3v. nukkuu pinnasängyssä?!!?
Luin uusinta seiskaa jossa Saana Parviainen esitteli kotiaan. Yhdessä kuvassa oli kolmen vanhan tyttären huoneessa, ja siellä oli pelkkä pinnasänky...
Meillä molemmat lapset siirtyneet lasten sänkyyn n. 1v 3kk iässä, yöt rauhoittuneet ja unet vaan molemmilla parantuneet isossa sängyssä.
Minkä ikäisenä teidän lapset on vaihtaneet pois pinniksestä?
Kommentit (29)
So?
Your point is?
btw, lapsi on nukkunut 6-kuisesta saakka pitkät yöunet - paria poikkeusta lukuunottamatta - joka yö.
mutta ennen 3,5 vuoden ikää vaihdettiin lastensänkyyn.
Tiedän muuten erään joka nukkui vielä 10-vuotiaana mutta olikin poikkeuksellisen pienikokoinen.
ja hyvin on mennyt uudessa sängyssä. Sänky on meidän sängyssä kiinni ja joskus aamuisin poika kömpii viereeni jatkamaan unia.
Pinniksessä nukkuminen alkoi käydä mahdottomaksi jo kuukausia aiemmin, kun poika oli monta kertaa yössä ihan solmussa kun kädet ja jalat olivat kiertyneet pinnnojen väliin. Joutui joka yö selvittelemään raajat pinnojen välistä.
Poika pyörii paljon unissaan joten "isojen" sänky on kyllä rauhoittanut unia.
Ja tuohon aloitukseesi 3vuotiaasta, niin mielipiteeni on se että kukin tyylillään. Meillä tuo ei ilosi toiminut, ehkä heillä sitten toisin.
n.3vuotiaana. Eikä kyllä vaikuttanut mitenkään unen pituuteen. Yhtä hyvin nukkuin pinniksessä kuin tavallisessakin sängyssä.
Yleensä pinniksessä nukkuu tuon ikäiseksi asti
a.) Hyväuniset lapset (miksi siirtää kun niin hyvin nukkuu siellä pinniksessä...?)
b.) Ainoat lapset tai nuorimmat (eli ei ole tarvittu pinnasänkyä pienemmälle sisarukselle)
Ihanaa illanjatkoa!
En ole ikinä kuullut että joku yli 2,5v olisi pinniksessä, mutta kaikkea sitä oppii. Minusta se on vähän kuin vankilaan lapsensa laittaisi, niinkuin ne leikkikehätkin. Mutta jokainen tyylillään.
syöhän joidenkin 3-vuotiaat vielä tuttiakin, mikä on täysin naurettavaa, että ei tuo sänkyhomma niin ihmejuttu ole. Ja joitain pinniksia olen vielä kuullut markkinoitavankin, että lapsi mahtuu noin 3-vuotiaana vielä siinä nukkumaan.
pinniksessä. Muistan nimittäin eritätin hyvin kun vanhemmat hankkivat minulle normaalin sängyn kasvettuani niin pitkäksi etten pinnikseen enää mahtunut :)
Kyllä mieluummin oon siirtänyt omat lapseni melko pieninä, alle 2-vuotiaina normaaliin sänkyyn koska heidän nostaminen pinnasängystä rasittaa selkääni. Etenkin esikoinen, joka oli levoton nukkumaan, oli hyvä siirtää pienenä jo normaaliin sänkyyn että pääse itse hipsuttelemaan meidän väliin aamuyöstä.
nukkui 2,5-vuotiaaksi, ja olisi saanut minun puolestani nukkua vielä pitempäänkin, jos uusi vauva ei olisi syntynyt. On niin levoton nukkuja, että tulee joka yö lastensängyn laitojen yli.
Mikä siinä pinniksessä on niin kamalaa? Sehän on vaan sänky! Sama jos kauhistelisi, että ekaluokkalainen syö lusikalla jossa on lapsellisia kuvia. Käytännössä tuollaisilla asioilla ei ole mitään merkitystä.
on juuri totutellut nukkumaan kerrossängyn alasängyssä, siihen asti oli pinnis meidän sängyn jalkopäässä, koska sille oli siinä hyvä tila. Ja hyvin mahtui tähän asti. Mitä ihmeellistä?
En ole ikinä kuullut että joku yli 2,5v olisi pinniksessä, mutta kaikkea sitä oppii. Minusta se on vähän kuin vankilaan lapsensa laittaisi, niinkuin ne leikkikehätkin. Mutta jokainen tyylillään.
on pinniksiä, joista saa laidan pois. Ja meidän lapset on kiivenneet viim. vuoden iästä sieltä "vankilasta" karkuun.
ja joissain malleissa on pari irrotettavaa pinnaa juuri sitä varten, että isompi lapsi pääsee sängystä itse pois turvallisesti kulkemaan.
on pinniksiä, joista saa laidan pois. Ja meidän lapset on kiivenneet viim. vuoden iästä sieltä "vankilasta" karkuun.
Toiset käyttävät 3-vuotiaana vielä vaippaa, joillakin on korkokengät (Suri Cruise). Ystäväni 3-vuotias treenaa taitoluistelua kolmesti viikossa. Naapurin 3-vuotiaalla on tutti päivälläkin.
Lapset näyttävät olevan tuossa iässä vielä aika erilaisia...
Niin, ja meidän tyttö nukkui pinnasängyssä niin kauan kuin mahtui siihen. Pari pinnaa oli otettu pois, jotta hän pääsi sinne itse kiipeämään. Joskus ennen neljättä syntymäpäivää remontoitiin hänelle "ison tytön huone".
Miten sängyn vaihto rauhoittaa unia? Meillä jokainen on osannut kiivetä sieltä pois jo alle yksivuotiaana joten laidatkaan ei ole ongelma. Mutta kaipa se on ollut joskus 2-vuotiaana kun sänky on vaihtunut.
Meillä ainokainen lapsi ja muutti lastensänkyyn alle 2 vuotiaana. En myöskään ole ikinä kuullut 3-vuotiaasta joka nukkuu pinniksessä.Eihän sieltä edes pääse pois?! Meidän tyttö oli 3-vuotiaana niin tomera ja itsetietoinen etten olisi voinut kuvitellakaan nukuttavani häntä pinnojen sisällä. Niin ja vielä tutti suussa (huhhuh :))
Meilä 4-vuotiaskin nukkuu vielä mökillä pinniksessä. Ei se standardikokoinen pinnis sen pienempi ole kuin jatkettava lastensänky pienimmässä asennossaan eli tilan vuoksi ei todellakaan alle 3-vuotiasta tarvitse siirtää. Ja useimpiin saa tehtyä kulkuaukon, ei ole mikään vankila.
sellainen tavallista pienempi, josta ei saakaan laitaa pois, tai jossa irrotettavia pinnoja.
Tavallinen nykypinnis ei ole mikään vauvasänky vaan taaperosänky, joka sopii n. 110 cm:n pituuteen asti.
olen kuullut että jotkut 3-vuotiaat nukkuvat jopa vanhempiensa välissä - ajatelkaapa ja kauhistelkaapa sitä!
Meidän pinnasängyssä on 120 cm pitkä patja. Kyllä siihen normaali 3-vuotias vielä mahtuu. Ja kun ottaa pari pinnaa irti, sinne pääsee kätevästi itsekin kömpimään.
Meidän 3,5-vuotias nukkuu pinniksessä!!!!!!! HUI!