Miksi kukaan ei aiemmin kertonut miten
hyvä keksintö on tamponit? Tähän asti oon käyttänyt siteitä vaikka kosteus, haju ja nihkeä tunne on aina ällöttäny. Muovi on hiostanut ja on saanu pelätä milloin istuu "huti siteestä" ja sotkee valkoiset työvaatteet. Nyt vasta olen opetellut käyttämään tamponeita ja olo on paljon siistimpi. Ei edes muista koko menkkoja. Pikkuhousunsuoja vain varmistimeksi ja riittävän tiheä vaihtoväli.
Kommentit (22)
ja saat vaihtaa tamponin 5 min välein :-)
Mulla sattuu sekä tampoonin sisääntunkeminen että sen ulosottaminen, ihan viis siitä minkä kokoinen se on. Hajuaisti mulla on ihan hyvä enkä koskaan vielä ole kenenkään siteen hajua haistanut.
että se oikeasti haisee vaikka kuinka pyllyä peseekin. Ei, se pitää vain itse kokeilla ja tajuta.
Mulla sattuu sekä tampoonin sisääntunkeminen että sen ulosottaminen, ihan viis siitä minkä kokoinen se on.
ja saat vaihtaa tamponin 5 min välein :-)
vaan nyt menin vanhoilla päivillä laitattamaan kierukan eikä noita sovi käyttää enää. No harvoin on menkkojakaan enää mutta sellaista tuhrua kuiteski, että hautovaa rättiä on pidettävä. Vähän harmittaa.
että se oikeasti haisee vaikka kuinka pyllyä peseekin. Ei, se pitää vain itse kokeilla ja tajuta.
Ja tamponista itsellä ei ainakaan hyötyä kun max 15 min
kuulemma kuukuppi on vielä parempi keksintö!
Mulla sattuu sekä tampoonin sisääntunkeminen että sen ulosottaminen, ihan viis siitä minkä kokoinen se on. Hajuaisti mulla on ihan hyvä enkä koskaan vielä ole kenenkään siteen hajua haistanut.
yli 30-vuotiaana käyttämään tamponeja. Ja vieläkin on välillä ongelmia. Myöskään en missään nimessä voi luottaa vain tamponiin, koska mun menkat tulee isoina lorahduksina, ja kun kunnolla lorahtaa, siinä on yksi tamponi läpivuodettu hetkessä. Mutta noin muuten, minäkin kyllä nykyään tykkään, että tamponit ovat hyviä, ja pitävät olon siistimpänä pitkään. Vielä kun oppisi kuukuppia käyttelemään.
en koskisi pitkällä tikullakaan siteisiin tai tamponehin enää.
niin vuoto on kova, ei auta vaikka tamponi ja yöside.
Mulla taas on nykyään useimmiten niin niukka vuoto, ettei tamponia voi oikein pitää kuin ehkä yhtenä runsainpana päivänä. Siteistä taas tulee välillä kutinaa ja ärsytystä. :(
Suurimmaksi osaksi mä vaan peseydyn 2-3 kertaa päivässä, mikä riittää niin että pikkareihin tulee vain pienen pieni tahra tai ei mitään. Ekana päivänä käytän sidettä.
että pieninkin tamponi on kuin raastinrauta, kun sen poistaa. Lisäksi saan niistä päänsärkyä. Pärjään pikkuhousunsuojilla.
sopii niukkavuotoisillekin. En itsekään suostu edes vilkaisemaankaan siteisiin tai tamponeihin, kuppi päihittää ne 6-0 ihan täysin.
Vaikka runsasvuotoisina päivinä pitääkin juosta vessassa tyhjentämässä ja varmistaa siteellä, mutta enää ei tulvi ja vuoda ohi. Kierukankin kanssa voi käyttää, eikä haise tai roskaa.
ehdoton kuukupin kannattaja. Alussa auttaa runsaisiin menkkoihin, lopussa erittäin niukkaankin. Ei kuivata, vaikka käyttäisi ihan ilman menkkojakin. Ei tunnu miltään ja voi elää kuten normaalistikin. Ainut ongelma on se, että huomaamattomuutensa takia meinaa 12h tyhjennysväli venyä :D Suositten kokeilemaan, jos et tykkää niin palauta ja saat rahat takaisin. Tosin en itse edes harkinnut palauttamista. Ihmiskunnan parhaita keksintöjä sitten nuotion!
ja samoin tuntuu kuukuppi. Molemmat myös haittaavat virtsaamista ja kupin kanssa en pysty pissaamaan lainkaan, ellei ole tosi kova hätä. Lisäksi varsinkin kupin laitto ja poisotto sattuu ja on muutenkin epämiellyttävää. Olen luopunut kupittelusta kokonaan ja tamponiakin käytän vaan, jos on aiva pakko, eli olen esim. menossa uimaan.
Ja olen kyllä ahkerasti harjoitellut molempien käyttöä viimeisten 15 vuoden aikana (kupin käyttöä viim. 5 vuoden), joten en oikein usko, että vika olisi käyttäjässä.
luiskahtaa pois jotenkin. Paikat eivät ole onkalomaisen suureksi venyneet, vaan pikemminkin se kudos on jotenkin eri paikassa niin että se vaan työntää tamponin ulos!! :((
luiskahtaa pois jotenkin. Paikat eivät ole onkalomaisen suureksi venyneet, vaan pikemminkin se kudos on jotenkin eri paikassa niin että se vaan työntää tamponin ulos!! :((
Ootko kokeillut asettimen kanssa ja ilman? Jotkut saa tamponin paremmin paikalleen asettimen kanssa ja jotkut taas omin sormin.
Itse en ole muuten edes kokeillut vielä tamponia synnytyksen jälkeen. Synnytyksestä on 6 kk aikaa.