Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen mies hoitaa riitatilanteet naisen kanssa tekstiviestillä?

Vierailija
09.09.2011 |

Olen riidellyt miespuolisen kaverini kanssa pariin otteeseen kesän/alkusyksyn aikana ja molemmilla kerroilla a) syy on ollut "yksinomaan" minun ja b) mies ei ole kyennyt puhumaan puhelimessa asioita selviksi, vaan kaikki selvittely on täytynyt hoitaa tekstiviestien välityksellä.

Ensimmäisellä kerralla oli kyse yhteisen pikkuhuppelissa suoritetun sekstailumme jälkipyykistä, jonka mies hoiti todella tökerösti minua kohtaan (annoin pitkin hampain hänelle anteeksi) ja tässä toisessa miehen huonoksi kokemastani käytöksestä, jonka hän taas onnistui kääntämään minun syykseni.

Hän on viehättävä ja fiksu mies, sympaattinenkin, mutta en varmaan ole väärässä, mikäli arvioin hänellä olevan jonkinlainen puute käsitellä ikäviä asioita suoraan ja tekstiviestittely on keino välttää vastuuta. Olen jopa ehtinyt miettiä, että onko hänellä jokin isompikin persoonallisuusongelma, jota en vain ole huomannut...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa miettiä, mitä sanoo, ettei sano sitä, mikä ekana tulee mieleen. Oma miesystäväni on erittäin voimakastahtoinen ja verbaalisesti lahjakas, joten mielelläni hoidan riidat kirjallisesti, jonka hallitsen paremmin itse. Eli jää pientä harkinta-aikaa, kaikki eivät ole hetkessä eläjiä ja hyviä siinä. Tilannetajuakaan mulla ei ole, joten harkinta on hyväksi.

Vierailija
2/18 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella persoonallisuushäiriö...

Se tulee halvemmaksi kuin tuntikausien haukkumispuhelut jos on sellainen liittymä, ja puolin ja toisin kumpikin ehtii vähän pohtia sanomisiaan toisin kuin puhelimessa.

Taidatte olla aika samanlaisia kun kummankin mielestä syy on vain toisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvotusten riitely meni aina huutamiseksi ja ovien paiskomiseksi, tekstiviestein ei kiinnittitetty huomiota toisen elekieleen vaan siihen asiaan, jonka toinen kirjoitti viestiin. Puiminen onnistui paljon paremmin. Ärsyttävää tosin oli se, että usein exä tokaisi, ettei jaksa enää puida kyseistä asiaa ja lopetti sitten viesteihin vastaamisen. Ja asuimme siis ihan saman katon alla. Itseasiassa meille joku psykologikin suositteli kyseistä tapaa taikka sitä, että puhutaan selät vastatusten.

Vierailija
4/18 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä on kyseessä kaveri eikä seurustelukumppani. En minä ainakaan halua riidellä kavereideni kanssa niin, ettemme puhuisi asioista kasvotusten tai edes puhelimessa. Jos sitä riitaa edes tulisi...

Vierailija
5/18 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entinen pano haukkuu heitä kasvotusten tai puhelimessa.

Vierailija
6/18 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä on kyseessä kaveri eikä seurustelukumppani. En minä ainakaan halua riidellä kavereideni kanssa niin, ettemme puhuisi asioista kasvotusten tai edes puhelimessa. Jos sitä riitaa edes tulisi...

sulla on nyt sitten mennyt vielä tämä kaveruus ja seurustelukumppanuus sekaisin, koska kavereitten kanssa ei yleensä sekstailla. Ei edes kännissä.

Mutta mitä tulee tekstiviesteilyyn, niin se on erittäin helppo tapa selvittää vaikeita asioita. Monelle miehelle luontevampaa kuin puhuminen. Ja naisellekin. Minä ja miesystäväni ollaan molemmat tekstin ammattilaisia ja molemmilla loistava verbaliikka ja tekstiviestit ovat hyvä keino ristiriitatilanteissa olla tasavertaisessa asemassa, koska siinä saa kumpikin aikaa miettiä mitä sanoo.

Vierailija
7/18 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jostain syystä aina riidelty, naamatustenkin toki, mutta jostain syystä kirjoittamalla saa paremmin asiat selviksi. Mies kommunikoi muutenkin mieluiten tekstareilla, joten siksi varmaan luontevinta riidelläkin viesteillä.

Vierailija
8/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se haluaa saada kaikesta mustaa valkoiselle:)

Vierailija
9/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi puhua puhelimessa, koska ei tahdo että vaimo/naisystävä kuulee.

Miksi ette puhu kasvotusten?

Vierailija
10/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pointti ole kuitenkin se, että tuollaista epämiellyttävää käytöstä ilmenee. Ja yleensä se epämiellyttävä käytös vain lisääntyy mitä paremmin toiseen tutustuu ja mitä pidempään ollaan yhdessä.

Vierailija
11/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut toisaalta parempi asiallisesti tekstareilla, kun kasvotusten, jos touhu menee huutamiseksi/syyttämiseksi :)

Vierailija
12/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa face to face suunvuoroa tms.

Vierailija
13/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutua vatkaamaan asiaa / kuuntelemaan "nalkutusta". Eli haluaa kuitenkin hoitaa asian.

Vierailija
14/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minun tuntemani mies ei vain yksinkertaisesti pysty puhumaan mistään hiukankaan hankalasta asiasta. Laittaa tekstarin, eikä vastaa puheluihin tai sitten laittaa puhelimen kokonaan kiinni. Syytä siihen en tiedä, mutta eipä oikeastaan enää edes kiinnosta. En ota häneen enää yhteyttä, vaikka hän kyllä edelleen haluaa olla minun ystäväni.

Vierailija
15/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehinen varustuskin (!) oli varsin kelvollinen, joten ei pitäisi olla itsetunto-ongelmia... Mutta tuntuu niitä silti olevan. Minä olen vahva ja määrätietoinen nainen, ehkä pelosta on siis kysymys? Tai sitten totutusta tavasta toimia naisten kanssa.

Emme ole nähneet face to face, koska kesän olimme eri puolilla Suomea lomilla ja työhönpaluun jälkeen ei ole löytynyt yhteistä aikaa.

Ap.

Vierailija
16/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minun tuntemani mies ei vain yksinkertaisesti pysty puhumaan mistään hiukankaan hankalasta asiasta. Laittaa tekstarin, eikä vastaa puheluihin tai sitten laittaa puhelimen kokonaan kiinni. Syytä siihen en tiedä, mutta eipä oikeastaan enää edes kiinnosta. En ota häneen enää yhteyttä, vaikka hän kyllä edelleen haluaa olla minun ystäväni.

Nimittäin tämäkään tyyppi ei koskaan vastaa puhelimeen, vaan on aina just silloin jossain muualla kun yritän soittaa. Laittaa sitten tekstaria, että olin salilla, lenkillä, tms. Eli ei soita takaisin, mutta vastaa kuitenkin.

Vierailija
17/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani aina suhteen allkuvaiheessa pisti kaiken leikiksi kun yritin saada jotain vakavampaa keskustelua aikaiseksi. Mutta nyt olen jo oppinut, miten hänen kanssaan toimitaan

Vierailija
18/18 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asian tulee mahtua tekstiviestiin. Ja se kaava menee niin, että ensin jompi kumpi laittaa ekan viestin ja sitten toinen vastaa ja sitten toinen taas vastaa, jne. Tämä voi kestää tunteja! Ja minä kun hoitaisin asian puhelimessa kertakeskustelulla.

Ap.