Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on varmasti Suomen vähäunisin lapsi. *haukotus*

Vierailija
06.09.2011 |

Hän on jo 3-vuotias, mutta unien pidentymisestä ei ole merkkiäkään.

Eilenkin hän valvoi myöhempään kuin me, eli aikaisintaan on nukahtanut klo 22.45. Sitten hän herätti yöllä kaksi kertaa (pissa ja jano) ja heräsi pirteänä kuin peipponen klo 4.30.

Mulla alkaa jo terveys pettää kun en koskaan saa riittäviä yöunia. Päiväunet ottaa hoidossa, noin tunnin kuulemma. Viikonloppuisin ei juurikaan nuku päikkäreitä.

Eipä tuo ole nukkunut vauvanakaan, tai siis tuon verran kuin nytkin, mutta tunnin-kahden pätkissä.

Lapsi on terve ja iloinen, ei mitään "vikaa". Hän ei vain nuku.

Piti avautua kun väsyttää täällä töissä taas ihan törkeästi...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksoset eli herätyksiäkin kaksin verroin. Unta pätkittäin.

Vierailija
2/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta koulun alettua alkoi nukkumaam enemmän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää viiden tunnin yöunilla. Jos nukkuu pitempään, niin tulee kuulemma huono olo. Joskus krapulassa saattaa nukkua baarireissun jälkeen jopa kymmeneen...

ONNEKSI tämä ei ole periytynyt lapsillemme, eli mun ei ole tarttenut nousta aikaisin :P

Vierailija
4/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v taapero alkaa nukkumaan noin klo 22.00, heräilee useamman kerran öisin ja pitää silitellä ja taputella että jatkaa unia. Aamulla herää sitten 6-6.30.

Tuntuu että alan olla ihan naatti!

Osansa vie uusi raskaus ja se että saa yöllä ravata vessassa yms.

Vierailija
5/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutetaanko päiväkodissa/hoidossa liian pitkään ettei sitten yötä nukuta kunnolla?

Vierailija
6/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies ollaan kyllä vähäunisia, oltu aina. Mutta silti.. Ei todellakaan hutsittaisi nousta niin hiton aikaisin!

Meillä melkein 10v esikoinen nukahtaa klo 22.30-22.45 ja herää joka hiton aamu klo 5.30, pirteenä kuin peipponen. Lueskelee sitten itsekseen sängyssä tai piirtää tms. Neiti jätti myös päikkärit kokonaan pois n. 1v7kk ikäisenä..

7v nukkuu klo 22.15-6.00 pirteänä kuin mikäkin. Aamulla sitten yleensä piirtelee tai vastaavaa. Hän jätti päikkärit pois joskus alta kaks vuotiaana.

Melkein 4v nukahtaa klo 22.30 ja herää 6.15 (kellontarkasti). Ja herättää sitten minut tai miehen. Nukkui viimeeksi päikkärit 2,5 vuotta sitten.

1v kuopus nukahtaa klo 23.00 ja herää ekan kerran klo 4.30 (ja pirteenä, totta kai!), mutta otetaan hänet väliin ja hyvällä tuurilla hän nukahtaa vielä puoleksitoista tunniksi eli herää sitten toisen kerran kuuden maissa. Välillä on kyllä jo viideltä täysin hereillä. Huoh. Nukkuu onneksi vielä tunnin päikkärit.

Vierailija
7/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies ollaan kyllä vähäunisia, oltu aina. Mutta silti.. Ei todellakaan hutsittaisi nousta niin hiton aikaisin! Meillä melkein 10v esikoinen nukahtaa klo 22.30-22.45 ja herää joka hiton aamu klo 5.30, pirteenä kuin peipponen. Lueskelee sitten itsekseen sängyssä tai piirtää tms. Neiti jätti myös päikkärit kokonaan pois n. 1v7kk ikäisenä.. 7v nukkuu klo 22.15-6.00 pirteänä kuin mikäkin. Aamulla sitten yleensä piirtelee tai vastaavaa. Hän jätti päikkärit pois joskus alta kaks vuotiaana. Melkein 4v nukahtaa klo 22.30 ja herää 6.15 (kellontarkasti). Ja herättää sitten minut tai miehen. Nukkui viimeeksi päikkärit 2,5 vuotta sitten. 1v kuopus nukahtaa klo 23.00 ja herää ekan kerran klo 4.30 (ja pirteenä, totta kai!), mutta otetaan hänet väliin ja hyvällä tuurilla hän nukahtaa vielä puoleksitoista tunniksi eli herää sitten toisen kerran kuuden maissa. Välillä on kyllä jo viideltä täysin hereillä. Huoh. Nukkuu onneksi vielä tunnin päikkärit.

Tällä vastaajalla on kyllä melkoinen valvontakomissio :)

Meillä sentään vanhempi lapsi nukkuu ihan normaalisti, joten sen suhteen ei ole ongelmaa. Mutta kyllä tämä yksikin ipana saa väsymyksen katastrofaaliseksi.

Mutta huojentavaa että on muitakin. Keneltä tahansa kun kysyy, niin lapset ovat vauvasta saakka nukkuneet äärettömän hyvin.

ap

Vierailija
8/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ;) Joskus olen oikeasti kateellinen, kun puisto- ja kerhokaverit hehkuttaa kuinka heidän pilttinsä kävi nukkumaan klo 19.00 tai heräsi klo 8.00..

No, oikeasti illat ei ole ongelma. Ainoastaan aamut. Itse en ole mikään aamuihminen, vaikka pärjäänkin 5-6 tunnin unilla.

Olen huomannut sen, että jos jostain syystä nukahdan jo esim. klo 22.00 (esim. migreenikohtauksen takia), niin herään täysin pirteänä klo 4.00 enkä todellakaan saa enää unta, vaikka mitä tekis.

Koululaiset pärjäävät hyvin koulussa (tai mitä nyt tuosta ekaluokkalaisesta voi vielä sanoa, kun koulutaivalta on takana vasta alle kuukausi ;D) ja esikoinen käy kolme kertaa viikossa harrastuksissa. Eli eivät kärsi unenpuutteesta.

Mutta sitten taas..

Esim. mä olen jättänyt päikkärit pois alle 2 vuotiaana. Käynyt nukkumaan klo 23.30 (ja isäni on valvonut kanssani, hän oli myös samanlainen..) ja herännyt pirteänä seiskalta.

Isosiskoni taas kävivät kiltisti nukkumaan lastenruudun vai mikä se ohjelma olikaan ennen Pikku Kakkosta eli jossain seiskalta ja heränneet vasta sitten, kun vanhemmat ovat tulleet aamulypsyltä eli kasin jälkeen.. Ja toinen siskoni nukkui ekallakin päikkärit ;D

Vierailija
9/9 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus näyttäisi olevan myös huono nukkuja =( On nyt 1v ja yöt ovat katkonaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi