Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noniin äippäloma ja 5 v

Vierailija
08.09.2011 |

Nyt pkssa jota rakastaa siis niitä kavereita ja aikuisia. Energiapakkaus tyttö. Seurakunnan kerho löytyy 1-2 krt vko 2h mutta kokemuksesta mieletöntä ravaamista viedä ja hakea..( ei kävely matka) Kiva vauvalle..hävettäisi jättää pkhon osariksi. Mitä teen? Mitä sinä tekisit?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin. Noissa kerhoissa kun ei oo tuttuja.

Vierailija
2/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pitänytkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisin siellä osa-aikaisena. Aamulla mies sais viedä töihin lähtiessa ja hakisin ruuan jälkeen pois. Sais lapsi nauttia leikeista ja pk:n toiminnasta, mutta ei olis niin pitkät päivät että väsyis. Jäisi silti hyvin aikaa ja voimia kotonakin leikkiä omia leikkejä ja äidin apuna hoitaa vauvaa.

Vierailija
4/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pv viikossa lyhyttä päivää(melko) hyvällä omalla tunnolla. Jos irtisanot paikan, et välttämättä pääse takaisin samaan. Ja meillä ei ole isovanhempia lähellä jotka voisivat tarvittaessa hoitaa. Mies tekee pitkää päivää 6-7 pv viikossa. Minua on helpottanut hoitoapu, sillä synnytyksestä toipuminen oli hidasta. Opiskelen alaani/päivitän tietojani vanhamman ollessa hoidossa. Teen pientä remonttia omaan tahtiini. Lapsi viihtyy pk:ssa. Kerhoon kuskaaminen pariksi tunniksi viikottain ei kiinnosta.

Vierailija
5/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskariin ja tapaa kaverit taas. Lähellä asuvia kavereita voi pyytää iltaisin ja vkoloppuisin leikkimään. Vapaa vuosi voisi olla kiva hengähdystauko teille. On se päiväkotiinkin vieminen ja hakeminen oma hommansa.

Mutta mun puolesta voit myös viedä päiväkotiin muutaman kerran viikossa. Ei sitä nyt niin häpeillä tarvitse. Viisivuotiaan kohdalla on jo kyse varhaiskasvatuksesta.

Vierailija
6/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk:ssa pidät paikan. Eihän siellä koko päivää tarvi olla. Vaikka muutama tunti päivässä, tai kolmena päivänä viikossa. Kyllä 5v nauttii jo kovasti päiväkodissa olosta, varsinkin jos on hyviä kavereita ja hyvät hoitsut. Ja jos lyhyttä päivää on ja ei joka päivä niin onhan se vähän kuin kerhossa kävisi.

Mua harmittaa kun en säästänyt paikkaa meidän 4v6kk tytölle. Välillä käy pitkäksi aika kotona. Vaikka toimintaa löytyy myös kotoa, kavereita kaipaa. Naapurin lapset kaikki päiväkodissa päivät ja harvoin enää illalla ulkoilevat. :/

Vierailija
7/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodinko pitäisi isompaa lastasi hoitaa nyt, kun sait uuden hoitaaksesi??

Oletko niin laiska, ettet jaksa viedä isompaa esim. srk:n kerhoon, puistoon, kävelylle, retkille ym. missä saisi virikkeitä sinun ja sisaruksensa kanssa???

Minulla seitsemän lasta(kahdeksas tulossa) ja kaikki lapseni ovat kotihoidettuja eskari-ikään saakka. En ole antanut vauvojen pilata isompien elämää kykkimällä avuttomana kotona vauvan kanssa, keksimättä isommille kivaa tekemistä.

Vierailija
8/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisin siellä osa-aikaisena. Aamulla mies sais viedä töihin lähtiessa ja hakisin ruuan jälkeen pois. Sais lapsi nauttia leikeista ja pk:n toiminnasta, mutta ei olis niin pitkät päivät että väsyis. Jäisi silti hyvin aikaa ja voimia kotonakin leikkiä omia leikkejä ja äidin apuna hoitaa vauvaa.

jos siis lapsi viihtyy piväkodissa. Ja voihan sitä halutessa pitää vapaapäiviä, ja hyvänä puolena, että tuttu hoitopaikka säilyy ja että sinne aikanaan saa helpommin sitten kuopuksenkin kun töihinpaluun aika koittaa.

Vierailija
9/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan täällä meillä ei viisivuotiaita enää tapaa puistoissa, joten samanikäisen leikkiseuran saaminen päivällä on hankalaa. Kerhoon kuskaaminen pariksi tunniksi on hankalaa, ja 5-v oikeasti viihtyy ryhmässä pidemmänkin ajan.

Nyt vain mietit mikä olisi paras tapa sinulle järjestää osa-aikaisuus, onko se joka päivä jokunen tunti vai pari-kolme pidempää päivää.

Syyllisyys pois, tuon ikäisen kohdalla on jo kyse varhaiskasvatuksesta ja sosiaalistamisesta, ja monissa maissa he käyvät jo koulua.

Lisäksi et tiedä etukäteen miten toivut synnytyksestä, joten siitäkin syystä paikka kannattaa pitää ainakin alkuun. Jos koet, ettei siitä myöhemmin ole iloa, niin aina saat sen irtisanottua. Sen sijaan jos nyt irtisanot paikan ja alat myöhemmin haikailla tytölle tuttuja kavereita, et todennäköisesti enää samaan pk:hon pääse.

Vierailija
10/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, niin minäkin tein. Toimi hyvin juuri niin, että yleensä isä vei aamulla samalla kuin toisen eskariin ja minä hain vauvan kanssa neljän tunnin päästä, 4 päivää viikossa. Kaikki olivat tyytyväisiä. 5-vuotiaita leikkikavereita ei olisi ollut puistossa. Vapaapäivinä se huomattiin eikä 5 veelle pojalle todellakaan tuntunut riittävän minun ja vauvan seura puistossa, kun tiesi kavereiden olevan päiväkodin pihalla leikeissään.

Tuo srk kerho kummittelee aina näissä päiväkotiin vai kotiin -keskusteluissa. Joillekin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että ihan kaikki ei sellaiseen halua omaa lastaan viedä. Eikä kaikki kuulu kirkkoon. Ja miksi ylipäänsä olisi parempi sille viisivuotiaalle, että käy srk-kerhossa, puistotädillä, muskarissa, jumpassa, joissa kaikissa on eri ohjaajat ja kaverit? Minun maalaisjärki sanoo, että parempi olla yhden tutun ohjaajan ja samojen tuttujen kavereiden kanssa tekemässä tuota kaikkea. Mutta kaikki varmasti tietävät itse parhaiten mikä omalle lapselle on parhaaksi.

Vierailija
11/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt just 5v joka päivä tarhassa aamupäivän 12 asti ja minä vauvan kanssa. Tekisin siis sinuna näin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä