Specsaversin silmälasit - onko laadukkaita?
Pitäisi hommata uudet rillit, Specsavers on firma, joka tulee ekana mieleen.
Onko ko. firman kehykset ja linssit laadukkaita?
Kommentit (38)
Instrun (Virossa hiotut) linssit on reunoilta ihan epätasaiset ja pinnoitteessakin ongelmia.
Specsaversin 40 euron (vs. 290 Instrussa) lasit paljon paremmat!
Mulla ykstehomiinuslinssit.
Mulla on todella hyviä kokemuksia nettilaseista.
Yksiteholinsseillä mennään täälläkin.
sain kahdet silmälasit 230 eurolla.
Toiset Hilfigerin ja toiset Missonin kehyksillä. kehykset laadukkaat.
Linssit hyvät, vain toisiin otin heijastamattomat ja naarmuuntumattomat pinnat.
Saman olisi maksanut yhdet lasit perinteisissä liikkeissä.
Specsaversin kehykset hyviä kunhan ei ota niitä halvimpia.
Mies osti muutama vuosi sitten kahdet lasit, joista toisten kehykset on ihan surkeat. Ohutta peltiä käytönnössä ja taipuvat ja vääntyvät ihan normaalissa käytössä. Kyseisen malliset ohutsankaiset lasit pitäisi olla tehty titaanista/teräksestä, jotta kestävät.
Toisaalta onj kätevää kun saa halvalla lasit esim. raksahommiin juuri niistä kaikkein halvimmista kehysmalleista. Nytkin halvimmat yksitehot 29 euroo.
Mä olin kerran näöntarkastuksessa Specsaverisilla mutta en sit ostanutkaan sieltä laseja. Sillä reseptillä ostin parin viikon päästä jostain muualta (oisko ollu Silmäasema tai Nissen), ja niillä laseilla en nähnyt niin hyvin kuin yleensä upouusilla laseilla. En tiedä oliko näöntarkastus tehty huonosti vai mistä johtui. Kysyin asiaa yhdeltä optikolta ja hän vaan totesi, että joskus näkö saattaa olla just siinä kahden vahvuuden välissä ja on vaikea todeta kumpi niistä olisi käytännössä parempi. Tiedä sitten. Sitä ennen ja sen jälkeen olen useimmiten ostanut Nisseniltä ja sieltä on aina saanut mielestäni hyvät lasit. Ainoa huono että halpojen kamppisten kehysvalikoimat on tosi suppeat, aina päätyy kalliimpaan kuin mitä halpa tarjous olisi.
Ja on ollu tyytyväinen. Mutta mies käyttää niitä ajaessa yms, pärjää periaatteesa ilman. Ja mulla on kaksitehiot, ostin muualta. Mutta Instrusta en osta enää koskaan, niin huonoja kokemuksia.
perusmallistosta ja ne eivät kyllä ole kovin laadukkaat. Pinnoite kuluu pois (tummaksi käsitelty metalli) ja ruuvit löystyvät, yksi on jo kadonnutkin.
ja Specsaversilla oli paras valikoima. Ostettiin lapselle laseja, ja muilla liikkeillä oli tosi surkeat valikoimat lasten kehyksissä. Lisäksi heillä oli halvin hinta ja bonuksena oli että sai kahdet lasit yhden hinnalla. Ja lasit on käytössä osottautuneet tosi hyviksi.
Eli todella tyytyväisiä ollaan. Itse olen ostanut omani aina instrusta, mutta aion nyt mennä Specsaversille, varsinkin jos heillä on kahdet yksien hinnalla.
ihan hyvin ovat kestäneet. Nyt taaperon kanssa pidän rymylaseina ja parempia sitten ulos mennessä. Minulla tosin on yksiteholinssit.
Netistä olen myös tilannut favopticsiltä. Ihan hyviä arkilaseja myös.
Specsaversille tarjouksen perässä, kahdet lasit yksien hinnalla. Joo, ok, se perushinta oli halpa. Mutta mä tarvin lasit päätetyöhön, monitehot, joten mulle sanottiin heti että tähän tarjouspakettiin kuuluvia linssejä ei kannata ottaa, vaan kalliimmat. Ja työn takia sitten kaikki mahdolliset pinnat vielä lisäksi (heijastamaton ym.).
Lisäksi niihin kaupanpäällis -laseihin piti vielä nuo erikoispinnat maksaa erikseen, ne eivät sisältyneet hintaan.
Mun kohdalla meni niin että lopulta viereinen Silmäasema oli edullisempi. Siellä oli myös kahdet yhden hinnalla -tarjous, ja heillä näihin kuului kaikki pinnoitteet myös niihin kakkoslaseihin.
Kannattaa vertailla aika tarkkaan, varsinkin jos tarvitset monitehot.
Se vihreä lima sattuu olemaan bakteeristoa, joten kannattaa välillä pestä oikein hyvin sieltä nenätyynyjen luotakin laeja välillä.
Minä en mene enää. Eikä ne loppujen edes halvat olleet. Mullakin piti korjauttaa, kun ensin tuli vääränlaiset lasit.
Ostin lasit specsaversiltä ja käytin nitä viikon. Päässä pyöri ja oli tosi paha olo. Käytin särkylääkettä. Ajattelin että varmaan kestää tottua uuteen kun siitä oli varoiteltu. Viikonpäästä menin valittamaan. Toivoin kaupanpurkua, ei onnistunut. Tekivät liikkeellä näöntarkastuksen. Kuulemma oli käyttämäni yksityinen silmälääkäri laittanut hajataittoisuuden aivan erisuuntaan kun entiset lasit.. Luulin siis että silmälääkärin respeti jolla ne tehtiin oli siis väärin. Tyytyväisyystakuulla sain uudet ja maksoin lisää vielä että saisin kolme kertaa ohennetut kun oli niin painavatkin. Odottelin taas 3 viikkoa ja lasit tulivat. Heti kun laitoin huomasin että en nää näillä yhtään niinkuin omilla laseillani. Vasemmalla silmällä en pystynyt lukemaan ja kaikki oli sumeaa. Vastaukseksi sain että eihän sitä yhdellä silmällä lueta. Ei auttanut kuin maksaa ja lähteä lasien kanssa kotiin... totuttelemaan. Seuraavana päivänä menin uudelleen yksityisen silmälääkärin puheille ja teki uudestaan tarkastuksen. Kaikki oli samallailla kun ensimmäisellä kerralla oli tehnytkin. Kuulemma hajataitteisuuskin on aivan samanlailla kun vanhoissa omissa laseissani. Kerron että olivat väittäneet specsaversillä että silmälääkärin laittaneen hajataiton eritavalla. Ei siis ollut totta. Silmälääkäri sanoi että et sinä nuilla laseilla kyllä voi mitään nähdäkkään jotka olin specsaversistä ostanut, että ei kun vaan valittamaan. Sain onneksi kaupanpurun specsaversiltä...se on ainut hyvä asia jota voin sanoa paikasta. Koskaan eivät pahoitelleet mitään. Oli kuin rikollinen olo kun vaati kunnollisia laseja joilla näkisi. Kävin paikassa kymmeniä kertoja ja aina odotukset jne. Paikan kierrän kaukaa tästä lähtien.
Ostin sieltä kahdet lasit. Toiset ok, joita käytin. Toisia en käyttänytt juuri ollenkaan. Tuntuivat "omituisilta". Lapselleni en suostunut ostamaan ensimmäisiä laseja sieltä.
Vanha ketju, mutta vastaanpa silti :) Ostin kesällä kahdet lasit Specsaversilta. Toiset osuivat heti nappiin ja toiset vaihdoin tyytyväisyystakuulla. Palvelu oli liikkeessä hyvää. Linssit ainakin vielä pysyneet hyvänä. Katselin just vanhoja lsejani, joissa linssit noin 3 v. vanhat - ihan järkyttävän naarmuiset. Ja "kalliista" liikkeestä ostetut. Specsaversilta sain kahdet lasit alle puolella siitä, mitä edelliset. Jos kuitenkin linssejä joutuu uusimaan parin vuoden välein, ehkä en laita enää rahojani pelkkään hyvään palveluun..olkoonkin kotipaikkakunnan liike, jota periaatteessa haluaisin kannattaa.
Ostin muutama vuosi sitten lasit Specsaversilta ja oli kyllä sellainen souvi, ettei ikinä enää! Ensimmäisen näöntarkastuksen jälkeen totesivat, etteivät saa oikeita vahvuuksia mun silmistä kun ne on niin "jumissa". Käskivät tulla viikon päästä uudestaan ja siinä välillä lepuuttaa silmiä mahdollisimman paljon.
Noh, seuraavalla viikolla sain vahvuudet ja etsittiin sangat, kaikki ok. Lasien valmistuttua totesin kuitenkin, että oikean linssin reunalla kaikki on sumeaa ja ympäristö näyttää muutenkin kumpuilevalta. Vein lasit takaisin, ja totesivat että toinen linssi oli hiottu väärin. Lupasivat korjata asian.
Toisissa linsseissä oli sama vika, sen huomasin jo liikkeessä. Tässä vaiheessa rupesivat kyselemään, pitäisikö minulla olla jotain erityisominaisuuksia linsseissä. Edelliset lasit oli hankittu toiselta puolen Suomea äidin rahoilla, eikä minulla ollut mitään lappuja vahvuuksista tallella. Sen verran muistelin, että jotain prismoja vanhoissa laseissani oli ollut. Jouduttiin soittamaan Instruun, josta vanhat lasit olivat, että saataisiin tiedot kohdilleen. Kävin vielä yhdessä näöntarkastuksessa Specsaversilla, tällä kertaa taisi olla jopa silmälääkäri.
Vihdoin ja viimein lasit saatiin kuntoon ja ovat ihan ookoot, mitä nyt toinen nenätyyny erittää vihreää limaa. Tämän jälkeen kahdet lasit yhden hinnalla ei tunnu riittävältä, varsinkin kun ne toiset ovat liian isot aurinkolasit...
Pettynyt, marssin instruun ostamaan kunnolliset.
Mulla monitehot ja ne vaatii kunnon linssit