Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokranantaja ottaa asunnon omaan käyttöön,mutta sanoikin miehelleni

Vierailija
09.09.2011 |

että hän voi jäädä siihen asumaan,jos minä muutan pois!!!Whaaat!!? Meille tuli riita ja tää vuokranantaja tarjosi asuntoa miehelleni,vaikka ilmoitti että ottaa asunnon omaan käyttöön jokunen kk sitten.Kyllä pistää vihax tollanen kiero ihminen!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, jos näin on.

Vierailija
2/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot selvästi se syy, miksi vuokranantaja haluaa lopettaa teidän vuokrasuhteen ja ottaa asunnon omaan käyttöön. Jos mies jäisi yksin, tarve tähän vähenisi huomattavasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittikö miehesi tämän tiedon sinulle vai vuokranantaja.. eli haluaako miehesi sinusta eroon vai onko kumman kuuloinen juttu totta..

Tai vuokranantaja haluaa muuttaa miehsi kanssa asuntoon...

Vierailija
4/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, jos näin on.

Tää vuokraemäntä ei pidä minusta,mutta tuo on jo törkeetä mielestäni.Ei yhden riidan takia kukaan eroa,mutta tää nainen varmaan haluaisi että erottaisiin,saisi siitä jotain kieroa mielihyvää.

Vierailija
5/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittikö miehesi tämän tiedon sinulle vai vuokranantaja.. eli haluaako miehesi sinusta eroon vai onko kumman kuuloinen juttu totta..

Tai vuokranantaja haluaa muuttaa miehsi kanssa asuntoon...

kun suutuspäissään tilitti naiselle meidän riitoja,tämä emäntä kun ei tykkää "rodustani" mitä olen tosin vain puoliksi!

Vierailija
6/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikäli, että hän voi toki ottaa asunnon "omaan käyttöönsä" ja vuokrata sen taas vaikka kuukauden päästä edelleen. Tosin siinä vaiheessa ottaisin jo yhteyttä oikeusapuun -- tai kai nyt on olemassa joku taho, joka turvaa vuokralaisenkin selustaa älyttömissä tapauksissa.

Toi on justiinsa tympeää, kun on vuokralla yksityisellä... Ikinä ei tiedä, mitä tapahtuu :( Mitäs mieltä miehesi tästä on?

Vierailija
7/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokranantaja välittää vain rahasta. jos maksat vuokrasi ja elät asiallisesti, vuokranantajaa ei pätkääkään kiinnosta, vaikka olisit vihreä marsilainen. Hänhän saa silloin juuri sen mitä haluaakin ja mitä pitempään pysyt vuokralaisena, sitä vähemmällä vaivalla ja kuluilla hän selviää ja sitä helpommalla ja varmemmin hän rahansa saa.

Vuokranantaja haluaa eroon vai sellaisesta vuokralaisesta, joka joko ei maksa vuokriaan tai aiheuttaa vuokra-asunnolla vahinkoa tai ylimääräistä vaivaa koko ajan. Ylimääräinen vaiva voi tarkoittaa esim sitä, että siellä asunnolla on sun mielestä koko ajan jotain vikaa, mitä vuokranantajan pitää tulla fiksaamaan, tyyliin lamppuja kattoon tai suihkunpään kiertäminen takaisin paikoilleen, ettei vesi tule letkun ja suihkupään välistä (jotka siis oikeasti kuuluvat asukkaan itse hoidettaviin juokseviin asioihin, mutta on mulla ollut yksi vuokralainen, joka oli niin avuton, ettei osannut näitä itse) - tai sit sulle ei kelpaakaan vuokraushetkellä hyväksymäsi sinänsä ihan toimivat kodinkoneet vaan haluatkin uudempia ja hienompia ja väität niiden rikkoutuneen, tms.

Eli sun kannattaa ap kuitenkin katsoa peiliin.

Vierailija
8/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraemäntä antoi lähtöpassit,kun ei pidä "rodustani",lisäksi vaatii ihan älyttömiä ja kun ei suostuttu enään tän naisen vaatimuksiin,niin tuli tämä.Jääkaappi ostettiin itse,kun alkoi väittämään että rikottiin se tahallaan,eikä tehnyt asialle mitään pyynöstä huolimatta ja kyllähän ruuat pitää jossain säilyttää!!

Vierailija
9/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokranantaja välittää vain rahasta. jos maksat vuokrasi ja elät asiallisesti, vuokranantajaa ei pätkääkään kiinnosta, vaikka olisit vihreä marsilainen. Hänhän saa silloin juuri sen mitä haluaakin ja mitä pitempään pysyt vuokralaisena, sitä vähemmällä vaivalla ja kuluilla hän selviää ja sitä helpommalla ja varmemmin hän rahansa saa.

