Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvät vanhemmat, antakaa opettajille työrauha koulussa!

Vierailija
06.09.2011 |

Olen koulusihteeri pienessä koulussa. Kaikki opettajainhuoneeseen tulevat puhelut menevät minun kauttani, ohjaan puhelut joko rehtorille, jollekin opettajalle tai otan soittopyynnön.

Olen tehnyt tätä työtä viisi vuotta. En tiedä, mitä asioita opettajat ja vanhemmat käsittelevät Wilman kautta, mutta te vanhemmat soitatte ihan käsittämättömistä "kiireellisistä" asioista opettajille vaatien opettajaa jopa keskeyttämään tuntinsa teidän asianne takia.

Pyrin ottamaan soittopyynnön, mutta joskus te vaaditte opettajaa puhelimeen lähes hysteerisenä vedoten kriisitilanteeseen. Esimerkkejä näistä ongelmista:

"Jani-Petteri ei laittanut kumisaappaita aamulla jalkaan ja näyttää siltä, että iltapäivällä sataa. Voisiko opettaja sanoa J-P:lle, ettei menisi välitunnilla uusilla kangaskengillä sateeseen?"

"Minkäkokoinen pyyhe pitää huomenna tuoda liikuntatunnille? Käykö käsipyyhe vai pitääkö olla kokovartalopyyhe?"

"Me lähdetään viikoksi Turkkiin. Voisitko kertoa viikon läksyt etukäteen, niin voidaan tehdä ne sitten viikonloppuna kun tullaan?"

"Voisitko antaa kännykkänumerosi, niin voisin soittaa sulle illalla kun en nyt ehdi jutella. Oli vaan pakko soittaa nyt kesken päivän, kun en muuten saisi sua kiinni."

"Onko se totta, että kouluun on tulossa joku maahanmuuttaja? Mistä se on tulossa? Ei kai se tule meidän luokalle? Mistä se tulee?"

"Me tässä vanhempien kanssa mietittiin, että voitaisiin pitää pikkujoulut koko luokalle ja leipoa pipareita niin voisitko sinä järjestää sen siellä koulussa ja katsoa, että koulun keittössä on sitten tarvittavat leivonta-ainekset?"

Huhhuh teidän kanssanne.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ekan luokan ope ystävällisesti jätti kertomatta osalle vanhemmista, milloin on joulujuhla ja kuuli siitä vasta jälkikäteen.

Keväällä kun samainen ope tunaroi samalla tavoin myös kevätjuhlan kanssa, en enää soittanut.

Vierailija
22/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna tutustuin opettajaan ja hän sanoi, että 25 vuotta on ollut alalla ja vaan pahemmaksi menee. Kakaralta takavarikoidaan hasista, ilmoitus poliisille ja mitä saa opettaja: haukkupuhelun vanhemmalta. Kuulemma lapsen luovuutta tapetaan. Että tällaisia muksuja kasvatatte tekin, arvoisat av-mammat. Niin, ja minun kouluaikani ei kyllä kouluun turhaan yhteyttä otettu. Nämä häirikkövanhemmat ovat juuri sellaisia perseilijöitä, joiden kakara menee kaikkien muiden edelle. Ja tuloksena on ekassa kappaleessa kirjoitettu.

Itse näin, kun yksi oppilaani otti toiselta oppilaalta lompakon pulpetista ja laittoi omaan reppuunsa. Siis todellakin näin tämän. Menin heti tuon oppilaan luokse ja pyysin antamaan lompakon takaisin. Kun tätä ei oppilas suostunut tekemään, avasin itse repun ja otin lompakon ja annoin toiselle. Ja mitäs siitä seurasi: kantelu rehtorille vanhemmilta, kun olin luvatta mennyt lapsen reppua kaivamaan. Hienoa. ohis (opettaja)

Kai sinne kouluun sitten pitää tilata poliisi avaamaan reppuja. Teepä ensi kerralla näin, niin vanhemmat voivat osoittaa urputuksensa suoraan viranomaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla lukijoissa paljon näitä soittelijoita. Aika naurettavia soittoja sinne näemmä tulee.

