Sanokaas että mitä nyt tässäkin taas tein väärin
Mies ehdotti että mulla olisi pitkästä aikaa vapaailta lastenhoidosta. Minä siis hoidan meillä iltatoimet 90-prosenttisesti. Sanoin että ok, mutta että lapsi pitää laittaa tänään tosi ajoissa nukkumaan koska on tullut univelkaa ja viikonloppuna on taas menoa. Sanoin että iltatoimet pitäisi aloittaa jo seiskalta että ehtii varmasti nukkua ensi yön kunnolla. Nooh. Kakskyt vaille kahdeksan ne on vielä ulkona. Senkään jälkeen mies ei vaan saa iltatoimia aikaiseksi. Vannoin etten sekaannu asiaan mutta kun jumalauta kello vaan kävi ja mies puuhasteli omiaan. Komensin lapsen pukemaan yövaatteet ja käymään pissalla kun siitä ei muuten tullut mitään. Ja tuolla se lapsi nyt kuuluu olevan vieläkin hereillä. Arvatkaa kuka sen aamulla repii sängystä väsyneenä ja pahantuulisena. Ja olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa mutta kun vitutti niin. Miksi mies järkkää mulle vapaaillan jos se ei halua samalla tehdä asioita niin että lapsi saa esim. tarpeeksi unta ja mun ei tarvi sitten maksaa vapaaillasta veemäistä hintaa aamulla.
Kommentit (10)
Paitsi että mies ei itse mitään ehdota, mun pitää hienovaraisesti pyytää ja sitten käyttää tämä "oma aika" kokkailuun tai pyykinpesuun.
ja koko asetelma oli hassu, koska eihän sinulla kuitenkaan ollut mitään vapaailtaa. Ehkä kannattaisi jatkossa lähteä käymään jossain vapaailtana. Mun mielestä sun mies kyllä toimi ihan ajattelemattomasti. Katteettomia lupauksia.
iltapalan ja järkkää itsensä nukkumaan ajoissa ilman että joku aikuinen sitä patistelee, niin hieno homma. Meillä ei mene niin.
Miksi sinä itket sitä vasta jälkeen päin?
Kai sinä olisi voinut sanoa miehelle, kirjoittaa paperille ja vaikka vääntää rautalangasta aikataulu ja sen selitys.
Mies varmaan vilpittömästi ajatteli kerrankin viettää laatuaikaa lapsen kanssa, eikä hän ymmärrä sitä, että pieni lapsi tarvitsee unta.
Mistä mies olisi voinut tulla sen tietämään, kun sinä olet aina ne yksin huolehtinut?
iltapalan ja järkkää itsensä nukkumaan ajoissa ilman että joku aikuinen sitä patistelee, niin hieno homma. Meillä ei mene niin.
jos luen lehteä sohvalla voin ihan hyvin sanoa että menepä pesemään hampaat ja alakoululainen tulee näyttämään pestyt hampaat. Iltapalat sun muut syödään yhdessä eli ei siinäkään ole mitään lapsivapaata jos kotona olen.
jos lapsi vielä koluaa ja touhuaa omiaan, olisiko kuitenkaan saanut unta aikaisemmin?
Itse tuumasin kans tänään, että jos vapaata tahdon on lähdettävä pois kotoa siksi aikaa. Vaikka mies olisikin kotona auttamassa. Hän keskittyy lapseen paljon paremmin jos en ole kotona.
Pääset helpolla. Meillä kaksi alakoululaista eivät saa mitään tehtyä ellei vahdita, että tekevät. Jos erehtyy nettiin tai sohvalle, kohta on hirveä hulina päällä eikä tietoakaan siitä, että hampaat olisi harjattu tai ajoissa nukkumassa... En ole ap
jos luen lehteä sohvalla voin ihan hyvin sanoa että menepä pesemään hampaat ja alakoululainen tulee näyttämään pestyt hampaat. Iltapalat sun muut syödään yhdessä eli ei siinäkään ole mitään lapsivapaata jos kotona olen.
Iltapalat sun muut syödään yhdessä eli ei siinäkään ole mitään lapsivapaata jos kotona olen.
Tässä ei nyt ole pointti se miten teillä ekaluokkalainen hoitaa iltapalat pöytään ja katsoo kellosta milloin mennään nukkumaan ja iltapesulle ja hoitaa itse itsensä nukkumaan. Edelleenkään meillä ei ole niin ja jonkun on tuosta hommasta otettava vastuu ja olisi kiva jos mies sen joskus ottaisi ilman että siitä seuraa aamulla veemäinen tappelu jossa väsynyt ja nurruinen lapsi pitää puolipakolla patistaa kouluun ja kaikilta menee hermot.
Mistä näitä katkeria ämmiä aina riittää morkkaamaan joka ikiseen aiheeseen aloittajaa. Tänään ainakin tuntuu olevan ihan jokaisessa monta täysin järjetöntä solvaavaa vastausta.
Vapaailta lasten iltatouhuista voi meilläkin olla sitä, että äiti pääsee kerrankin puuhailemaan omia juttujaan kotona tai pihalla, käy lenkillä (jolloin tietysti palaa joskus kotiinkin) tms. niin noin voisi juuri käydä.
Että väännäpä rautalangasta seuraavan kerran tai tee itse perässä.. tai karju kurkku suorana asiasi ukolle ennen ensi kertaa. Huoh.
olit kuitenkin kotona vahtimassa ilmeisesti yhden lapsen ja isän touhuja. Eikä edes mikään pikku lapsi kyseessä, mitä ihmeen "hoitoa" tarvitsee lapsi joka jo itse pukee yöpaidan päälleen?