Specsaversin silmälasit - onko laadukkaita?
Pitäisi hommata uudet rillit, Specsavers on firma, joka tulee ekana mieleen.
Onko ko. firman kehykset ja linssit laadukkaita?
Kommentit (38)
Ei nää lopulta edes halvaksi tulleet. Ei ole hyvät, en hae sieltä enää. Monta kertaa piti säätää, ja alkuun päätelasit olivat ettei niillä nähnyt mitään. Tullut "pieni" moka ja ne oli paljon vahvemmat kuin olisi pitänyt. Onneksi homman korjasi asiallinen optikko. Luulen, että se testit tehnyt merkkasi mitä sattuu. Eikä näitä meinaa saada puhtaaksi ei sitten millään. Lika myös tarttuu helposti.
Kylläpäs nyt Specsavers saa kuraa niskaan. Itse olen ajatellut hommata lasit sieltä koska näin työttömänä ei ole varaa ostaa enää Instrusta mitään +500 laseja. Ei vaan ole.
En suosittele Specssaveria. Näöntarkastuksessa saivat tuloksen, joka heitti aivan älyttömästi. Silmälaseja ei tietenkään voinut pitää, kun niiden miinukset vedetty hatusta. Valitin tietenkin. En saanut mitään korvausta tms., koska heidän mielestään optikko tehnyt vain kirjoitusvirheen tjsp. Laitoin rillit sellaseen kehitysmaarillikeräykseen ja menin Instruun osaavalle optikolle näöntarkastukseen.
Me ollaan koko perhe Specsaversin tyytyväisiä asiakkaita. On ostettu sieltä yksi- ja moniteholaseja, pääte- ja urheilulaseja. Hyvä palvelu eikä laseissa mitään valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Ostin muutama vuosi sitten lasit Specsaversilta ja oli kyllä sellainen souvi, ettei ikinä enää! Ensimmäisen näöntarkastuksen jälkeen totesivat, etteivät saa oikeita vahvuuksia mun silmistä kun ne on niin "jumissa". Käskivät tulla viikon päästä uudestaan ja siinä välillä lepuuttaa silmiä mahdollisimman paljon.
Noh, seuraavalla viikolla sain vahvuudet ja etsittiin sangat, kaikki ok. Lasien valmistuttua totesin kuitenkin, että oikean linssin reunalla kaikki on sumeaa ja ympäristö näyttää muutenkin kumpuilevalta. Vein lasit takaisin, ja totesivat että toinen linssi oli hiottu väärin. Lupasivat korjata asian.
Toisissa linsseissä oli sama vika, sen huomasin jo liikkeessä. Tässä vaiheessa rupesivat kyselemään, pitäisikö minulla olla jotain erityisominaisuuksia linsseissä. Edelliset lasit oli hankittu toiselta puolen Suomea äidin rahoilla, eikä minulla ollut mitään lappuja vahvuuksista tallella. Sen verran muistelin, että jotain prismoja vanhoissa laseissani oli ollut. Jouduttiin soittamaan Instruun, josta vanhat lasit olivat, että saataisiin tiedot kohdilleen. Kävin vielä yhdessä näöntarkastuksessa Specsaversilla, tällä kertaa taisi olla jopa silmälääkäri.
Vihdoin ja viimein lasit saatiin kuntoon ja ovat ihan ookoot, mitä nyt toinen nenätyyny erittää vihreää limaa. Tämän jälkeen kahdet lasit yhden hinnalla ei tunnu riittävältä, varsinkin kun ne toiset ovat liian isot aurinkolasit...
Joo ehdottomasti edellisten lasien tiedot mukaan varsinkin jos on jotain prismaa ja karsastusta korjaamassa. Mistä se optikko/silmälääkäri muuten voi tietää minkälaista prisma sinulla on lasissa. Se kun on sellainen että joskus sitä korjataan ja joskus ei. Riippuu oireista...
Mun lasit ovat olleet raskaammat kuin muualta ostetut. Tai ainakin tuntuneet työläämmiltä pitää. Ehkä poikkeus.
Missä päin Suomea olette onnistuneita ostoksia tehneet? Minun kokemukseni monitehoista oli täsmälleen sama kuin jollakin aiemmin kirjoittaneella, vaikka ilmeisesti hajataiton korjaus oli oikein. Ei nähnyt, eli se tarkan näkemisen kohta oli uskomattoman pieni, vaikka olivat olevinaan toiseksi parhaat mitä oli tarjolla, ja vielä eri kohdalla siten, että tosiaan vain yhdellä silmällä näki tarkkaan.
Onneksi sain rahat takaisin.
Ostin moniteholasit speciltä 2012 eli kohta viisi vuotta vanhat. Maksoivat silloin 450€. Näen laseilla tosi hyvin ja olen ollut niihin täysin tyytyväinen.
Nyt ostin taas kun ovat -50% tarjouksessa. On näkö hieman heikentynyt vaikka näenkin nykyisillä laseilla hyvin. Saan lasit noin 3viikon kuluttua. Toivon mukaan ovat hyvät.
Jos on likinäkö eli lähinäkö (miinusdioptereita),
Spevsavers on paras mahdollinen.
Ikänäkö- eli kaukonäkö-lasit (plus-diopterit) kannattaa hankkia muualta.
Koska ikänäkölaseissa linssit ovat kuperia,
reunat ovat ohuita ja irtoavat helposti linsseistä jos kiinnitys on heikkotasoinen.
Kuperissa, reunoja kohti paksunevissa likinäkölinsseissa linssit pysyvät paremmin paikoillaan.
Muovista prässätyissä standardilinsseissä, joita kaikki halvat lasit ovat, on laatuvaihtelua. Näihin sitten voi ostaa erilaisia pinnoitteita tarpeen ja lompakon mukaan. Laadukkaan ja kestävät linssit hiotaan lasista, parhaimmillaan henkilökohtaisin sovituksin erikseen kumpaankin silmään, ja näihinkin sitten kaikki pinnoitteet päälle. Hintahaitari viidestä yli tuhanteen euroon. Itse käytän halpoja laseja (viime ostos C. Ohlsonnilta 3:n lukulasin paketti 15 €). Joskus käy niin, että käytettäessä sitten huomaa, että jotain pientä häikkää jossain linssissä on, ja lasit joutavat pois. Lisäksi tällaiset naarmuttuvat helpommin kuin pintakäsitellyt, mutta kun näitä saa yksien laatulasien hinnalla kuusikymmentä, niin kun kerran laatulasit putosivat järveen, ei ole ollut tarvetta kalliilla ostaa uusia.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs nyt Specsavers saa kuraa niskaan. Itse olen ajatellut hommata lasit sieltä koska näin työttömänä ei ole varaa ostaa enää Instrusta mitään +500 laseja. Ei vaan ole.
Nisseniltä löytyy edullisia laseja, on ilmeisesti instrun kanssa samaa firmaa ja poistomallit päätyvät Nissenille. Nissenillä on hyviä tarjouksia. Älä vain haksahda siihen kahdet lasit yksien hinnalla koska hionnat saattavat tuoda lisähintaa. Kannattaa odottaa hyvä tarjous ja ostaa yhdet lasit.
Minulla huonoja kokemuksia specsaversilla,kävin optikolla ja ostin sieltä kahdet lasit yhden hinnalla,mutta noin kuukauden kuluttua toisesta lasista putosi sanka lattialle,ja muutenkin olen nyt käytännössä huomannut että näillä uusilla laseilla en näe lukea yhtään paremmin kuin vanhoilla laseilla.Luotin tietysti optikon tutkimukseen,nyt olen menossa liikkeeseen, haluaisin purkaa koko kauan.Saa nähdä mitenkäy.
Mulla huonoja kokemuksia. Linssit piti olla laadukkaat mutta niin vain alle vuodessa tuli lämpövaurio eli "hämähäkinseitti" molempiin linsseihin. En nyt niin kuumassa ole ollut ja uuninlukun avaan varovasti. Muiden valmistajien linsseihin ei koskaan ole tullut vaikka silmälaseja mulla useita.
Vierailija kirjoitti:
Pettynyt, marssin instruun ostamaan kunnolliset.
Mulla monitehot ja ne vaatii kunnon linssit
Mulla parhaat monitehot ovat Specsaversilta ostetut. Instrun ja Silmäaseman paljon huonommat. Tosin Specsaversilla ensin linssit meni päibånvastoin kuin piti ja sovitettaessa kun reklamoin, niin sanoivat, että alkuun voi tuntua oudolta. Sitten totesivat itsekin, että ne menivät just väärinpäin. Lopputulos oli kuitenkin hyvä.
Suosittelen, kahdet lasit + aurinkolasit ostanut ja oikein hyvät. Ja työlasit myös pari vuotta sitten, ne kustansi työnantaja
On hyviä, kun ei tyydy niihin halvimpiin kehyksiin. Minulla aina ollut 69 tai 99 kehykset. Nyt pitäisi taas mennä uusimaan, kun alkaa näkö huonontua iän myötä nopeammin. Sen takia ei kannata mitään 500 euron laseja edes hankkia, kun ne on kohta taas vääränlaiset. 200 euron lasit menee ihan hyvin sen 3 vuotta. Yksiäkään laseja en ole hylännyt sen takia, että ne olisi menneet rikki.
Ehdottomasti yhdet lasit kahdet siinä aina puolet huijausta hinnassa tai mikäs siinä jos on rahaa...olkaa tarkkoja linssien kanssa..sen oon oppinut...
Onpa noiden asiakkaana tullut jo vuosien ajan oltua.