Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi kunnostaa vanhan tiilikaton, jos ei ole varaa ostaa uusia tiiliä?

Vierailija
27.07.2011 |

Alkaa olla rotiskossa kunnossa tuo vanha tiilikate:(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankaa pommi alle ja räjäyttäkää pois ja rakentakaa uusi.

Vierailija
2/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katossa on rikkinäisiä tiilikohtia niin ne saadaan umpeen maalaamalla??? :=DDD

Jepjep, hyviä syksyn sateita teille vaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen voi ammattilainen puhdistaa ja suojata. Esim. Suomela-lehdessä on ollut artikkeli aiheesta.

Vierailija
4/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko kyse koko katon uusimisesta? Aika monelta jää silloin tällöin ylimääräisiä tiiliä ja niitä saattaa noudon hinnalla esim huutiksesta. Tai niin mä olen ainakin niitä lahjoittanut...

Mutta katosta ei kantsi tinkiä, menee koko rakennus. Ota mieluummin vaikka lainaa.

Vierailija
5/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tarkoitetuilla aineilla jotka poistavat kasvillisuuden ja lian.

Siihen on semmoinen maasta ruiskutettava aine jota vaan katolle päin ruiskutat. Helppo homma!

Jos katto ei vuoda ja mu uten kunnossa niin ulkonäön saa helposti kuntoon! Ja parantaa tietysti myös katon kuntoa kun siitä huolehtii ja poistaa mm jäkälän ja sammaleen jota tiilikatto usein kerää.

Ei maalia.

Vierailija
6/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdatte rikkinäiset tiilet ehjiin, maalautatte ja pinnotatte. Ei kyllä tämäkään kovin halpaa. Minäkin olen lukenut Suomela-lehdestä keväällä jutun katon kunnostuksesta.

Vierailija
7/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdatte rikkinäiset tiilet ehjiin, maalautatte ja pinnotatte. Ei kyllä tämäkään kovin halpaa. Minäkin olen lukenut Suomela-lehdestä keväällä jutun katon kunnostuksesta.

savotta, kun se tulee maksamaan yhtä paljon kuin uusi ja hirveä vaiva?

Eikä katto ole kuitenkaan uudenveroinen.

Vierailija
8/8 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava vinkki, kun lähtökohtana on ettei ole varaa ostaa edes niitä tiiliä.

Kannattaakiertää kaikki varastotilat, välikatot ja mahdolliset katolla olevat luukut läpi. Yleensä niihin on jemmattu varatiiliä siinä vaiheessa kun katto on rakennettu / tiiliä on jouduttu vaihtamaan.

Jos niitä ei löydy, pitäisi vaan yrittää saada jostain käypäisiä tiiliä, voi olla joskus hankalaakin jos tiiliä ei välttämättä enää valmisteta.

Kannattaa myös kysellä näistä vanhan rakennusmateriaalin välitysliikkeistä, niissä on purkutaloista kerättyjä kattotiiliäkin usein erilaisia tarjolla. Voisi saada vielä kohtuuhintaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän