Lapsiperheiden närkästyminen joka hemmetin asiaan!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011090814351384_uu.shtml
Ihmetyttää toi närkästyminen joka asiaan. Ollaan matkalla,ja kuvitellaan että kone lähtee ajoissa ja kaikki menee hyvin. Tossaki uutisessa korostetaan,että voi kun on pikkulapsia plaa plaa. Mitäs lähdettä niiden sontaperseiden kanssa liikkeelle kun vielä olette tietoisia, että koneet on monesti myöhässä jne.. Ei se valittaminen auta, ja vielä se,että kuvitellaan että ainoastaan teillä perheellisillä olis jotenki vaikeeta, ihan samalla tavalla muitaki ihmisiä ärsyttää asiat ku asiat matkaan liittyen, kun sin vuoden ikästä perttiäs. sääli vaa niitä muita matkustajia jotka kaupanpäällisesti joutuu kuuntelee teidän kiukkusten itsekkäiden kakaroiden rääkymistä.
Ja muutenki äidit valittaa joka asiasta kun heidän lapsi sitä tätä ja tuota. Sori vaa mut ei teidän lapset muille ole mitää ihmeolentoja eikä muiden tarvitse elää teidän lasten ehdoilla. Muilla on oma elämä ja niitä tuohtumisia on turha purata muihin. Teidän lapsenne ei ole ainoita ihmisiä, joita kiukuttaa asiat, vaan myös muita voi ärsyttää kans asiat ku asiat, tuomatta niitä lehtiin yms hakemaan omalla penikallaan jotain huomioa tai sääliä.
Se oli hauskin missä lapsiperheet tuohtu siitä, että aikuisille tehtiin omia hotelleja :D voi että kun he eivät ymmärrä, että kaikki ihmiset eivät todellakaan halua hotellissa elellä jonku lapsiperheen ehdoilla ja kuunnella sitä apinalauman kiljumista päivästä toiseen.
Nimenomaan pitää olla aikuisille ja nuorillekki ihmisille omaa mukavuutta, eikä aina ajatella että lapsi sitä lapsi tätä. Vanhemmat eivät aina oikein tajua, että maailmassa on paljo enemmän muitakin ihmisiä, joilla on omat tarpeet. ei suinkaan heidän lapset ole ainoita, joilla on tarpeita jokalähtöön. eli vois joskus herätäkki sieltä pilvilinnoista...
Kyse ei ole ärsyttää ketää, vaa oikeesti tuoda ajatus siitä,että miksi vanhemmat aina tuovat ärtymystään lapsensa kautta ja kuinka Heidän lapsi sitä ja tuota, ihan ku se muille olis joku ihmetyksen aihe tai huomion kohde.
Kommentit (24)
Luitko edes koko juttua??? Ei siellä varmaan olis kukaan lapsi suuttunut jos ne olis päässyt ULOS sieltä koneesta..pelaamaan,syömään ja juomaan. Ne katsos hyvä ihminen istui jumissa siellä koneessa.
6v lapsen äitinä. Itse ole kasvattanut lapseni niin ettei turhia kitise, ei edes silloin kun lento myöhästyi 14 tuntia.. ostettiin kaupasta pelejä ja pelattiin. ravintoissa olemme käyneet lapsen syntymästä, koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Ja ravintolalla en tarkoita Mäkkäriä tai muuta lasten leikkipaikkaravintolaa. Tottakai lapsikin väsyy odottamiseen mutta itsellä pitää olla niin paljon mielikuvitusta jotta niistä tilanteista selvitään. Ymmärrän myös kuitenkin sen että lapsi on aina lapsi, aikunen pärjää ilman juotavaa pitkiä aikoja, lapsi taas ei. Lasten keho ei kestä nälkää, janoa, kuumaa, kylmää samalla tavalla kuin aikuisen ja tämä tulee aikuisen ymmärtää. En myöskään itse tykkää ruokailla tai maksaa jostain tapahtumasta ja sitten kuunnella kun jonkun lapsi kiljuu ja riehuu vieressä. Ylensä näiden lasten vanhempi ei edes lasta komenna tms.
Ei sieltä päästetä Nico-Pettereitäkään ulos tällaisessa tilanteessa. On se nyt kumma, että ei voida kestää siellä ahteri penkissä muutamaa tuntia. Eikös muksu pitäisi ruokkia ja juottaa kaiken varalta jo ennen lentoa, niin ei sitten tarvitse kitistä kun tarjoilua ei ollut riittävästi tämän ongelman takia.
Minä olen samaa mieltä kuin joku aikaisempi vastaaja. Menkää mielummin vaikka autolla sinne lomapaikkaanne, jos ette ymmärrä lentomatkustuksesta mitään.
Minä olen lentänyt parin pienen lapsen kanssa mannervälisiä lentoja, kaikki mahdolliset myöhästymiset on koettu ja koneessa on istuttu "jumissa". Ei niistä silti ole tarvittu kirjoittaa Iltalehteen. Tälle Iltalehteen kirjoittajalle varmaan pitää hommata jotain kriisiapua.
2, miltä tuntuu olla noin hieno ihminen?
Ekan prinsessan kanssa tuli toki joku moka mutta muuten ihan normaalia huomioida toisiakin. Eikä se vaadi paljoa ettei pilaa jonkun esitystä, esim.
on joku häiriintynyt, joka aina suuttuu jos joku kirjoittaja yrittää hoitaa asiansa ja lapsensa hyvin tai osaa järjestää elämänsä.
Tämä sitten alkaa vinoilla sädekehistä ja kilven kiillotuksesta.
"kaikesta valittavia" ihmisiä hankalina, ja tällaisia tosiaan on vanhemmissa ja lapsettomissa. Voi olla, että vanhemmat valittavat enemmän koska ovat väsyneempiä ja stressaantuneempia, toisaalta mielestäni vanhemmuus kasvattaa pinnaa ja ei tule enää turhasta valitettua, joten ehkä nuo valitukset sitten menevät aika 50-50.
MUTTA tuossa lentokonetilanteessa ymmärrän valituksen täysin. Jos jollain oli vaikkapa tasan 1v ikäinen lapsi, niin se kun on nälkäinen eikä ruokaa saa niin tilanne on kyllä todella kamala. Ymmärrän, että kyseessä oli hätätilanne, mutta on sekin hätätilanne jos nälkäinen 1v ei saa ruokaa (ja miksi koneeseen ei voitu tuoda jotain syötävää tarkastuksen aikana?).
Tuosta hotellijutusta muuten keskusteltiin tälläkin palstalla pitkän ketjun verran, ja ehkä 1 tai 2 mammaa paheksuivat ajatusta - lähes kaikki kannattivat lämpimästi lapsettomia hotelleja.
Oletko muuten kysynyt itseltäsi, miksi sinua niin ärsyttää se kun vanhemmat tuovat lapsensa ihanuutta esiin? Olen itsekin kohdannut sitä ja (jo ennen omaa lasta) koin sen vain hellyyttävänä & huvittavana. Miksi se on sinulle niin paha paikka?
että en kommentoinut tähän iltalehdessä olleeseen juttuun vaan YLEISELLÄ tasolla!