Järkytyksestä toipuminen..
Etsin nuorimmaiseni kanssa viivotinta joka paikasta.Menin teinien huoneesta etsimään,arvelin jos repusta löytyisi lainaan meille.Laukku oli avoinna ja kurkistin sisään,niin ette arvaa mitä siellä näin..apua!
Raskaustestin ja tuoteselvityksen johonkin katumuspilleriin.
Vieläkin oksettaa ajatus mun "pienestä"tyttärestä 14v sekstailemassa.Vaikka hänen poikakaverinsa onkin mukava poika ja seurustelleet ½vuotta,ei mä en haluu vielä lapsilleni näitä kuvioita.Nyt odotan tytärtä koulusta ja aion kysyä asiasta,neuvoja miten toimia?
Kommentit (18)
heille ei tule läksyä kotiin tehtäväksi ja heillä koulussa lukolliset kaapit missä säilyttää koulutarvikkeet.Pienryhmissä ei anneta läksyjä heille.
Olemme jonkin verran seksiin liittyvistä asioista puhuneet ja on kertonut ettei hänelle ole vielä ajankohtaista harrastaa seksiä.ap
kummankin asian tuoteselosteet ja kuitin ostosta.ap
puhua tosiaan vähän tarkemmin. Eihän noita ole mitään järkeä samaan aikaan ostaa. Ellei sitten ole ostanut "varalle" jälkiehkäisyä.
kuitissa oli vain katumuspilleri ostettu joten en tosiaankaan tiedä milloin raskaustesti on ostettu.Voi kunpa osaisin sivistyneesti kysyä asiasta lapselta.ap
kuitissa oli vain katumuspilleri ostettu joten en tosiaankaan tiedä milloin raskaustesti on ostettu.Voi kunpa osaisin sivistyneesti kysyä asiasta lapselta.ap
että kyseessä jälkiehkäisy? Lääkkeen nimihän ei sitä kerro.
löytyi samassa nipussa tuoteselvitys,enhän mä muute ois tajunnu.ap
olohuoneen sohvalle nokakkain. Ihan rauhallisesti, asiallisesti ja suoraan ottaisin asian selvittelyyn.
Minä olen se täällä moneen kertaan morkattu äiti, joka hankki teinilleen (13v.) e-pillerit. Tytär kun meni 7:lle tuli 2 vuotta vanehmpi poikaystävä kuvioihin. Katsoin parhaimmaksi ennakoida, eikä katsoa ja sitten katua... Tästä teinistä ei ole tullut teini-äitiä tai arvotonta Siwan kassaa, kuten epäiltiin. Hän on nyt 23v. ja saa esikoisensa ensi kuussa.
olohuoneen sohvalle nokakkain. Ihan rauhallisesti, asiallisesti ja suoraan ottaisin asian selvittelyyn.
Minä olen se täällä moneen kertaan morkattu äiti, joka hankki teinilleen (13v.) e-pillerit. Tytär kun meni 7:lle tuli 2 vuotta vanehmpi poikaystävä kuvioihin. Katsoin parhaimmaksi ennakoida, eikä katsoa ja sitten katua... Tästä teinistä ei ole tullut teini-äitiä tai arvotonta Siwan kassaa, kuten epäiltiin. Hän on nyt 23v. ja saa esikoisensa ensi kuussa.
näitä juttuja. Annoitko sä sitten luvan harrastaa seksiä vai tehtiinko sitä sulta silti salassa?
myöhäistä, jos raskaus näkyis jo testissä.
ja hanki sille pillerit asap!
Annoitko sä sitten luvan harrastaa seksiä vai tehtiinko sitä sulta silti salassa?
Hei haloo! Kuka teistä on kysynyt omilta vanhemmiltaan luvan harrastaa seksiä poikaystävän kanssa? Käsi ylös!
Totta hitossa se tehdään salassa. Mä teen sen salassa vieläkin vaikka olen 39v.
Pahin virhe mitä voi tehdä, on olla hänelle vihainen tai pitää puhuttelu tms. Jos siis haluat, että hän sinulle näistä jutuista avautuu...
onko hänellä jotain salattavaa tai puhuttaavaa minulle.Tyttö katto silmät pyöreinä etää mitä??!!Kerroin sitten että veljensä kanssa etittiin viivotinta hänen laukustaan ja sanoin että oli ällikällä lyöty kun löysin kassista jotain.Että eikö hänelle tuu mieleen mitä löysin ?Tyttö oli entisestään kysymysmerkkinä,ja kysy et mitä löytyi?Samalla mulle tuli mieleen kun tytär kysyi minulta lupaa olla pois koulusta 1tunnin että hän menee kaverinsa kanssa hakemaan ehkäsypillereitä ja silloin kysyin että itselleenkö ja hän sanoi ei,että kaverillleen että hänelle ei ole vielä ajankohtaista nuo asiat.
Eli kerroin ja näytin paperit mitä kassista löytyi niin tytär heti kertoi että ne kuuluu kaverilleen että kun sillä ei ollu rahaa niin hän maksoi sen sille.Uskon kyllä että puhui totta mutta varmasti lähiaikoina alkaa olla ajankohtaista kun aina poikakaverinsa kanssa kysyvät että voisiko jompikumpi mennä toisilleen yöksi,toistaseksi eivät ole saaneet lupaa.ap
Ensinnäkin, niin suuri hormonimäärä ei voi olla hyväksi kehittyvälle kropalle, kun monet aikuisetkin saavat niistä sivuoireita.
Toisekseen, ne pillerit eivät suojaa sukupuolitaudeilta. Vain kondomi(tai pidättäytyminen) tekee sen. Mutta mitäpäs jostakin sukupuolitaudista, kunhan tyttärestä ei tule kaupan kassaa.
eli kertoisin, että etsin viivoitinta ja löysin nämä.
Mitä sitä kiertelemään, vahinko tapahtui jo. Meillä ei ole kielletty käymästä toisen koululaukulla, onko teillä?
Voihan olla, että tavarat ovat jonkun kaverin. Joka ei kotonaan ole asiasta uskaltanut hiiskuakaan ja siksi tyttösi niitä säilyttelee.
Eipä tuossa tilanteessa auta kuin puhua avoimesti. Jos lapsesi on raskaana, aika kurja juttu. Ette ole ilmeisesti tarpeeksi puhuneet ehkäisystä ym asiaan liittyvästä.
Jos tavarat ovat varalla, on suuri tarve puhua aiheesta juuri nyt.
Raskaustesti JA katumuspillerit!
Olisit laittanu vaan että löysit kuitin katumuspillereistä. Sitten voitaisiin miettiä mitä kuitissa lukee koska raskaustestikään ei ole raskaustesti- nimellä kuitissa. ;)
ja ehkäisyasioista ennen jos on kerta jo puoli vuotta seurustellut?