Miksi puhutaan työ"kavareista"?
Ei ne mitään kavereita ole, unohtavat viikossa jos lähdet firmasta
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut puhuttavan työkavareista.
Oletpa nokkela
Mitä termiä sitten pitäisi käyttää? Työhenkilö?
No kyllä minulla on ollut työpaikoilla ihan miellyttäviä ihmissuhteita. Työkavereiden kanssa kuitenkin pitää viettääaika paljon aikaa yhdessä.
Mikä olis sun mielestä korrekti ilmaisu? Samassa työpaikassa työskentelevä henkilö?
Työkaveri on neutraali ilmaus, eikä tarkoita syvää ikuista ystävyyttä.
Koska työssä pitäisi olla toverillisuutta ja lojalisuutta, mitä tietenkään sosialismin romahtamisen jälkeen ei enää ole.
No jos kolmasosa arkipäivistä vietetään aikaa tiettyjen ihmisen kanssa, niin onhan se kiva jos heitä voi kutsua kavereiksi.
Vaihtoehdot on liian pitkiä:
Työpaikan tiloissa majailevat homo sapiensit, joilla sama missio
Ansainta-aikana lähellä olevat yksilöt, jotka tekevät samaa työtä
Virka-ajan puitteissa saman työnantajan palveluksessa olevat interaktiiviset henkilöt
Olisi mielenkiintoista kuulla, miten ap haluaisi kutsuttavan niitä ihmisiä, joiden kanssa tehdään hhdessä töitä?
Kyllä minä yhden ex-työkaverin kanssa muutaman kerran soiteltiiin. Yhtä viimeisen duunin esihenkilöä näen silloin tällöin ja moikataan. Voi niitä kavereiksi kutsua, kun ei ole jäänyt hampaankoloon mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla, miten ap haluaisi kutsuttavan niitä ihmisiä, joiden kanssa tehdään hhdessä töitä?
Tämän minäkin haluaisin tietää. Sana työihminen ei tarkoita samaa kuin työkaveri. Samassa työpaikka työskentelevä ihminen on liian pitkä ilmaiisu. Työkaveri on näppärä sana ja kaikki ymmärtää mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos kolmasosa arkipäivistä vietetään aikaa tiettyjen ihmisen kanssa, niin onhan se kiva jos heitä voi kutsua kavereiksi.
Minusta päinvastoin on surullista ja valitettavaa, että kolmasosa elämästä haaskautuu ihmisiin, joiden kanssa on yhteistä vain halu välttyä nälkäkuolemalta.
Onhan koulukaveritkin koulukavereita, vaikka tiiviimpi suhde taisi tulla luotua vain muutaman kanssa.
"Virka-ajan puitteissa saman työnantajan palveluksessa olevat interaktiiviset henkilöt" Tämä on hyvä. Mullakin on ollu paha mieli "työkavereista", joten teen kansalaisaloitteen.
Vierailija kirjoitti:
"Henkilöt joiden kanssa joudun olosuhteiden pakosta viettämään työaikani"
Ettekö sitten ole tekemisissä entisten työkavereiden kanssa? Kyllä mulle on jäänyt ihan jokaisesta työpaikasta joku kaveri jonka kanssa nähdään silloin tällöin kun tulen Suomeen käymään.
Mulla oli joskus työkevari. Sillä sitten ajeltiin ja hoidettiin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö sitten ole tekemisissä entisten työkavereiden kanssa? Kyllä mulle on jäänyt ihan jokaisesta työpaikasta joku kaveri jonka kanssa nähdään silloin tällöin kun tulen Suomeen käymään.
Off topic: tää kun tuun suomes käymään on niin ihq humble bragging vastaus q olla ja voi. Cringe level 90-luku.
En ole kuullut puhuttavan työkavareista.