Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko eskarilainen jonka äiti vauvan kanssa kotona, virikelapsi?

Vierailija
08.09.2011 |

On sen ilmaisen eskariajan vain eskarissa?

Jättääkö tänä päivänä joku vielä käymättä tuon eskarin?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, niin kiitos vain tsemppauksesta. :) Pakko sen verran vielä sanoa, että lapsi on ollut kokopäivähoidossa aiemminkin, kun olen ollut töissä tai sairaslomilla. Eli tietää kyllä sen todellisuuden, ja aina on tullut valitusta jos on haettu ennen kolmea iltapäivällä. Meillä on kaikki lapset halunnu olla hoidossa kokopäiväisesti, kaksi ulkoilua, koska siellä on niin kivaa! Piha täynnä leikkitelineitä ja kavereita. Meidän lapset kuuluu niihin jotka nauttii päiväkodista. Tunnen kyllä niitäkin, jotka eivät nauti, lähipiirissä on yksi (nykyään jo aikuinen) joka masentui ja jopa lopetti syömisen kun joutui päiväkotiin. Eihän siinä lopulta muu auttanut kuin ottaa hoitaja lapselle kotiin hoitovapaan jälkeen.

Vierailija
42/45 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit, että haluat vapaan leikin aikaa eskarikavereiden kanssa, ja siksi lapsesi on päivähoidossa varsinaisen eskariajan jälkeen. Itse esiopetukseen tulisi ilman muuta jo sisältyä sitä vapaata leikkiä, jolloin lapsi voisi perheen mahdollisuuksien mukaan viettää suuremman osan päivästään kotona. Kokopäivälapsissa näkyy kyllä ajoittain väsymys ja halu olla kotona, mutta vanhempien tehdessä töitä näin ei vaan voi järjestää. Kotiaikaa ei voi mielestäni arvostaa liikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi hän on vain "puokkari" eli puolipäiväinen. Siksipä olen nyt hakenut hänelle päivähoitopaikkaa myös iltapäiväksi, vaikka olen itse vielä kuukauden verran kotona. Helpottaahan se toki mua, ettei tartte kolmen pienemmän kanssa lähtä läpi tuulen ja tuiskun hakemaan just päiväuniaikaan (autoa ei ole), mutta syy ei kyllä ole se vaan nimenomaan lapsen halu jatkaa iltapäivänkin eskarissa. Enkö olekin kamala äiti? :-D

Vierailija
44/45 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ottaa vastaa keikkatöitä, sijaisuuksia tms. lyhyellä varoitusajalla? Onko joku paikka, johon lapset voi viedä hoitoon päivän, parin varoitusajalla? Jos näin ei ole, päivähoidon järjestely on jo työllistymisen esteenä - ne työpätkät ja sijaisuudet kun todennäköisesti jossain vaiheessa johtavat pidempiaikaiseenkin työllistymiseen..

t. pätkätyöläinen, sijaispankin listoilla (luojan kiitos ei Kuopiossa)

..ei täällä kukaan päivähoitoikäinenkään saa olla hoidossa kuin puoli päivää jos äiti/ isä on kotona mistä syystä hyvänsä.

ja tämä ei siis mikään yhteisön painostus vaan kanpungin kanta asiaan ja päivähoitoa ei myönnetä eskarilaisille eskarin loputtua eikä muillekaan kuin puoleksi päiväksi.

Vierailija
45/45 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua ketään kamalaksi äidiksi moittia, tai saada sellaista tunnetta kellekään. Oma kokemukseni työelämästä vaan on se, että vaikka nämä "puokkarit" haluaisivat jäädä päiväkotiin pidemmäksi aikaa, on todellisuus kuitenkin lapsellekin tuntematon. Pidemmän päälle kokopäiväisyys on lapselle stressin paikka, lähes niin kuin pitkän päivän tekeminen aikuiselle, vaikka työstään nauttisikin täysin rinnoin. Puolenpäivän jälkeen lähtevällä lapsella voi olla olo, että jokin kiva jatkuu päiväkodissa ilman häntä, mutta kyllä iltapäivän puolella yksi jos toinenkin lapsi tulee sanomaan aikuiselle päiväkodissa, että olis äitiä ikävä tai että olis kiva olla kotona. Päiväkotileikit on kivoja, mutta toiminta on tietyllä tapaa stressaavampaa kuin kotona. Jo lapsiryhmässä oleminen tekee sen.

Kovasti toivotan voimia suuren perheen kanssa ja uskoa omaan äitiyteen, teet arvokasta työtä! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme