Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ero ja joudun lähtemään ilman mitään!

Vierailija
06.09.2011 |

Meille tulee ero. Mukaani en saa juuri mitään!

Puoliksi ollaan maksettu asuminen, matkat yms.

Huonekaluista olen maksanut vain 30%, joten ne ei nyt ole kuulemma lainkaan minun! Minä olen hoitanut ruuat, lastenvaatteet, harrastusmaksut, harrastusvälineet.. on aika maahan paiskattau olo.

Neljä hengisen perheen kauppaan menevä summa ruokineen ja taloustarvikkeineen on aika iso. Tyhmä olen ollut!

Saan mukaani lasten sängyt, kolme hyllyä, rahin ja yhden maton.

No minähän tienaan kuukaudessa vain 2400€ käteen ja mies lähemmäksi 8000€. Rahani on menneet siihen että maksan puoliksi asumisesta kaikkine kuluineen + olen yksin hoitanut nuo yllä kertomani asiat.

Olen juuri niitä idiootteja akkoja jotka eron tullessa huomaavat tulleensa täysin pissityksi. Niin ja lapsilisät ovat menneet miehen tilille, vaikka ei ole lapsiin mitään satsannut. Ei vaatteen vaatetta, ei harrastumaksuja, ei kuljetuksia, ei välineitä. Aikoinaan oli tarkoitus, että mies hoitaa nuo lapsiin menevät kun tienaa enemmän ja näin ollen lapsilisät menevät hänen tilille. No eipäs mennyt näin!

En ole ihan pienipalkkainen kuitenkaan kun nettona saan 2400€. Selviän. Saan lapsilisät korotettuna, elatusmaksut.. aivan varmasti minimit. En jaksa tapella.

Mutta tuntuu raskaalta aloittaa tyhjästä. Kaikki astioista lähtien on hankittava.

Voin kertoa, että on lyöty olo! En varmaan ikinä enään tee tälläistä virhetä. En ikinä enään luotaan keneenkään!

Mies otti myös sormukseni. Kuulemma kun hän on maksanut siitä "yli kolme tonnia" niin se on hänen. Minä maksoin akanaan hmyös hänen sormuksensa, 1700€. Se on kuitenkin hänen! Toivottavasti kukaan ei vahingossa ikinä eksy hänen kanssansa yksiin ja joudu kokemaan samaa kuin minä.

Tai no, minä olin vain niin älyttömän tyhmä!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tuohtunut, että kirjoitankin kuin ääliö!

Ap

Vierailija
2/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit sormuksenkin sille. Ei tyhmä ole se joka pyytää, vaan se, joka antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se noin mene, varsinkin kun on lapsia.

Vierailija
4/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et nyt itsesääliltäsi ja surkuttelultasi ja vielä häpeältäsi mitään muuta et saa aikaan, niin ota ihmeessä yhteyttä osaavaan juristiin.

Paikallisesta oikeusaputoimistosta tai vaikka omasta pankistasi saat neuvoja ensi alkuun, miten pesänajaossa edetään.

Pidä huoli,että sinulla on nyt sitten ainakin kaikki tiliotteet tallessa omista ostoksistasi. Kuitteja sinulla ei tietenkään ole, sitä on turha edes kysyä, mutta onneksi useimmissa tiliotteissa näkyy aika paljon ja ne saa melko pitkältä ajalta.

Vierailija
5/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulla olis varaa palkata lakimies tai menet rauhoituttuasi edes kunnan oikeusaputoimistoon, niin kyllä sä sentää nVÄHÄN tuota enemmän mukaasi saat. Vähän kalusteita ja sen kuuluisan sormuksen (josta et kyllä myymällä saa 1700 euroa, mutta jotain ehkä kuitenkin) - vaikka olisi avioehtokin. Ja jos lapset on alaikäisiä ja muuttaa sun mukana - kun sängytkin on - niin lapset saavat elarit.

Mut no, tyhmyydestä kärsii ja niin edelleen. Nyt sulla kuitenkin on tilaisuus aloittaa alusta uudelleen ja jatkossa rakennat hommasi niin, että seisot omillasi. Et sä sentään ihan tyjän päälle jää. Stemppiä vaan.

Vierailija
6/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae käräjäoikeudesta miehelle häätö ja hoida asiat lakimiehen avustuksella niin saat mikä sulle kuuluu. Äläkä luovuta mitään vapaaehtoisesti.

Vierailija
7/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä meidän pitäisi sanoa?? Tyhmää suostua tuollaiseen.

Vierailija
8/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö silti pyytämään jotain sovittelua? En ole ap.

Nimim. mulle jäisi erossa rotukissa, sänky, ulkokalusteryhmä ja pakastimen/jääkaapin sisältö...

Vierailija
9/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka tilanne. Noin se monesti menee, että meidän naisten rahat valuu elämiseen ja miesten omaisuuden kartuttamiseen.

