Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin käytös ihmetyttää

Vierailija
09.09.2011 |

Olen aloittanut vasta uudessa työpaikassa. Työkaverit on kivoja ja ystävällisiä, ja tulen hyvin juttuun heidän kanssaan. Itsekin pidän ihmisistä ja suhtaudun positiivisesti erilaisiin ihmisiin.

Yksi viisikymppinen nainen työpaikalla kohtelee minua kuin ilmaa. Jos tervehdin, hän ei vastaa. Jos hän tulee vastaan käytävällä, hän katsoo ohi kuin olisin ilmaa. Jos olemme kahvihuoneessa, hän puhuu muille eikä vilkaisekaan minua. Kuin en olisi koko tilanteessa mukana. Eniten ihmetyttää se, että kun tervehdin, hän kääntyy katsomaan muualle.

Olen jatkanut tervehtimistä vaikka en saa vastausta ja kun hän juttelee jotain, nyökkäilen kuin hän puhuisi minullekin. Silti ihmettelen, miten aikuinen ihminen voi käyttäytyä noin huonosti ja epäkunnioittavasti toista kohtaan.

Emme siis ole tuttuja ennestään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen duunin ?

Vierailija
2/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ujo/arka...joskus tuollaisen ihmisen käytös tuntuu töykeältä. Ne ei vaan uskalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet hänelle jollain tapaa uhka. nuorempi, kauniinpi, koulutetumpi.. hän ei olekaan enää tähti vaan tämä uusi tiukkapeppuinen tyttö ;-) Koita kestää!

Vierailija
4/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorempi juu, mutta en mikään "hempula" itsekään, ihan tavis vaan :).

Ujokin voi toki olla. Olen itsekin sitä, mutta jos en uskalla puhua, hymyilen tai ainakin tervehdin. Se että puhuu muiden kanssa iloisesti ja on puheliaan oloinen, mutta mua ei noteeraa mitenkään, ihmetyttää. On sellainen räväkän oloinen nainen. Voisi edes vastata tervehdykseen, kun muitakin tervehtii. Nolottaa itseänikin sanoa hei, kun toinen katsoo muualle. Tulee typerä ja torjuttu olo.

ap

olet hänelle jollain tapaa uhka. nuorempi, kauniinpi, koulutetumpi.. hän ei olekaan enää tähti vaan tämä uusi tiukkapeppuinen tyttö ;-) Koita kestää!

Vierailija
5/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan kuin et huomaisikaan törkeää käytöstä, tervehdit vaan yms kuten tähänkin saakka. Ehkä aikaa myöten "sulaa" ja alkaa käyttäytyä kunnolla tai sit ei.

Vierailija
6/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmassa on kymmeniä työntekijöitä. Olen määräaikainen, hän tietääkseni vakkari.

ap

Vierailija
7/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et veit jonkun hänelle läheisen ihmisen työpaikan. Koskaan ei voi tietää. Älä välitä, todennäköisesti et voi asialle yhtään mitään!

Vierailija
8/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene juttelemaan hänelle, että "meitä ei taidakaan olla esitelty virallisesti" ja kysyt jotain hänestä, jotain neutraalia jota ei voida pitää urkkimisena, mutta kuitenkin osoitat että olet kiinnostunut hänestä.

Tai jos teidät on esitelty, niin juttele jotain muuta. Kehu vaikka korua tms.

Jos tämän jälkeen vielä jättää tervehtimättä, niin jo on kumma.

Vierailija
9/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla välittämättä

Vierailija
10/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikakin vastaa kuvausta. Oli tullut oman aitiyslomani aikana, eika tervehdi kaytavilla. Muutaman kerran tervehdin hanta ja sitten lopetin, en jaksanut yksipuolista kommunikointia. Kolleegalta kuulin, etta kohtelee samoin hanta. Joskus tyopaikan illanvietossa satuimme vahingossa samaan poytaan, silloin kylla jutteli, on ilmeisesti vahan outo tyyppi kaikin puolin eika tarkoita pahaa (muttei kylla ole ujokaan) kummalla kaytoksellaan. En ottaisi ap:na mitaan stressia enka ainakaan henkilokohtaisesti, tuollaisia aina joskus mahtuu joukkoon. Toisaalta en kylla nakisi vaivaa ko. ihmisen kanssa kommunkoidaksenikaan.

Vierailija
11/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorempi juu, mutta en mikään "hempula" itsekään, ihan tavis vaan :).

Ujokin voi toki olla. Olen itsekin sitä, mutta jos en uskalla puhua, hymyilen tai ainakin tervehdin. Se että puhuu muiden kanssa iloisesti ja on puheliaan oloinen, mutta mua ei noteeraa mitenkään, ihmetyttää. On sellainen räväkän oloinen nainen. Voisi edes vastata tervehdykseen, kun muitakin tervehtii. Nolottaa itseänikin sanoa hei, kun toinen katsoo muualle. Tulee typerä ja torjuttu olo.

ap

Itsekin olen/olen ollut vastaavassa tilanteessa työpaikallani. Ajattelin, että ko nainen on varmasti itse jotenkin häiriintynyt ja huonoitsetuntoinen, kun ei voi suhtautua kypsästi nuoremman/koulutetumman/nätimmän naisen ilmaantumiseen työpaikalle. Vaikka olisi kateellinen tms jollekin, voi silti yrittää käyttäytyä. Omat huonot fiilikset ei ole sen uuden ihmisen vika.

Ratkaisin tilanteen niin, että en yritä mitään naisen läsnäollessa, en yritä teeskennellä, että pitäisin hänestä. Saatan hieman nyökätä tervehdykseksi jos tulee käytävällä vastaan, jotta en itse vaikuttaisi epäkohteliaalta. Asiat pystysn hänen kanssaan hoitamaan, mutta en koskaan hymyile hänelle, enkä yritä avata minkäänlaista työn ulkopuolista keskustelua. Saatika yrittää osallistua hänen ja jonkun muun väliseen keskusteluun.

Älä ota stressiä, jätä typerän ihmisen käytös omaan arvoonsa, älä yritä "voittaa häntä puolellesi", vaan anna olla.

Vierailija
12/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikoilla tavattua ja joitakin olen saanut tkesyutettyä, joitakin en. Koska tulen toimeen

suurimman osan työkavereiden kanssa, en ole koskaan ottanut asiaa itseeni. Erään tervehtimisen sitten lopetin muutaman kuukauen jälkeen lopetin, kun vastausta ei tullut. Katsoin kyllä aina vastaantulleessa tiukasti päin. Meni hieman vaivaantuneeksi. Kahvituntikeskusteluissa en hänen jutuilleen myöskään nyökytellyt. Käyttäydyin siis samoin kuin hän käyttäytyi minua kohtaan. Onneksi jäi sitten eläkkeelle.

Vierailija
13/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla etten ole ainut tällaista kokenut. Itsestäni olen vikaa etsinyt, että olenko niin ärsyttävän oloinen ettei hän halua edes tervehtiä.

Annan hänen olla tästä lähin omissa oloissaan. Nyökkään tervehdykseksi, mutta en enää yritä enempää.

Vierailija
14/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siis ap.

Vierailija
15/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moikannut koskaan, eikä jutellut. Eikä ollut edes mua vanhempi vaan nuorempi ( myös nainen ). Luovutin lopulta ja lopetin moikkaamisen ja juttelun, pidin tapausta toivottamana ja ylimielisenä.

Kas kun oltiin sitten työpaikan virkistysillassa, tämä tyttö alkoi yhtäkkiä ( viinin rohkaisemana ) jutella mulle. Ja sitten tutustuttiin tarkemmin ja maanantaina ja siitä eteenpäin moikattiin ihan normaalisti.

Mulle jäi totaalisen hämärän peittoon miksi tutustuminen oli alkuun niin vaikeata ( en muista kysyinkö sitä illanvieton aikana : D ), mutta nykyäänkin nähdään pari kertaa vuodessa yhteisten illanviettojen merkeissä, vaikka ei olla enää edes samassa työpaikassa. Ja hän on käynyt meilläkin kylässä.

Jotkut vaan kertakaikkiaan lämpenee hitaammin (?)

Vierailija
16/16 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka katsoi oikeudekseen olla vastaamatta työkavereiden "huomenta" -toivotukseen. Minusta se on aivan käsittämätöntä, enkä itse IKINÄ kehtaisi kävellä työkaverin ohi vastaamatta, en ikinä.

Tämä työkaveri oli muutenkin äärimmäisen ylimielinen ja koppava tiettyjä ihmisiä kohtaan, ja vaikka hänestä valitettiin esimiehelle, ei mitään tapahtunut. Oli vain luonteeltaan sellainen. Mutta alkeelliset käytöstavat kuuluvat kyllä kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä