Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesi kutsutaan yökylään, viekö hän mukanaan petivaatteet, pyyhkeen jne?

Vierailija
08.09.2011 |

Tai oikeamminkin, pyytääkö kyläpaikan äiti tuomaan ne mukanaan?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyjama, unilelu ja hammasharja

Vierailija
2/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei olla menossa mökille. Silloin joko petivaatteet tai makuupussi. Mökeillä harvoin on juokseva vesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin yövierailla on omat petivaatteet mukanaan (vaikka en ole pyytänyt), niinpä lapsenikin vie omansa.

Vierailija
4/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuskata lakanoita ja pyyhkeitä, eikä meille tarvitse vieraiden niitä tuoda. Ellei erikseen sitten sanota tai mennä esim mökille jossa ei ole pyykkikonetta.

Vierailija
5/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kyllä pyytäisi itsekään.

Vierailija
6/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tulee/menee yökylään suoraan koulusta, joten eipä ole tullut mieleen, että raahaisivat liinavaatteita edestakaisin...

Vierailija
7/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en niitä muiltakaan odota.

Vierailija
8/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kohteliaisuussyistä laitan lapsen mukaan omat petivaatteet, vaikka ei koskaan ole pyydetty. Lakanapyykkiä riittää kaikilla varmasti ihan muutenkin...

Vierailija
9/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eväitä matkassa. itse kyllä laitan aina lakanat ja jotain evästä matkaan. Ei tulisi mieleenikään panna lasta syömään ilmaiseksi kaverin luo ja nukkumaan pelkällä patjalla ja peitolla.

Vierailija
10/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei se pyykin pesu nyt niin vaikeaa voi olla.Ja harva myöskään on niin köyhä että yksi yökyläily vie perheen vararikkoon.

Vierailija
11/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin olen valmis kustantamaan kaiken saman mitä omillekkin lapsilleni. Lapsi saa puhtaat petivaatteet, pyyhkeen, ruoat jne.. Jos lähdemme esim uimahalliin ym. niin minä maksan tietysti.

Koskaan ei ole mielessäkään käynyt, että kun oma lapsi on kutsuttu kylään, että jotain muuta pitäisi laittaa mukaan kuin omat vaihtovaatteet, hammasharja/harja jne..

Vierailija
12/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ruokin aina lasten kaverit, kun ovat meillä ruoka-aikaan ja oletan, että se on muille yhtä luonnollista vastavierailulla. Meillä on joka viikonloppu lapsia kylässä.

Vierailija
13/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökylään tullessa tarvitsee lapsi oman hammasharjan ja vaihtokalsarit..muuta en odota..

Vierailija
14/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisten yökyläily juttujen lisäksi (yöpuku, hammasharja). Lapsi on satunnainen yökastelija, joten siksi mieluummin omat petivaatteet (mm. kosteudelta suojaava lakana). Kukaan ei ole pyytänyt omia lakanoita tai pyyhkeitä tuomaan mutta olen itse ajatellut, että näin on parempi ja lapsenkin kannalta mukavin (ei tarvitse jännittää kastuuko sänky). Meille tulevien ei tarvitse tuoda muuta kuin yöpukunsa ja hammasharja yms.

Vierailija
15/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos meille tulisi lapsi yökylään lakanoiden ja EVÄIDEN kanssa ja välittömästi mun pitäisi käydä nurkan takana nauramassa.

Nää on varmaan näitä perheitä, jotka lähettää ruoka-aikaan lapsen kaverit koteihinsa syömään!!!

Vierailija
16/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sai kutsun tulla yökylään ja pitäiis tuoda hammasharjan, tietty, lisäksi pyyhe ja petivaatteet..

ap

Vierailija
17/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni sai kutsun tulla yökylään ja pitäiis tuoda hammasharjan, tietty, lisäksi pyyhe ja petivaatteet..

ap

Ainakin yksi tuttuni on niin hysteerinen täiden suhteen että siksi pyytää tuoda lakanat mukanaan.

Meillä lapsi ottaa aina oman pyyhkeen mukaan. Mun mielestä on vähän ällöttävää lainata pyyhettä (joo, tiedän että ne on puhtaita, mutta silti) ja siksi tuo pyyhe. Toki täällä kuljetaan busseilla kouluun ja koulumatkat on pitkiä niin ei oikein petivaatteita pysty mukanaan kuljettamaankaan, jos siis menee koulun jälkeen yöksi.

Mutta tiedän muuten muutamia perheitä joilla on vain x määrä lakanoita, peittoja jne. käyttävät kuivuria ja siis silloin kun pesevät lakanat, kuivaavat ne ja laittavat sitten samat lakanat puhtaina takaisin. Ostavat sitten uusia kun entiset on rikki. Kai jonkinlaista ekologiaa ja tilansäästämistä tuokin.

Vierailija
18/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä helvetin eväitä ?? syökö se vieras sitten OMAN eines ruuan kun muu perhe vetää perunoita kastikkeella ?? :D tai onko kaverillasi oma lauantaipussi mukana?? kun olisi varmasti mukavaa kun saisivat yhdessä valkata kaverinsa kanssa "herrkkua" entä aamupalalla omat leivät,puurot/murot.. ei helvetti.. nauran kippurassa..

Vierailija
19/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turhaa pyykkiä isäntäväelle yhden yön takia!

autolla se lapsi sinne kuitenkin viedään, niin samalla kulkee myös omat peitto ja tyyny

Vierailija
20/38 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammasharja, ehkä se pyyhe. tarvitseeko sitä pyyhettäkään nyt edes välttämättä, jos vain yhden yön on ja on edellisenä päivänä peseytynyt kotona.

Ei niiden lasten tarvitse joka päivä suihkussa käydä, menköön sitten kotonaan. Ja olettaisin, että käsi- ja kasvopyyhkeet on talon puolesta.