. 500e/lukukausi yhdelle lapselle.
JOS tuollainen tilanne oikeasti tulevaisuudessa tulee, olen aika varma että mieheni vanhemmat haluavat sponssata (ihan pyytämättäkin). Tai sitten vaan ollaan ilman, kuten suurin osa muistakin lapsista.
Riittääkö dollarit?
sitä, että on tullut hankituksi niin monta lasta, elämä kahden tai yhden kanssa on kuitenkin niin paljon helpompaa? Miten ehdit harrastamaan mitään?
Kuinka suuri asuntonne on? Entä auto?
oli molempien lapsien kanssa 3 vuotta kotona ja teen nyt uraa lastenehdoilla, pidän sinua vanhanaikaisena ja miestäsi rassukkana?
Naapurissa asuu suunnilleen samanlainen perhe ja perheen isä ei pidä työmäärästä lainkaan. Ruokaa, vaippaa, harrastusta, vientiä ja tuontia autolla ja vitunmoinen työputki, koska kaikki pitää elättää. Vaimo räyhää kotona, että lisää lisää, juokse, tee, siivoa, kasvata, ruokaa, lapset nukkumaan, vanhimmat harrastuksiin ja pois. Tahdomme elokuviin, mökille, lisää rahaa ja sotkut pois.
ja sitten ei tykkääkään työmäärästä.
Onneksi on olemassa toisenlaisiakin miehiä.
Hienoa ap. Minulla ei ole kysyttävää. Mutta meillä on myös 4 lasta ja ovat jo toisesta päästä kohta pyrähtämässä pesästä maailmalle. Olemme miehen kanssa onnellisia, että olemme saaneet elää näin rikasta elämää. Mies olisi halunnut enemmänkin lapsia, mutta minulle riitti nämä 4.
oli molempien lapsien kanssa 3 vuotta kotona ja teen nyt uraa lastenehdoilla, pidän sinua vanhanaikaisena ja miestäsi rassukkana?
Naapurissa asuu suunnilleen samanlainen perhe ja perheen isä ei pidä työmäärästä lainkaan. Ruokaa, vaippaa, harrastusta, vientiä ja tuontia autolla ja vitunmoinen työputki, koska kaikki pitää elättää. Vaimo räyhää kotona, että lisää lisää, juokse, tee, siivoa, kasvata, ruokaa, lapset nukkumaan, vanhimmat harrastuksiin ja pois. Tahdomme elokuviin, mökille, lisää rahaa ja sotkut pois.
missä asut?
t. 33 vuotias 4 lapsen äiti.