Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mikä on parhaan tuoksuinen pyykinpesuaine? Entä huuhteluaine?

Vierailija
07.09.2011 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluaineena Comfortin Pure.

Olen hajusteallergikko.

En käyttäisi niitä kamalia hajustettuja kyllä muutenkaan.

Vierailija
22/41 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla edellä joku kertoi ihastuneensa Ecovereihin. Täälläkin käytetään niitä päivittäisessä pyykissä. Välillä olen käyttänyt jauhetta, mutta enimmäkseen nestemäistä pesuainetta, koska sitä on helppo annostella, se on tosi riittoisaa ja ennen kaikkea jättää pyykin sopivan miedon tuoksuiseksi!

Ecoverin huuhteluainetta käytän myös.

Noiden hintahaitari on suuri, mutta olen tilannut netistä (en tiedä saako täällä mainostaa) greendeal-nimisestä verkkokaupasta, josta ne saa kaikkein halvimmalla.

Mitä muita suosikkeja olette löytäneet ekologisista pesuaineista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko käyttää huuhteluainetta, kun kuivausrumpua en omista, ja ilman sitä vaatteet on ihan korppuja.

Pesuaine on mulla hajusteetonta, mutta huuhteluaineena on sellainen Aloe Veran tuoksuinen, olisko Comfort tjsp. En tykkää että vaatteet tuoksuu paljon, joten käytän sitä huuhteluainetta tosi vähän. Jää pyykkiin sittten sellainen miellyttävä, hentoinen tuoksu. :)

Vierailija
24/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla nestemäistä, jos ne jäämät haittaa, tai sitten annostella sitä pesupulveria vähän vähemmän.

Vierailija
25/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole vielä tietoisia, että kaikki ne perheet joiden vaatteet löyhkäävät pitkän matkan päähän huuhteluaineelle, ovat pahinta roskasakkia eli WT-porukkaa mitä Suomessa olla saattaa!!

Teidät kuulkaa haistetaan kaupassa ja kirjastossa hyllyrivien päähän ja nyrpistellään nokkaa että sieltä ne saastuttajat taas vyöryää ja valtaa koko hyllyn.

Oikeesti, jättäkää ne pyykkihajut suosiolla pois, ne haisee AINA halvalle. Ja KAUAS! Se haju jää leijumaan meille jos teidän muksut on meillä kaksi tuntia leikkimässä.

Lapset tuoksukoon ihan vaan puhtaalle neutraalille, aikuiset saa käyttää hajuvettä/dödöö/partavettä, mielellään maltillisissa määrin.

Vierailija
26/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotottomasti tuoksutonta, nestemäistä miniriskiä. Huuhteluaineena käytän etikkaa, semmonen loraus vaan huuhteluainelokeroon. Eikä se etikan haju jää vaatteisiin! Jos jää, niin olet laittanut sitä liikaa. Etikka tekee pyyhkeistä ihanan pehmeät :)

Pyykin ei pidä tuoksua millekkään, silloin se on puhdas. Mua älöttää kaikki tuoksuvat vaatteet, kun itsekin tulee ostettua käytettyjä ja saa tosiaan monta kertaa pestä, että sen pesuaineen hajun saa pois.

Perus Ariel on ihan kauheen tuoksusta, saan siitä päänsäryn! Ja oon huomannu, että ne jotka käyttää hajustettuja pesuaineita ja huuhteluaineita, niin he eivät edes itse tiedosta haisevansa todella voimakkaalle. Siihen päälle vielä loraus jotain hirveetä hajuvettä, niin avot. Hyi olkoon.

Mutta makunsa kullakin. Meillä on lapsi atoopikko ja kerran koitin vaihtaa pesuainetta bioluvilin nestemäiseen sensitive vai mikä lie. Tuloksena kauheet kutinat lapsella ja ataraxia oli annettava, että toinen sai edes rauhassa yöllä nukkua kutinalta.

Vierailija
27/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole vielä tietoisia, että kaikki ne perheet joiden vaatteet löyhkäävät pitkän matkan päähän huuhteluaineelle, ovat pahinta roskasakkia eli WT-porukkaa mitä Suomessa olla saattaa!!

Teidät kuulkaa haistetaan kaupassa ja kirjastossa hyllyrivien päähän ja nyrpistellään nokkaa että sieltä ne saastuttajat taas vyöryää ja valtaa koko hyllyn.

Oikeesti, jättäkää ne pyykkihajut suosiolla pois, ne haisee AINA halvalle. Ja KAUAS! Se haju jää leijumaan meille jos teidän muksut on meillä kaksi tuntia leikkimässä.

Lapset tuoksukoon ihan vaan puhtaalle neutraalille, aikuiset saa käyttää hajuvettä/dödöö/partavettä, mielellään maltillisissa määrin.

No kerro mitä mä sitten teen jotta pyykki ei ole ihan puupökkelöä. Pakko käyttää huuhtista jotta pyykki ei tökötä jäykkänä, eikä sitä hajusteettomana saa. Itse laitan tosiaan niin vähän kuin mahdollista, eikä se kyllä kilometrin päähän haise.

Sitä paitsi, on kyllä älytöntä arvostella muita tuollaisen asian takia. Yhtä kamalia ne on jotka muka hienoina naisina käyttää puolpulloa hajuvettä kerralla.

Vierailija
28/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko se miedosti hajustettu tai hajustamaton. Huuhteluainetta ei tarvita, siitähän on tekstiileille vain haittaa.

Vierailija
29/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän huuhteluainetta vain sähköistyviin vaatteisiin (villa, fleecet, verkkarit). Muutoin pesen vain pesuaineella, koska huuhteluaine lisätään viimeiseen huuhteluveteen eli kaikki se litku jää vaatteisiin ja siirtyy siitä iholle. Onko kovinkaan tervellistä kymmeniä vuosia hauduttaa ihoaan (jonka läpi kaikki kemikaalit menee) huuhteluaineella? Jos tuoksua haluaa niin sitähän saa tuoksullisesta pesuaineesta. Ja pesupulverin annostelu on myös turhan runsasta, jos annostelee paketin ohjeen mukaan. Minä annostelen 2/3 siitä mitä paketissa lukee ja tahrat lähtee aina. Palkintona tästä tulee vähemmän jäämiä vaatteisiin ja ympäristökin kiittää. Niin ja itse kysymykseen: Serto color on mielestäni paras pesuaine, sillä se on kotimainen, zeoliititon (jäämämyrkky) ja miedosti hajustettu.

Vierailija
30/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro mitä mä sitten teen jotta pyykki ei ole ihan puupökkelöä. Pakko käyttää huuhtista jotta pyykki ei tökötä jäykkänä, eikä sitä hajusteettomana saa. Itse laitan tosiaan niin vähän kuin mahdollista, eikä se kyllä kilometrin päähän haise.

Sitä paitsi, on kyllä älytöntä arvostella muita tuollaisen asian takia. Yhtä kamalia ne on jotka muka hienoina naisina käyttää puolpulloa hajuvettä kerralla.

Mulla ei ikinä ole puupökkelöpyykkiä vaikka en käytäkään huuhteluainetta. Voisiko veden kalkkipitoisuus vaikuttaa tähän vaatteiden kovettumiseen? Huuhteluainetta saa myös hajusteettomana, olen joskus ostanut. Muistaakseni ihan näissä perussarjoissa (oisko ollu LV, Minirisk tms) on olemassa hajusteetonta huuhteluainetta.

Vierailija
31/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ikinä ole puupökkelöpyykkiä vaikka en käytäkään huuhteluainetta. Voisiko veden kalkkipitoisuus vaikuttaa tähän vaatteiden kovettumiseen? Huuhteluainetta saa myös hajusteettomana, olen joskus ostanut. Muistaakseni ihan näissä perussarjoissa (oisko ollu LV, Minirisk tms) on olemassa hajusteetonta huuhteluainetta.

Voisihan tuota hajusteetonta huuhtista kokeilla, vaikka itseäni ei tuo mieto tuoksu ole häirinnyt. Ymmärrän kyllä että joitakuita häiritsee.

On kyllä jännä tuo että mulla jää pyykki koppuraksi ja toisilla ei. Ehkä vika on vedessä, tai sitten pesukoneessa, who knows. Joka tapauksessa, ihan ilman huuhtista ei ole kiva, koska vaatteet tuntuu niin kovilta ja karheilta ihoa vasten.

Vierailija
32/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluainetta en käytä koskaan, mutta parhaimmalta pyykinpesuaineelta tällä hetkellä mielestäni tuoksuu keltainen Surf (sininen ja punainenkin menettelee, mutta tuo keltainen on ehdottomasti paras). Myös Ariel white on hyvä.

Vierailija
33/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotain Pirkka-perus pesuainetta. Ei ikinä huuhteluainetta, eikä ne pyykit mitään korppuja oo.

Pari kertaa ravautan ennen narulle nostamista, mutta ei nuo normi T-paidat sun muut sen jälkeen kaipaa edes silitystä.

Kauluspaidat yms silitetään tietty.

Vierailija
34/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuaineena Arielin hajustamaton color ja huuhteluaineena Comfort Pure. Aivan ihana :)

Vierailija
35/41 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soisin, että muutkin käyttäisivät tuoksutonta, ainakin silloin kun tuovat pyykkinsä yhteisiin tiloihin kuivumaan. Joskus pyykki haisee aivan järkyttävältä kuivaushuoneen jälkeen.

Vierailija
36/41 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään myös Ariel Whitesta, mutta sitä pitää muistaa laittaa vähän normaalia vähemmän, sillä muuten on aika tymäkkä tuoksu.

Huuhteluainetta en käytä.

Vierailija
37/41 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhteluaine on täys turhake

Vierailija
38/41 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiaista on hauskaa tilata niitä hyllyt täyteen koristeiksi.:)

Mikä vika huuhteluaineissa on? En ole ikinä ymmärtänyt tuo hajuttomuuden ihannetta. Ärsytti, kun kotisiivoja markkinoi meille palvelua sillä, että käyttää hajuttomia pesuaineita. Pyysin, että kippaa sitten joukkoon lisäksi vähän meidän haisevia, koska kotona pitää haista vieno pesuaine siivouspäivänä. Ihana fiilis siitä tulee.

Vierailija
39/41 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytin Omon pikkujättejä. Se violetti tökkii nykyään. Keltainen Surf on edullista ja hyvän tuoksuista. Punaisesta Surfista en pitänyt erityisesti. Nyt tekis mieli löytää joku uusi.

Vihreän omenan tuoksuinen huuhteluaine lakanoissa ja pyyhkeissä on ihana, mutta Rainbow-merkillä se ei toiminut. En muista minkä merkkistä ostin pullon, mutta se oli vihreää omenaa ja ihan paras pitkään aikaan.

Meillä pestään lakanat ja pyyhkeet tuoksuttomalla ja laitetaan huuhteluainetta. Vaatteet pestään pelkällä tuoksullisella pesuaineella.

Vierailija
40/41 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kun pyykki tuoksuu ja kotonakin on pyykkipäivinä sellainen mieto pyykinpesuaineen tuoksu :)

Tykkään keltaisesta Surfista minäkin. Punaisesta en tykännyt, sinistä kokeilen kunhan nykyinen pullo tyhjenee. Valkoisen pyykin (lähinnä lakanat) pesen joko Arielilla, Omolla tai BioLuvililla, mutta ehdottomasti tuoksullisella versiolla.

En käydä huuhteluainetta.