Vierailija
24/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla lukijoissa paljon näitä soittelijoita. Aika naurettavia soittoja sinne näemmä tulee.

Palsta täynnä Jani-Pettereiden äitejä :D

Vierailija
26/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla av:lla paljon näitä soittelijoita. Aika naurettavaa. Kuinkan itsellä pokka pitäisi noiden soittelijoiden kanssa.

Vierailija
27/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa soittaa koulupäivänä, ei saa soittaa illalla, ei saa soittaa ruokatunnilla, ei saa soittaa yöllä, ei saa soittaa IKINÄ. Onhan opet tietoisia, että niiden lasten (jotka teitä lehtijuttujen mukaan kiusaa koko ajan vaikka kaikki opet on niin lutusia ja reiluja) vanhemmat käyvät suurimmalta osaltaa töissä (!) eivätkä välttämättä pääse puelimeen juuri sen kaksi minuuttisen aikana jolloin opelle saa soittaa..... Ja sitten nämä vielä kitisee että kosdin pitäs PIKKUSEN panostaa tuohon kodon ja koulun yhteistyöhön. Vaikka niille ei voi ikinä soittaa ja lahjatkin on niiden mielestä usein ihan halpaa krääsää eikä esim. sitä Pentikin sarjaa mitä ope keräilee tai vaikka jotain laatuviiniä ees....

Meiltä ei soitettu kertaakaan 70-80-luvulla, kun itse kävin koulua enkä ole soittanut itsekään.

Vierailija
28/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina tavoitettavissa koska se ei tee mitään tärkeää opeen verrattuna

On ihan eri asia jättää soittopyyntö kuin vaatia hakemaan kesken tunnin puhelimeen.

Vierailija - 06.09.11 10:20 (ID 13351902)

ap

Joskus niillä vanhemmilla voi olla oikeasti asiaakin, vaikea uskoa että kaikki puhelut koskee tennareita ja vesisadetta....

Vierailija
29/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kolme kouluikäistä lasta, vanhin jo lukiossa. Ikinä ei ole vielä tullut sellaista tilannetta, että olisi pitänyt opelle ruveta soittelemaan. Meillä on kaksi kertaa vuodessa alakoululaisille vanhempain vartti, siinä on ainakin mulle ihan tarpeeksi.

Jos jotain erikoista on, niin opet laittaa viestiä. Joskus on lapsella ollut epäselvää, että minä päivänä pitkiään ottaa rahat bussilippua varten mukaan ja open antama lappu on mennyt hukkaan. Niin, meillä on tähän mennessä tiedotuskatkokset johtuneet ihan lasten omasta huolimattomuudesta eikä opesta.

Ei meillä tuollaisista ruveta opelle soittamaan vaan lapsi itse soittaa jollekin luokkakaverille ja selvittää asian. Samoin läksyistä jos on kysymys.

Kiusaamisjutut tai muut sellaiset vakavat asiat on eri juttu ja niitä ei onneksi ole vielä kohdalle osunut. Muut asiat kyllä pitäisi kyllä hoitua ilman soittelua ja useimmat on sellaisia, että lapset itse voivat hoitaa.

Vierailija
30/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheitä joissa kuolee ihmisä, koti on palanut tai lapsen elämä järkkynyt kuten oman lapseni joka pahoinpideltiin (aikuinen tekijä)

Mielestäni silloin on syytä ottaa yhteyttä myös opeen jotta tämä tietää missä mennään. Olen soittanut opelle myös lapseni uudesta säännöllisestä lääkityksestä ja kroonisesta sairaudesta.

Ja ei, en halua keskustella näistä asioista kanslistin kanssa ja kyllä. OLisin ottanut näissä merkeissä yteyttä opeen myös 1970 luvulla mikäli kyseessä olisi ollut oma lapseni....

Vierailija
31/31 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin, että tietysti kiusaaminen ja muut vakavat jutut on asia erikseen. Toki kuolemista ja sen sellaisista voi soittaa. Tuon asteen juttuja ei onneksi varmaan kovin montaa per vuosi per luokka osu kohdalle...