Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen väsynyt miehen valehteluun laskujen suhteen

Vierailija
06.09.2011 |

Olen älyttömän väsynyt mieheni touhuihin ja rahankäyttöön. Mies kertoo, että lasku on maksettu, mutta parin viikon päästä postilaatikosta tuleekin perintäkirje, poikkeuksetta. Sama tapahtuu esim. videovuokraamon filmien kanssa, niitäkään ei jakseta palauttaa ja kotona väitetään, että viety on. :( Kuukauden päästä tajuan asian, kun tulee kirje luukusta.

Olen äitiyslomalla, joten omat tuloni ovat pienet häneen verrattuna, silti selviydyn omasta osuudestani. Maksamme siis kaiken puoliksi. Minulla ei myöskään ole luottohäiriöitä, toisin kuin hänellä.

En ymmärrä mihin palkka valuu. Olen miettinyt näitä: prostituutio, toinen nainen/ toinen perhe, uhkapelit.. Kokemuksia vastaavasta tilanteesta? (Pelkään pahoin, että muilla ei vastaavaa miestä ole. )

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä neuvoa tilanteessa, jossa posti toi perintäkirjeen. Ikinä en olisi uskonut miehestäni, että on peliongelmainen. Yhdessä oltiin oltu yli 10 vuotta ja luotin mieheeni 100 %:sti. Tällä palstalla joku osasi väläyttää peliongelman mahdollisuuden ja mieskin sitten pakon edessä myönsi tästä olevan kysymys. Raha-asiat olivat siinä vaiheessa (tietämättäni) jo todella solmussa. Minäki ehdotan ratkaisuksi pankkitunnusten haltuunottoa miehen suostumuksella tietenkin. Meillä toiminut tämä.

Vierailija
22/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä tyhmä menin yhdessäoloaikanamme vielä takaamaan lainan että mies sai raha-asiansa hoidettua, noh. Arvatkaa kuka niitä lainoja nyt makselee... :( n.20000€ on vielä maksettavaa.. Kiva maksella niitä vanhempainvapaa rahoista, siksi en voi edes jäädä kuin muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaallekaan, koska ei nykyisen mieheni todellakaan kuulu maksaa niitä lainoja.. Arvatkaapa vituttaako..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kayttoosi etta voit hoitaa ne laskut suoraan hanen tililtaan. Mina hoidan meidan perheen kaikki laskut ym. ja mulla on mieheni pankkitunnukset. Olemme naimisissa ja meilla on lapsia. Ikina ei olla tapeltu rahasta vaikka talokin ollaan rakennettu. Annan valilla valiaikatietoja paljon on rahaa kaytettavissa jne. Mieheni ei edes tieda paljon sen tililla on rahaa kun hoidan laskut ym. Meilla sujuu talla systeemilla, mutta kaikille ei valttamatta sovi tama kuvio.

Vierailija
24/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse, älä missään nimessä anna miehen päästä millekkään yhteiselle tilille. Itse hoidin perheemme raha-asiat, ja minulla oli tunnukset omiin, yhteisiin ja miehen tileihin. Tyhjensin ne kaikki pelaamiseen, ja ihan sama, vaikka tiesin, että huomenna menee lainanlyhennys tai vuokra tai ihan mitä vaan....Kun himo iskee, siihen ei auta mikään muu kuin että raha loppuu. Ja luottokortteja ei ole. Ja pikavippiä ei saa, jos puhelimesta ei voi soittaa palvelunumeroihin. Soitin tosin miehen puhelimella ja otin niitä hänen nimellään niin kauan kunnes poltin miehenikin luottotiedot ja en saanut rahaa enää mistään. Tässä vaiheessa mieheni oli toki jo ottanut minulta kaikki tunnukset pois, vain oma tilini jäi ja siihen Visa Electron.

Tämä kaikki on taaksejäänyttä ja olen lopettanut pelaamisen. En sano, etten koskaan aloita uudelleen mutta tänään en pelaa. Peliriippuvuus on sen luokan sairaus, että siihen pitää suhtautua vakavasti, se aiheuttaa valtavaa tuhoa perheissä ja parisuhteissa, rikkoo avioliittoja jne. Sitä ei oikein vielä osata hoitaa eikä ottaa vakavasti Suomessa.

Vierailija
25/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina mahdollista, että hän käyttää huumeita. Ei olisi ensimmäinen työssäkäyvä narkkari!

Vierailija
26/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlainen. Harkitsen itse miehen jättämistä.. Lähinnä siksi, että haluaisin hankkia omistusasunnon, mutta mieheni kanssa se olisi liian iso riski.

Kun meitä omistusasunnon omistavia sinkku miehiäkin löytyy ;)

Vierailija
27/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yhteinen palkkatili ja sinne tulee kaikki tulot. Meillä minä olen kiinnostunut raha-asioista ja hoidan kaikki laskut niin miehen kuin omani tuolta tililtä. Loput jäävät yhteiseksi käyttövaraksi, katsomatta siihen kuinka paljon kukin on palkkaa saanut. MIehen kanssa aina siten tsekkaan tilanteen ja kerron mitä isoja laskuja tms. on tulossa jotta arvioidaan oikein rahankäyttö. Siirrän myös rahaa säästötilille (yhteinen) ja sen turvin sitten matkustellaan tms.

Sama käytäntö on ollut olen siten itse ollut töissä, äitiyslomalla tai hoitovapaalla.

Mies ei ole kiinnostunut raha-asioista ja häneltä saattaisi jäädä laskuja hoitamatta

Vierailija
28/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin se raha menee ja kun se menee, ei ole perheen käytössä. Vai onko paljonkin ulosotossa, mikä selittäisi, ettei rahaa ole yhteisiin menoihin?

Voi olla, että mies on jo niin epätoivoisessa tilanteessa ulosoton suhteen, ettei sen takia enää välitä hoitaa asioita.

Olisiko apua, jos ottaisit keskusteluun velkaneuvojalle menon noin ihan perheenä? Siellä selvitettäisiin ammattilaisen kanssa, miten vanhat velat hoidetaan suunnitelmallisesti maksetuksi ja kun olette sitten plussan puolella, voitte jatkaa elämää normaalisti.

Ja ei, en todellakaan siis ehdota, että SINÄ maksaisit miehen velkoja. Tuo velkaneuvonta voisi olla hyväksi miehellesi asioiden selvittämiseksi, mutta mene sinä mukaan niin tiedät, missä mennään.

Vierailija
29/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä itseltäsi, miksi mies ei uskalla puhua sinulle suoraan. Syy löytynee siitä...

Eli syy miehen holtittomaan rahankäyttöön on vaimossa???????

Vierailija
30/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä itseltäsi, miksi mies ei uskalla puhua sinulle suoraan. Syy löytynee siitä...

Eli syy miehen holtittomaan rahankäyttöön on vaimossa???????

jos pelkää vaimonsa reaktioita?

Vierailija
31/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoset pipipäät (kuten oma miehenikin on) ovat vaan jotenkin niin vinksallaan. Kuin joku riivais tekemään, tai yleensä jättämään tekemättä..

Vierailija
32/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita löytyy, syitä voi olla useita. Mutta jos kyse tosiaan on peli- tai jostain muusta riippuvuudesta niin ei siinä paljon sopimukset auta. Ainoa keino katkaista miehesi kierre on ottaa häneltä tilinkäyttöoikeudet pois. Kaikki rahat siis olisivat sinun käytössäsi ja antaisit miehelle tietyn summan rahaa omiin menoihin, itse hoitaisit sitten kaikki kodin maksut.

Tätä et tietenkään voi tehdä ilman miehen suostumusta eikä se toimi jos rahankäytön syynä on joku muu kuin riippuvuus (esim toinen perhe muualla Suomessa?) mutta älä nyt hyvänen aika enää katsele tuollaista menoa. Ota asia puheeksi ja selvitä mistä on kysymys.

Jos asiaan ei saada pikaista muutosta, eipä tuollaisen kanssa kannata elää.

Vierailija
33/33 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yhteinen palkkatili ja sinne tulee kaikki tulot. Meillä minä olen kiinnostunut raha-asioista ja hoidan kaikki laskut niin miehen kuin omani tuolta tililtä. Loput jäävät yhteiseksi käyttövaraksi, katsomatta siihen kuinka paljon kukin on palkkaa saanut. MIehen kanssa aina siten tsekkaan tilanteen ja kerron mitä isoja laskuja tms. on tulossa jotta arvioidaan oikein rahankäyttö. Siirrän myös rahaa säästötilille (yhteinen) ja sen turvin sitten matkustellaan tms.

Sama käytäntö on ollut olen siten itse ollut töissä, äitiyslomalla tai hoitovapaalla.

Mies ei ole kiinnostunut raha-asioista ja häneltä saattaisi jäädä laskuja hoitamatta

Ei toimi tässä tapauksessa! Jos toinen on holtiton rahankäyttäjä, on oltava ehdottomasti eri tilit. Tärkeimmät laskut suoraveloitukseen tilipäivänä, jos on kuitenkin säännölliset tulot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä