Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia sairaalan osastonsihteerin työstä?

Vierailija
25.02.2011 |

Tarjottu mahdollisuutta sellaiseen, taustalla ihan eri alalta sihteerin töitä.

Palkka ei ole ratkaiseva, vaan lähinnä millaista käytännössä työ on, niin ruusut ja risut tervetulleita :)

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku osastosihteeri kertoa lyhyesti tyypillisen työpäivänsä?

Riippuu aika paljon missä on töissä mutta esim 8-16 poliklinikalla päivä saattaa koostua:

8-9 viet lääkäreille päivän paperit pöydälle ja varmistat että heille oma huone löytyy. Teet lääkäreiden määräyksiä koneelta.

9-11 potilaiden soittoaika

11-11.30 lounas

11.30-13 teet lääkäreiden määräyksiä koneelta

13-14 potilaiden soittoaika

14-16 tauko ja sen jälkeen teet lääkäreiden määräyksiä koneelta

Päivän aikana vastailet myös virkakännykkään johon soittelee muut lääkärit, hoitajat ja sihteerit. Katselet fakseja ja hoidat juoksevia hommia.

Haastavin/ikävin juttu tässä työssä on nuo potilaiden soittoajat, neuvoisin että pyri valitsemaan paikka jossa ei joudu vastaamaan puhelimeen tai on tosi hiljainen puhelin.

Mitä on nämä paikat joissa ei joudu juuri vastaamaan puhelimeen?

Vierailija
62/64 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku osastosihteeri kertoa lyhyesti tyypillisen työpäivänsä?

Riippuu aika paljon missä on töissä mutta esim 8-16 poliklinikalla päivä saattaa koostua:

8-9 viet lääkäreille päivän paperit pöydälle ja varmistat että heille oma huone löytyy. Teet lääkäreiden määräyksiä koneelta.

9-11 potilaiden soittoaika

11-11.30 lounas

11.30-13 teet lääkäreiden määräyksiä koneelta

13-14 potilaiden soittoaika

14-16 tauko ja sen jälkeen teet lääkäreiden määräyksiä koneelta

Päivän aikana vastailet myös virkakännykkään johon soittelee muut lääkärit, hoitajat ja sihteerit. Katselet fakseja ja hoidat juoksevia hommia.

Haastavin/ikävin juttu tässä työssä on nuo potilaiden soittoajat, neuvoisin että pyri valitsemaan paikka jossa ei joudu vastaamaan puhelimeen tai on tosi hiljainen puhelin.

Mitä tarkoittaa käytännössä tämä "teet lääkäreiden määräyksiä koneelta"?

Siis kirjoittaako lääkärit esim. "Puhtaaksikirjoita tämä sanelu, sitten keitä kahvia ja tuo työhuoneeseeni kahvi mustana kahdella sokeripalalla" ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pisti silmään näistä keskusteluista:

"Jostain syystä kaikenlaiset puoli-hajamieliset fakkiutuneet lääkärit kuvitteli, ettei niiden tarvi tervehtiä välttämättä minua, ei tarvinnut kertoa mitään, minne hävisi päivällä ja koska ehkä tulisi takaisin - saatika että olisi pystynyt pitämään minkäänlaista normaalia keskustelua missään. Minä olin ikäänkuin näkymätön koska olin vain joku sihteeri."

Olen itse ollut koulunkäynnin ohjaaja ja juuri tällaisia on osa opettajista, jotenkin naurettavaa käytöstä aikuisilta ihmisiltä, mutta meitä on moneen junaan.

Tästä kommentista huolimatta taidan silti mennä osastonsihteeriksi kun sellainen mahdollisuus nyt on. Olen käynyt koulunkäynnin ohjaajan jälkeen merkonomiksi. Ehkä minä pärjään tämän asian kanssa, koska olen saanut kokemusta sieltä koulumaailmassa :D

Vierailija
64/64 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus osastonsihteerin hommia terveyskeskuksessa, mutta siitä on parikymmentä vuotta aikaa. Työssä ei sinänsä ollut mitään vikaa ja palkkakin oli suhteellisen hyvä ikälisineen, mutta minua rassasi silloin työyhteisön ilmapiiri ja erityisesti vallalla ollut nokittelujärjestys.