Jos yksinasuvan ruokakulut kuukaudessa 50 euroa niin elääkö hän säästeliäästi?
Kommentit (11)
Kyllä. Ostaa kaiken lidlistä ja tekee leivistä asti kaiken itse. Vois kokeilla joskus haasteena elää 50€/kk
Sairaalloisen saita. Tuolla rahalla ei voi syödä terveellisesti ja riittävästi.
Noin 1,70 €/päivä, joten ei nyt kovin kummoisia ruokia voi tuolla rahalla syödä.
Haluaisin tietää mitä tällainen yksiasuva syö. Pelkkää puuroa ja makaroonia? Tuolla rahalla mahdotonta saada monipuolista ruokaa.
Aloitus on marraskuulta 2005, joten johan tuosta on yli 11 v aikaa. En muista minkä suuruinen palkkani silloin oli. En usko, että työssäkäyvä silloinkaan olisi tuolla summalla pärjännyt. Koska ei ole aikaa käydä leipäjonoissa, eikä (ainakaan mulla) innostusta ja voimia käyttää kaikkea liikenevää vapaa-aikaa leivontaan ja suurien annosten tekoon jakaakseni ne viikon lounasannoksiksi. Kaipa mulla semmoinen 150 e/kk ruokaan menee nykyään.
Mulla menee varmaan joku 400e, ups.
Viidelläkympillä tulee toimeen viikon, kun oikein tarkkaan laskee. Minulla menee 300-400 €/kk.
On tuo mahdollista jos suunnnittelee kunnolla.Edellyttää myös että pakkanen on täynnä marjoja,sieniä yms.ilmaista ja terveellistä.Ja kaupassa käydään maks kerta viikossa...lidl,kcm tai Prisma...Muttei ole helppoa,pitää tehdä isoja eriä pakkaseen yms tarjouksista.
fanna kirjoitti:
On tuo mahdollista jos suunnnittelee kunnolla.Edellyttää myös että pakkanen on täynnä marjoja,sieniä yms.ilmaista ja terveellistä.Ja kaupassa käydään maks kerta viikossa...lidl,kcm tai Prisma...Muttei ole helppoa,pitää tehdä isoja eriä pakkaseen yms tarjouksista.
Ja sitten taas niitä valoja päälle. Tuollainen ei ole mahdollista vaikka suunnittelisikin. Ja mitään "isoja eriä pakkaseen" ei tuolla rahalla tehdä.
mahdottomalta yhtälöltä.