Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilleni eivät kelpaa einekset eikä puolivalmisteet.

Vierailija
07.09.2011 |

Hohhoijaa, en tiedä viitsinkö edes avautua aiheesta, mutta meillä on ongelmana se, että lapset hyljeksivät valmisruokia.

Kiireisenä uraäitinä ja reissutyötä tekevän miehen vaimona haluaisin päästää itseni helpolla n. kerran viikossa pisimpänä työpäivänä ostamalla valmiin ruoan lapsille, muttei lapsille kelpaa valmisruoka edes kerran viikossa.

Lapset haluavat kuulemma ns. oikeata ruokaa, eivätkä suostu koskemaan mihinkään Kokkikartanon kiusaukseen, Marketin valmistiskin antimiin, kalapuikkoihin, pinaattilettuihin jne.

Muuten kyllä syövät mukisematta kotiruokaa useamman päivän peräkkäin (ma syödään su jämiä), ti olisi tämä einespäivä, ke tehdään ruoka jota syödään myös to, pe, la, su kokataan koko perheellä ja herkutellaan.

Varoituksen sana siis: jos opetat lapsesi liian hyvälle, et pääse itse löysäilemään edes yhtenä päivänä viikossa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kaikki lasketaan puolivalmisteeksi? Onko puolivalmiste, jos tekee tomaattimurskaan soijarouhe- taio papukastikkeen?

Naurattaa aina nämä einekset vs kotiruoka -keskustelut, aina on niin hirveä paatos, miten kaikki kaupasta ostettu on niin pahaa ja kaikki pitäisi tehdä itse leivästä alkaen, tai muuten on vaan niin pahaa, pahaa, pahaa...

Vierailija
42/46 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ja pk:ssa saavat niitä kyllä ihan tarpeeksi. Järkevät ruokailutavat omaksutaan jo lapsuudessa, makumuistot ovat todella pitkäikäisiä. Pidä vaan pintasi ja tee ruuat itse, MUTTA helpota nyt ihmeessä hommaa ettet ihan väsy. Ehdotan siis pakastamista minäkin. Jos vain tuo tiistai on ongelma, niin tee viikonloppuna joku päivä tuplasatsi ruokaa, ja laita se pakkaseen. Jos teette esim. kanapastaa lauantaina, niin ota puolet kanakastikkeesta syrjään ennen kuin lisäät kerman ja pakasta kastike sellaisena. Tiistaiaamuna otat sulamaan sen kanaköntin ja päivällä sitten lisäät siihen esim. tomaattikastikkeen tai uuden kermapurkin / mitä ikinä nestettä käytät. Tuntuu että on ihan just valmistettu, vaikka kaikki mausteet ja muut on jo valmiina. Ja keität pikariisiä lisäksi, niin vähän vaihtelua pastaan ja tosi nopea. Ja luulisi että ihan valmiiksi astikin itsetehty ruoka kelpaisi pakkasen kautta. Esim. joku uuniruoka, jonka voi lämmittää kokonaisena uunissa eikä ankeasti mikrossa annoksina.

T. kokkailijaäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä puolivalmiste olisi ostaa joku tomaattikastike à la Uncle Bens tms. kaupasta ja sekoittaa siihen itse paistetut kanapalat. Sen sijaan itse tehtyä olisi ostaa tomaattimurskapurkki, mausteet, valkosipulia, sipulia, yrttejä jne. ja keittää kastike itse ja vasta sitten sekoittaa proteiini mukaan. Kaikkein aidointa olisi tietysti kaltata tomaatit ja keittää kastike niistä, mutta tomaattimurska on kuitenkin vaan pelkkää tomaattia, toisin kuin valmiskastike-sakeuttamisaine E-koodiläjä.

mikä kaikki lasketaan puolivalmisteeksi? Onko puolivalmiste, jos tekee tomaattimurskaan soijarouhe- taio papukastikkeen? Naurattaa aina nämä einekset vs kotiruoka -keskustelut, aina on niin hirveä paatos, miten kaikki kaupasta ostettu on niin pahaa ja kaikki pitäisi tehdä itse leivästä alkaen, tai muuten on vaan niin pahaa, pahaa, pahaa...

Vierailija
44/46 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, lapset ovat 5- ja 7 -vuotiaat, enkä kyllä heitä päästä vielä kauhan varteen.

Munakasta meillä syödään hyvällä halulla viikonloppuisin lounasruokana jopa lasten paistamana, mutta päivällisellä kaivataan mielestäni jo jotain ruokaisampaa.

Olen miettinyt, että alkaisin lauantaisin kokkailla pakastimeen ylimääräisen ruoan, jota voisi sitten syödä parin, kolmenkin viikon aikana tiistaipäivisin.

Aivan naurettava on tämä ongelmani, mutta kiitos asiallisista vinkeistä :)

t. Ap

E t sinä suurta pahaa tee, jos opetat lapsesi tekemään munakkaan. Minulla on kaksi ruuanlaitosta innostunutta poikaa. Ei ruuanlaitto meillä ole äidin oma keppihevonen, johon muut eivät saa koskea.

Vierailija
45/46 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuva 5-vuotiaasta lapsesta kommentoimassa: "en syö tällaista pahaa einesruokaa, haluan äidin itse alusta asti valmistamaa, hyvää kunnon kotiruokaa" :D :D :D

Luin ketjun ja totesin, että meillä ihan sama kuin ap:lla. Kyse ei ole siitä että eines tai itse tehty. Maistuvat aika eriltä. En itsekään saa alas valmisruokia, ehkä hernaria tms. mutten mitään valmispihvejä tai bologneseja.

Vierailija
46/46 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsesi erottavat einesruoan kotiruoasta?

Jos eivät siis nöe pakkuksia vaan ruoka olisi lautasella..

kun en jaksa koko ketjua lukea, mutta mutta...

Einesruuan maistaa. Itse en voi syödä eineksiä. Ovat ihan turkasen pahoja. Ne kaikki säilönta- yms. emulgointi- ja sakeuttamisaineet maistuu. Einesruoka myös haisee sellaiselle pistävälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi