Minkä ikäinen on mummoäiti?
Tuosta toisesta ketjusta napattuna, minkä ikäisenä "mummoäidit" saavat lapsensa?
Kommentit (30)
Jos luonnollisesti tulee raskaaksi yli nelikymppisenä nii ei kai siinä voi olla mitään luonnotonta :D
Yksi kannattaa tehdä vielä vanhempana, koska siten takaa, että joku on hoitamassa vanhana
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 13:33"]Tässä voisi käyttää leimakirvestä wt äitejä ja sukuja kohtaan jotka aloittaa lasten teon jo 16 vuotiaana useammassa sukupolvessa. Normaalit opiskelevat ja työssäkäyvät ihmiset eivät tee lapsia nuorina. Turvaavat ensin opiskelun ja työpaikan ja asumisen ennen kuin tekevät lapsia.
[/quote]
No minä kyllä sain esikoiseni 24-vuotiaana maisterina, asuin omistusasunnossa, ja minulla oli jo pari vuotta kokemusta koulutustani vastaavasta työstä. Ei kaikilla mene noiden perusasioiden hankkimiseen vuosikymmeniä.
Iällä ei väliä, mutta jos on lapsenlapsia ja omia alaikäisiä lapsia, niin sitten voisi olla osuva termi.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 16:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 13:33"]Tässä voisi käyttää leimakirvestä wt äitejä ja sukuja kohtaan jotka aloittaa lasten teon jo 16 vuotiaana useammassa sukupolvessa. Normaalit opiskelevat ja työssäkäyvät ihmiset eivät tee lapsia nuorina. Turvaavat ensin opiskelun ja työpaikan ja asumisen ennen kuin tekevät lapsia.
[/quote]
No minä kyllä sain esikoiseni 24-vuotiaana maisterina, asuin omistusasunnossa, ja minulla oli jo pari vuotta kokemusta koulutustani vastaavasta työstä. Ei kaikilla mene noiden perusasioiden hankkimiseen vuosikymmeniä.
[/quote]
Niinpä. Meilläkin oli perusasiat kunnossa kolmikymppisinä ja oli aika tehdä lapsia. Jos saa työpaikan ja koulutukset kuntoon vasta jotain 44vuotiaana, niin jotain on minusta silloin jo vialla.
Mielestäni mummoäitejä ovat yli 34- vuotiaat äidit
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:46"]Minun mielestäni mummoäiti on päälle 40v. Eli tehdään lapsi vielä, kun pelätään vanhuutta ja luullaan, että se ihana vauva jaksaa pitää nuorena. Ajatellaan vain sitä hetkeä, että kyllä sitä jaksaa valvoa.
Kun kävin seiskojen vanhempainillassa, niin yllättävän paljon oli siellä jo selkä koulussa olevia isiä ja harmaapäisiä äitejä ihmettelemässä, että mikä se muka se vatsappi muka on ja mistä ihmeen estosovelluksista te puhutta ja aski, eikö se ole joku karkkiaski, eihän siihen voi kirjoittaa ja kiusata
[/quote]Höpöhöpö. Minä olen 50 v seiskalle menijän äiti ja tiedän kaiken sosiaalisista medioista. Vaikka onkin harmaata hiuksissa. Kyse on kiinnostuksen kohteista eikä iästä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:46"]Minun mielestäni mummoäiti on päälle 40v. Eli tehdään lapsi vielä, kun pelätään vanhuutta ja luullaan, että se ihana vauva jaksaa pitää nuorena. Ajatellaan vain sitä hetkeä, että kyllä sitä jaksaa valvoa.
Kun kävin seiskojen vanhempainillassa, niin yllättävän paljon oli siellä jo selkä koulussa olevia isiä ja harmaapäisiä äitejä ihmettelemässä, että mikä se muka se vatsappi muka on ja mistä ihmeen estosovelluksista te puhutta ja aski, eikö se ole joku karkkiaski, eihän siihen voi kirjoittaa ja kiusata
[/quote]Höpöhöpö. Minä olen 50 v seiskalle menijän äiti ja tiedän kaiken sosiaalisista medioista. Vaikka onkin harmaata hiuksissa. Kyse on kiinnostuksen kohteista eikä iästä.
[/quote]
No pientä nipotusta, media-sana on monikkomuodossa, sitä ei voi enää taivuttaa monikkoon. (Yksikkö on medium).
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:46"]
Minun mielestäni mummoäiti on päälle 40v. Eli tehdään lapsi vielä, kun pelätään vanhuutta ja luullaan, että se ihana vauva jaksaa pitää nuorena. Ajatellaan vain sitä hetkeä, että kyllä sitä jaksaa valvoa.
[/quote]
Ei iän perusteella voi yleistää. Odotan nelikymppisenä esikoistani mutta käytän päivittäin kaikkia edellä mainittuja appseja ja monia muitakin, paitsi ask:ia, jota silmäilen vain satunnaisesti. Mielestäni parikymppinenkin voi olla mummoäiti mieleltään: joustamaton, huumorintajuton, mielipiteiltään mustavalkoinen eikä seuraa aikaansa.
Minun mielestäni mummoäiti on päälle 40v. Eli tehdään lapsi vielä, kun pelätään vanhuutta ja luullaan, että se ihana vauva jaksaa pitää nuorena. Ajatellaan vain sitä hetkeä, että kyllä sitä jaksaa valvoa.