Minkä ikäinen on mummoäiti?
Tuosta toisesta ketjusta napattuna, minkä ikäisenä "mummoäidit" saavat lapsensa?
Kommentit (30)
ja mun tuttavat 43 ja 41, kaikilla siis esikoinen tässä iässä.
40+, sillä tuolloin voisi olla jo oikeasti mummo (jos äiti ja tytär olisivat saaneet esikoisensa 20v). Eikä tarvitsisi kenenkään olla teiniäitikään.
40+, sillä tuolloin voisi olla jo oikeasti mummo (jos äiti ja tytär olisivat saaneet esikoisensa 20v). Eikä tarvitsisi kenenkään olla teiniäitikään.
Pitää huomioida erinnäisiä asioita, arvionnin kohteena ovat mm. koulutus, asumismuoto, taloudellinen tilanne, parisuhde, sosiaalinen elämä, elämänarvot jne.
kun esikoisen kavereiden mummot ovat yleisesti ottaen suht saman ikäisiä kuin sen esikoisen äiti on.
Mun tuttavapiirissäni isovanhemmiksi tullaan yleensä noin 55 vuoden iässä.
näin
näin
kun esikoinen on yli kakskymppinen, mutta kuopus syntyi 43 vuotiaana?
Koska sä voisit periaatteessa olla samaan aikaan mummo ja raskaana itse.
Hip hei, mä en siis ookkaan mummoäiti, kun esikoinen on yli kakskymppinen, mutta kuopus syntyi 43 vuotiaana?
kun esikoinen on yli kakskymppinen, mutta kuopus syntyi 43 vuotiaana?
nuoriäiti. Ja voi ei, ettei vaan olis liian pitkiä ikäerojakin lapsilla. Voi paha, paha!
Minä olen mummoäti (olen 46), koska kolmen nuorimman lapseni syntyessä olin jo useamman lapsen isoäitikin.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2011 klo 23:05"]
näin
Kuinka moni hedelmällisessä iässä oleva nainen saa oikeasti esikoisensa niin nuorena? Ensisynnyttäjien ikä on vuosikausia ollut noin 28 vuotta. Suurilla paikkakunnilla Hesassa jne vielä korkeampi. Siis 30-40 vuotiaana saadut lapset on saatu täysin normaaliin aikaan nykyajan Suomessa. Emme elä 1960 lukua!
Kyllä semmonen nelikymppinen alkaa sitä olla kun voi jo mummoksikin tulla vaikka aikuisena lapsen hankkii!
Itse tulin onnellisesti mummoksi 42 vuotiaana, enkä tottavie olisi voinut kuvitella enää silloin itse lapsia hankkivani, laitoksella samaan aikaan tyttären kanssa, ihan luonnotonta!
Hassua on se kun liikun lapsenlapsen kanssa minua luullaan hänen äidikseen, onkin kiva mainostaa että olen mummo, suut loksahtaa välillä auki, ainakin niillä mummoäideillä!
Minusta oli kyllä ihanaa kun sai lapset hankittua ajallaan ja nyt pääsee vielä nauttimaan mummoudesta täysissä voimissa kun toiset vasta aloittelee rumbaa!
Mummoäiti on äiti, jolla on yhtäaikaa omia pieniä lapsia ja lastenlapsia. Vaikka saisi esikoisen 45-vuotiaana, ei voi olla mummoäiti, kun ei ole lapsenlapsia.
Minä olen onnellinen äiti, joka sai nuorimmaisen 42 v. Enkä tottavie haluaisi vielä olla mummo! Vähänkö noloa olisi miehelleni nukkua mummon vieressä!
Huomaan kyllä välillä näitä "nuoria" mummoja joita jotenkin ärsyttää minun ikäni ja pienen lapsen äitiys. Halutaan korostaa omaa paremmuutta. Eiköhän niin että kukin tyylillään!
Tässä voisi käyttää leimakirvestä wt äitejä ja sukuja kohtaan jotka aloittaa lasten teon jo 16 vuotiaana useammassa sukupolvessa. Normaalit opiskelevat ja työssäkäyvät ihmiset eivät tee lapsia nuorina. Turvaavat ensin opiskelun ja työpaikan ja asumisen ennen kuin tekevät lapsia.
Ai kauheeta. Itse kohta 40-v ja olisiko mitään epäseksikkäämpää kuin olla mummo tässä iässä!! Ihan hyvin voisin pyöräyttää vielä yhden oman muksun. tässäkin me ollaan erilaisia, toiset on mummoiässä 40-vuotiaina ja toiset vasta reilusti myöhemmin. Kuulun kyllä itse mieluummin tuohon jälkimmäiseen luokkaan. Ehkä nuorena lapsen saaneet sitten mummoutuvat nuorempina?
olin nippanappa 38 v kun sain...ja kukaan ei kyl mua usko niin vanhaks,,,siis apua oonko mä jo kohta 40!!!hep!=)