Onko miehillä joku herra-geeni?
Jonka takia olettavat naisella vastaavasti olevan piika-geenin ja joka oikeuttaa luistamaan kotitöistä milloin milläkin verukkeella.
Esim. Saavuin eilen töistä kotiin, miehellä ollut kaksi vapaapäivää. Minua vaivannut jo viikon kuumeeton flunssa, mies terve. Olimme edellisenä iltana puhuneet tiskikoneen nukkasihdin puhdistamisesta, sillä kone ei enää pese kunnolla. Hämmästyin, kun huomasin koneen olevan edelleen täynnä edellisiltana pestyjä astioita, osa likaisia, osa puhtaita. Miehen kommentti:
"En viitsinyt tyhjentää, kun en näe mitkä ovat likaisia ja mitkä puhtaita." ???
Miehen näkö on kyllä erittäin hyvä...
Tyhjensin koneen, irrotin nukkasihdin ja putsasin sen.
Lähtiessään vähän myöhemmin treeneihin mies hihkaisi ovelta:
"Ai niin, en muistanut laittaa niitä pyykkejä!"
Mieheni ei tee tätä ilkeyttään, hän ei vaan ajattele. Samoin toimi exänikin. Onko miehissä joku itsekkyysgeeni, joka estää näkemästä, että omatoimisuus kotitöissä helpottaisi puolison elämää suuresti?
Lähtiessään treeneihin mies valitteli kurkkuaan - josko flunssa olisi tarttunut häneenkin. Hänen palatessaan kotiin odotti siellä kuuma hunajatee (ja pestyt pyykit). Sillä minun mielestäni suhteessa ei ole mieltä, mikäli puolisoa ei auteta.
Kommentit (3)
Jos ei huomaa tehdä omaa osaansa, huomautan kerran tai pari ja sitten saa olla tekemättä kunnes tekee.
Se on harjotuksen puutetta vaan, ja jos ei vastuuta anna oikeasti, niin ei sitä opita kantamaankaan.
Mulla on kyllä ns valioyksilömies, mutta kotonaan ei oppinut mitään tekemään ja nyt on sitten oppivuodet meneillään. Mutta asenne on kohdillaan.
Ennen kuin kotitöitä rupeaa oikeasti ajattelemaan ja niistä huolehtimaan, ei vaan tajua miten paljon vaivaa ja aikaa niihin menee.
ap, sulla on huono mies. Olet valinnut itsellesi huonon miehen ja nyt kärsit valinnastasi.
Ei sinua voi oikein lohduttaa nyt. Tilanne näyttäisi olevan melko lohduton sinua ajatellen. Ei miehet yleensä ole tuollaisia vätyksiä, kuten miehesi on. Ehkä auttaisi, jos kertoisit miehellesi millainen vätys hän on?
Sana "vätys" on käynyt mielssäni. Ja pakko myöntää etten kunnioita vätyksiä. Mieheni on muutoin kyllä ihana ihminen. Olen mielestäni jo liian monta kertaa maininnut kotitöistä, aikuisen pitäisi osata ihan itse. Pöh.
No, josko vielä kerran puhuisin asiasta.
T. ap
ap, sulla on huono mies. Olet valinnut itsellesi huonon miehen ja nyt kärsit valinnastasi.
Ei sinua voi oikein lohduttaa nyt. Tilanne näyttäisi olevan melko lohduton sinua ajatellen. Ei miehet yleensä ole tuollaisia vätyksiä, kuten miehesi on. Ehkä auttaisi, jos kertoisit miehellesi millainen vätys hän on?