HAH! Nyt minä sen tein ja olen ylpeä itsestäni!
Käyn säännöllisesti yhdessä pikkukaupassa ruokaostoksilla. Siellä on kapeat käytävät, mutta kaksi kärryä mahtuu kyllä rinnakkain menemään.
Jätin kärryni käytävän sivuun, jotta sain yhdestä välistä poimittua tavaroita. Sieltä tulee vihainen noin 65-vuotias nainen, joka jo aikaisemmin mulkoili minua omituisesti.
Hän pääsi kärryjeni kohdalle (josta mahtui kyllä vierestä ohittamaan) ja hakkasi niitä kärryjäni omalla kärryllään niin että siirtyivät toista metriä. No, kuulin tämän ryskeen ja menin kärryjen luo. Eukko huutaa että "pitää niitä kärryjä keskelle käytävää jättää!"
Hän meni sitten kärryineen eteeni vinottain ja siten etten enää mahtunut ohitse. Paukautin oman kärryni tuon eukon kärryn kylkeen niin että mummo oikein pelästyi ja jatkoin matkaani :D Kyllä lähti eukko reunoja hiihtäen sitten eteenpäin :)
Olen aina niin hemmetin nöyrä ja alistuva että vastaavissa tilanteissa vain olisin pyytänyt anteeksi vaikkei minussa syytä ollutkaan kun kärryni olivat aivan sivussa. Vaan enpä enää! HAH!
Kommentit (12)
Minäkin joku päivä, mutta tyylikkäästi.
mutta jos vanha nainen on noin röyhkeä ja agressiivinen, niin ei häneen taida muu tehota kuin samankaltainen käytös.
Silti olen iloinen että tein sen, ehkä hän vastaisuudessa lopettaa muiden ihmisten kärryjen hakkaamisen.
ap
En tiedä kumman käytös on säälittäväämpää...Ei ihme, ettei lapset osaa käyttäytyä, kun ei aikuisetkaan osaa!
Ei sitä aina niin sisäsiisti tarvi olla. Hyvä ap!
Minäkin joku päivä, mutta tyylikkäästi.
Toisaalta, myös erilaiset neurologiset häiriöt ja sairaudet muutenkin voivat aiheuttaa kyseenlaista käytöstä.
Sen vuoksi toimisin ehkä hiukan korrektimmin. Näitä sairauksia voi olla kaiken ikäisillä ihmisillä eivätkä ne näy päälle päin.
En tiedä kumman käytös on säälittäväämpää...Ei ihme, ettei lapset osaa käyttäytyä, kun ei aikuisetkaan osaa!
Kiukuttelisivat yksin kotonaan. Kyllä aikuisen ihmisen pitää jo osata hillitä itseään.
Oltiin ruuhkaisessa hississä ja minä vaunujeni kanssa.
Mainittakoon nyt, että olivat Bugaboot, eli eivät aivan isoimmasta päästä...
Hissiin oli sulloutunut paljon ihmisiä ja minä olin ollut ensimmäisten joukossa jonottamassa hissiä.
Eräs noin 50-60v rouvahenkilö tuli viimeisenä hissiin, ja hänellä oli reppu selässään.
Hissin ovet eivät sulkeutuneet, koska tämä reppu oli oven "silmän" edessä.
Huomautin, että kannattaa tulla vähän sisemmäksi, että hissin ovet pääsevät sulkeutumaan.
Rouva alkoi sitten mouhota minulle, että pakkoko tänne on tulla vaunujen kanssa...
Siinä vaiheessa olin vielä rauhallisesti, ja sanoin, että olinhan minä tässä hississä ensin, ja sinun reppusi tässä ei mahdu hissiin.
Rouva edelleen jäkättää vastaan...mutta päätän olla sanomatta mitään, ihan siksi, että hissi on täynnä ihmisiä.
Hissi pääsee perille 3:een kerrokseen ja ihmiset purkautuvat ulos.
Rouva lähtee täysiä rynnimään eteenpäin...myöhemmin käytävällä se jää katsomaan joitain tarjouskoreja ja väenpaljoudesta johtuen ajan tahallani vaunuillani sen päälle...siis nilkoille!!! :)
Mulkaisee vaan pahasti, mutta ei enää sano mitään...
Itse totean vaan, että mitäs olet tiellä.
Mulle ei mummot "vittuile"...;)
Asiakaspalvelussa joudun kiltisti kuuntelemaan kaikki motkotukset..ja niitähän välillä riittää...
Eli arkielämässä sitten en kestä ollenkaan muilta mussutusta, varsinkaan asiatonta!
Oltiin ruuhkaisessa hississä ja minä vaunujeni kanssa. Mainittakoon nyt, että olivat Bugaboot, eli eivät aivan isoimmasta päästä... Hissiin oli sulloutunut paljon ihmisiä ja minä olin ollut ensimmäisten joukossa jonottamassa hissiä. Eräs noin 50-60v rouvahenkilö tuli viimeisenä hissiin, ja hänellä oli reppu selässään. Hissin ovet eivät sulkeutuneet, koska tämä reppu oli oven "silmän" edessä. Huomautin, että kannattaa tulla vähän sisemmäksi, että hissin ovet pääsevät sulkeutumaan. Rouva alkoi sitten mouhota minulle, että pakkoko tänne on tulla vaunujen kanssa... Siinä vaiheessa olin vielä rauhallisesti, ja sanoin, että olinhan minä tässä hississä ensin, ja sinun reppusi tässä ei mahdu hissiin. Rouva edelleen jäkättää vastaan...mutta päätän olla sanomatta mitään, ihan siksi, että hissi on täynnä ihmisiä. Hissi pääsee perille 3:een kerrokseen ja ihmiset purkautuvat ulos. Rouva lähtee täysiä rynnimään eteenpäin...myöhemmin käytävällä se jää katsomaan joitain tarjouskoreja ja väenpaljoudesta johtuen ajan tahallani vaunuillani sen päälle...siis nilkoille!!! :) Mulkaisee vaan pahasti, mutta ei enää sano mitään... Itse totean vaan, että mitäs olet tiellä. Mulle ei mummot "vittuile"...;) Asiakaspalvelussa joudun kiltisti kuuntelemaan kaikki motkotukset..ja niitähän välillä riittää... Eli arkielämässä sitten en kestä ollenkaan muilta mussutusta, varsinkaan asiatonta!
Ai että miten aikuismaista! Hienon roolimallin annat sille lapselle, joka niissä vaunuissa katseli.
Jos itse haluan vähän näpäyttää jotain huonokäytöksistä ihmistä, niin oon huomannut, että parhaiten saa sen toisen näyttämään hölmöltä olemalla itse yltiöystävällinen ja oikein ekstrakohtelias. Toinen näyttää siten ihan kiukuttelevalta pikkulapselta.;)
mä olen kans aina sellanen "nysväke", että olen oikein ylpeä itsestäni jos osaan puolustautua välillä. yleensä vaan alistun ja ajattelen "ihan sama, tehdään sitten näin..."
Kyllä susta vielä AV-mamma tulee!
Siitä se lähtee, puoliensa pitäminen. :))