Vuokranantaja haluaa eroon vai sellaisesta vuokralaisesta, joka joko ei maksa vuokriaan tai aiheuttaa vuokra-asunnolla vahinkoa tai ylimääräistä vaivaa koko ajan. Ylimääräinen vaiva voi tarkoittaa esim sitä, että siellä asunnolla on sun mielestä koko ajan jotain vikaa, mitä vuokranantajan pitää tulla fiksaamaan, tyyliin lamppuja kattoon tai suihkunpään kiertäminen takaisin paikoilleen, ettei vesi tule letkun ja suihkupään välistä (jotka siis oikeasti kuuluvat asukkaan itse hoidettaviin juokseviin asioihin, mutta on mulla ollut yksi vuokralainen, joka oli niin avuton, ettei osannut näitä itse) - tai sit sulle ei kelpaakaan vuokraushetkellä hyväksymäsi sinänsä ihan toimivat kodinkoneet vaan haluatkin uudempia ja hienompia ja väität niiden rikkoutuneen, tms.

sanoi yks kantaan että kaikki mikä täällä hajoaa on meidän korvattava.Ja siitä jääkaapista tippui ovi,ja lopulta se hajosi kokonaan.Olihan se vanha,mutta ei suostunut korvaamaan vastaavaa.

Vierailija
10/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi yks kantaan että kaikki mikä täällä hajoaa on meidän korvattava.Ja siitä jääkaapista tippui ovi,ja lopulta se hajosi kokonaan.Olihan se vanha,mutta ei suostunut korvaamaan vastaavaa.

eikä se syy ole rotu. Siellä tuntuu hajoavan kaikenlaista...

Vierailija
11/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se syy ole rotu. Siellä tuntuu hajoavan kaikenlaista...

Sanoi vielä että mieheni on laiska,kun ei taloa maalaa!! Siis mistä lähtien vuokralaisen ois ahkeruuttaan toisen taloa maalattava? En ymmärrä..

Voit toki laittaa jonkun lakipykälän missä sanotaan,mitä talon kunnossapitoon tulee vuokralaisen osalta?

Vierailija
12/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä taitaa olla sairas vuokranantaja. lähtekää vain niin pääsette helpommalla. Vuokranantajan kuluu hommata uudet hajonneiden tilalle ja vuokralaisen hommiin ei kuulu talon ylläpito. Hajottaa ei tietty saa, mutta tavalliset korjaukset ei teille kuulu. Minä juoksisin kovaa jos olisi tuollainen vuokranantaja.

Vierailija
13/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, että olivat rasittavia. Paras vuokralainen on sellainen, josta ei kuulu koskaan mitään ja rahat tulee vaan tilille. Sellaisen olen antanut asua hyvin edullisestikin. Kerran eräs vuokralainen asui asunnossani 7 vuotta ja kertaakaan en korottanut edes vuokraa, koska oli niin ihana tapaus. Ei yhtään yhteydenottoa tuon seitsemän vuoden aikana.;) Toki, asiasta saa olla yhteyksissä, mutta sellaiset ongelmasäätäjät on oma lukunsa.

Pari esimerkkiä:

- Vuokralainen, josta tuli koko ajan valituksia. Hukkasi avaimensa vuoden aikana neljästi ja toki maksoi uudet, mutta kauhea säätäminen kuitenkin. Oli pariin otteeseen sairaalassa pahoinpideltynä ja sen takia äitinsä soitti vuokranmaksun viivästymisestä. Lisäksi oli tosiaan suihkukahvan ja letkun välistä valunut vettä ja tiukemmalle kääntämisen sijaan oli OMINE lupineen tilannut PUTKARIN. Putkari lähetti meille yhtäkkiä laskun starttihinnalla 100 Euroa ja en tietenkään maksanut, koska en ollut työtä tilannut. Vaivaa oli siitäkin soitella. No, tuon jälkeen se vuokralainen lähti, kun ilmoitin, että tarvitaan omaan käyttöön.

- Toinen vuokralainen oli nuori nainen, joka päätti ottaa mut tukihenkilökseen elämässään. Soitteli ties mistä asioista jatkuvasti. Kerran soitti illalla, että hänellä on hirveä haava jalassa ja verta valuu, tulisinko viemään hänet päivystykseen. Minä? Vuokranantaja? Toiselta puolen kaupunkia? Itki sen verran paljon, että lähdin hakemaan häntä. Haava osoittautui pieneksi viiltohaavaksi, johon laitettiin tavallinen laastari, jonka siis minä siihen asettelin. Kaikkea muutakin tapahtui, luultavasti viirasi päästä. Myin kämpän pois vuokralaisineen ja seuraava omistaja soitti mulle kuukausi kaupan jälkeen kysellen, että "mikä tää vuokralainen on, kun soittelee mulle kaikista asioistaan lähtien loppuneesta maidosta ja kuskaamaan postista tavaraa kotiin...

Vierailija
14/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuon jälkeen se vuokralainen lähti, kun ilmoitin, että tarvitaan omaan käyttöön.

Pitääkö vuokrasopimuksen irtisanominen laillisella irtisanomisajalla perustella jotenkin?

Vierailija
15/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuon jälkeen se vuokralainen lähti, kun ilmoitin, että tarvitaan omaan käyttöön.

Siis miksi sanoit että "omaan käyttöön"?

Pitääkö vuokrasopimuksen irtisanominen laillisella irtisanomisajalla perustella jotenkin?

määräaikaisen vuokrasopimuksen irtisamonen kesken määräajan tarvitsee. Ilmeisesti kyseinen vuokranantaja on mennyt retkuun ja tehnyt ap:n kanssa määräaikaisen sopimuksen, ja ap ei halua lähetä, koska ei ole ns "toivevuokralainen", joka helposti löytäisi uudenkin asunnon.

Vierailija
16/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräaikaisen vuokrasopimuksen irtisamonen kesken määräajan tarvitsee. Ilmeisesti kyseinen vuokranantaja on mennyt retkuun ja tehnyt ap:n kanssa määräaikaisen sopimuksen, ja ap ei halua lähetä, koska ei ole ns "toivevuokralainen", joka helposti löytäisi uudenkin asunnon.

Ollaan irtisanomassa vuokralaista koska halutaan nostaa vuokraa, ja ajattelin että siinä pitää jokin syy sanoa.

Vierailija
17/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan irtisanomassa vuokralaista koska halutaan nostaa vuokraa, ja ajattelin että siinä pitää jokin syy sanoa.

jos vuokralainen on muuten hyvä, mutta ei tosiaan tarvi erillistä syytä irtisanomiseen. Etkö oo tehnyt vuotuisia korotuksia vai mistä moinen tarve?

Vierailija
18/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vuokralainen on muuten hyvä, mutta ei tosiaan tarvi erillistä syytä irtisanomiseen. Etkö oo tehnyt vuotuisia korotuksia vai mistä moinen tarve?

ja taloyhtiössä on tehty isoja remontteja niin että rahoitusvastike on noussut huomattavasti siitä kun vuokrasopimus tehtiin. Vuokra on muutenkin aika alhainen ja neuvotellaan tietenkin ensin nykyisen vuokralaisen kanssa jos suostuu korotukseen.

Vierailija
19/19 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, että olivat rasittavia. Paras vuokralainen on sellainen, josta ei kuulu koskaan mitään ja rahat tulee vaan tilille. Sellaisen olen antanut asua hyvin edullisestikin. Kerran eräs vuokralainen asui asunnossani 7 vuotta ja kertaakaan en korottanut edes vuokraa, koska oli niin ihana tapaus. Ei yhtään yhteydenottoa tuon seitsemän vuoden aikana.;) Toki, asiasta saa olla yhteyksissä, mutta sellaiset ongelmasäätäjät on oma lukunsa.

Pari esimerkkiä:

- Vuokralainen, josta tuli koko ajan valituksia. Hukkasi avaimensa vuoden aikana neljästi ja toki maksoi uudet, mutta kauhea säätäminen kuitenkin. Oli pariin otteeseen sairaalassa pahoinpideltynä ja sen takia äitinsä soitti vuokranmaksun viivästymisestä. Lisäksi oli tosiaan suihkukahvan ja letkun välistä valunut vettä ja tiukemmalle kääntämisen sijaan oli OMINE lupineen tilannut PUTKARIN. Putkari lähetti meille yhtäkkiä laskun starttihinnalla 100 Euroa ja en tietenkään maksanut, koska en ollut työtä tilannut. Vaivaa oli siitäkin soitella. No, tuon jälkeen se vuokralainen lähti, kun ilmoitin, että tarvitaan omaan käyttöön.

- Toinen vuokralainen oli nuori nainen, joka päätti ottaa mut tukihenkilökseen elämässään. Soitteli ties mistä asioista jatkuvasti. Kerran soitti illalla, että hänellä on hirveä haava jalassa ja verta valuu, tulisinko viemään hänet päivystykseen. Minä? Vuokranantaja? Toiselta puolen kaupunkia? Itki sen verran paljon, että lähdin hakemaan häntä. Haava osoittautui pieneksi viiltohaavaksi, johon laitettiin tavallinen laastari, jonka siis minä siihen asettelin. Kaikkea muutakin tapahtui, luultavasti viirasi päästä. Myin kämpän pois vuokralaisineen ja seuraava omistaja soitti mulle kuukausi kaupan jälkeen kysellen, että "mikä tää vuokralainen on, kun soittelee mulle kaikista asioistaan lähtien loppuneesta maidosta ja kuskaamaan postista tavaraa kotiin...

ja kuten sanoin tää ei ole mikään kerrostalo,vaan vanha talo ja vuokraisäntäkin sanoi,kun hiiri oli syönyt putken(Joo,voitko kuvitella että meillä on hiiriä??)ettei tähän taloon ole mitään uusittu 30vuoteen.

Joo ja toi emäntä piti meitä terapeutteina,tunki tänne kylään(enpä uskaltanut olla päästämättä,ettei suuttuisi)ja kertoili kuinka huonosti hänellä menee miehensä kanssa.Niin ja tietysti viinipullo mukana sata lasissa.Kerran veti pahasti turvalleenkin tohon meidän(hänen)pihalle,onneksi ei siitäkin noussu jo vuokra.