Mutta tulet aivan varmasti pärjäämään!

Vierailija
10/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla lapset ja lapaset.

Välillä naurattaa nämä provot. Ei kukaan voi olla noin materiaalinen.

Vierailija
11/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun lähden näin ei tarvitse hänen kanssaan pitkittää mitään prosesseja!

Ihmistä vastaan joka on aina oikeassa ja joka aina näkee virheitä vain muissa ja itse on täydellinen on raskasta tapella.

Toki kun asunto on puoliksi, niin siitä pidän huolen. Hän halusi ostaa minut aivan naurettavalla summalla ulos. Sanoin, että välittäjä saa arvioida asunnon hinnan ja tämä asia hoidetaan täysin oikein ja minun oikeuksistani huolehtien, sain pelkkää kylmää naurua niskaani.

Hän pitää minua ihan idioottina.. no ehkä on aihettakin!

Vuosi sitten asunto arvioitiin viimeksi ja silloin hintalappuun tuli 290 000€. Voitte vain arvata summaa jonka hän ilmoitti nyt itse asuntomme arvoksi 160 000€. Selitteli kuin idiootille markkinatilanteesta!

Tälläistä ihmistä vastaan en jaksa tapella huonekaluista ja astioista. Pääsen pois ja mitä nopeammin sen parempi.

Vierailija
12/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko noin tyhmiä ihmisiä oikeesti olemassa????

Vierailija
13/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin puolet irtaimistosta on sinun, ja oma sormus on lahja, jonka saat pitää.

Hommaa asunto. Hommaa muuttoporukka. Hommaa jätesäkkejä, isoja kasseja, pyykkikoreissa ym. koreissa voi viedä astioita, likapyykit säkkiin. Järjestä muuttopäivä niin että mies ei ole kotona, ja vie puolet kamoista, mm. astioista.... enkä nyt tarkoita että ota 6 lusikkaa ja jätä 6, ja puolikas maljakko, vaan laske vähän. Vie vaikka mikro, kattilat, pienet kodinkoneet, veitset ja haarukat ja jätä särkyvä sälä, kuten maljakot, lasit, lautaset ja kipot, joita saa halvalla. Tyhjennä myös pakastin, mausteet ja jauhokaappi, eihän se mies ruokaa laita?

Ja ota ehdottomasti miehen tiliotteista salaa kopio, jos olette naimisissa. Myöskin palkkakuitista kannattaa ottaa kopio, vaikka ette olisi naimisissa. Tarvitset sitä lastenvalvojalla elareita määrättäessä. Missään nimessä älä tyydy minimielareihin, sillä kadut sitä myöhemmin.

Vierailija
14/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllinen tilanteeseen löytyy peiliin katsomalla.

Vierailija
15/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saan mukaani lasten sängyt, kolme hyllyä, rahin ja yhden maton."

Ei se ihan noin mene. Saat erossa (tärkeysjärjestyksessä):

1) Lapsesi. Saat yhteishuoltajuuden ja lähivanhemmuuden, et yksinhuoltajuutta paitsi poikkeustapauksessa. Tietenkin elatusmaksut, joiden tulisi tuloihinne perustuen olla noin 300 euroa/nuppi. Lapsilisät menevät sinulle.

2) Puolet asunnosta. Myydään vapailla markkinoilla, ja voitto puoliksi.

Näistä kahdesta kohdasta sinun EI TULE tinkiä. Sitten saat:

3) Puolet omaisuudesta, huonekaluista, koruista ym.

Tämä ei ole tärkeää, saa mielestäni mennä jos 1) ja 2) toteutuvat.

P.S.: Olen erossa turpaani saanut mies, mutta silti hyväksikäyttö on /c:stä.

Vierailija
16/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ans ku mä arvaan, elatusmaksuja ei suostu vapaaehtoisesti maksamaan. Silloin hän selitteleekin olevansa köyhä. Kuulostaa juurikin sellaiselta mieheltä. Kermat päältä vaan.

Vierailija
17/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko on muuten laki avoeroista ja omaisuudenjaosta voimassa?

Vierailija
18/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lakimieheen joka tapauksessa yhteyttä tuon asunnon suhteen. Vaikuttaa sellaiselta tyypiltä tuo mies, että varmasti yrittää keksiä jotain porsaanreikiä, ettei joutuisi maksamaan sinua ulos, ja siinä vaiheessa on hyvä, jos pystyy heti suoraan sanomaan, että lakimiehen kautta hoidetaan yhteydenotot.

Vierailija
19/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä noista tavaroista,sä saat sentään asua lasten kanssa.Ikeaan vaan kippoja ostamaan,saat sisustaa kotisi uudestaan! Sulla sen verran hyvä palkkakin,että pystyt siihen.Virheistä viisastuu,nyt vaan rakennat teidän perheelle ihanan kodin etkä katkeroidu noista raha jutuista sen enempää.Helppoa:)