Millaista on asua Nummelassa?
Onko Nummela kiva paikka asua? Etsimme omakotitaloa Nummelasta. Onko siellä kiva asua? Mitkä alueet ovat parhaimpia? Millaiset harrastusmahdollisuudet siellä on? Millaiset päiväkodit? Entä muut palvelut?
Ovatko nummelalaiset yleensä helposti lähestyttäviä vai onko sisäänlämpiävää porukkaa? Onko siellä helppo tutustua ihmisiin, jos käy Helsingissä töissä?
Kertokaahan kokemuksia.
Kommentit (48)
Kiito sinulle Jouni niistä nyrkiniskuista ja huuteluista. Lapsiperheetkö haluaa ostaa sinulta nummelan kalustetukusta tavaraa kun tietävät minkälainen xaska olet ollut. Koulukiusaaja ja omanarvon latistaja.
Asuin lapsuuteni Nummelassa, vuodesta -77 vuoteen -92, ja kaipaan niin takaisin.
Oi nostalgiaa...
Se on kaukana kaikesta ja siksi muutettiinkin pois.
Mikäs nykytilanne? :)
Olemme muuttamassa Nummelaan.
Miten koulut, päiväkodit, kerhot, millaisia harrastemahdollisuuksia, mitä kauppoja löytyy?
Espooseen onneksi lyhyt matka, josta löytyy enemmän palveluita.
Onko pienten lasten äideille jotain, jossa voisi tutustua muihin?
Minuakin kiinnostaisi kovasti??
Myöskin pienten lasten äiti
Noh minä muutin tuossa syksyllä tänne, Espoosta.
Ja olen kyllä tykännyt kovasti. Sopii tämmöiselle koiralliselle ja liikunnalliselle ihmiselle. Nummelanharjulla kiva nyt talvella olla käynyt kokeilemassa eri liikuntamahiksia kuten retkiluistelua lentokentälle jäädytetyllä radalla ja hiihtoa sun muuta. :) Käsittääkseni ihan lähellä on myös uimapaikkoja ja ylipäätään olen saanut kuvan että ainakin urheilullisiin juttuihin on täällä tosi hyvät mahdollisuudet.
Lapsia ei valitettavasti ole toistaseksi, eli niistä en osaa sanoa. Mutta ainakin naapurustoni on lapsia täynnä, tosi paljon pikkulapsiperheitä täällä on. Joskus kyllä kurkin vihdin sivuilta lapsiperheiden palveluita, ja ainakin tuossa Prisman vierellä olevassa neuvola/päiväkotirakennuksessa on ilmeisesti myös avoin päiväkoti, jossa on erilaista toimintaa lapsille vanhempineen. Ja veikkaan että seurakunnallakin on kerhoja ja muita, täällä on niin paljon lapsia että uskoisin tarjotaa löytyvän kun kysyntää on.
Asun Huhdanmäellä tällä uudehkolla asuinalueella ja on tosi rauhallista ollut, vaikka prisma ja keskusta ihan vieressä onkin. Espoossa koko ikäni asuneena tää tuntuu ihan rauhan tyyssijalta... :D Mutta toki alueellisia eroja varmasti on, tää alue on kuitenkin vaikuttanut hiljaiselle.
Oma auto on kyllä aika ehdoton jos työt on muualla, bussit menee ihan ok Helsinkiin mutta suht harvakseltaan...
Palveluiden suhteen olen ollut oikein tyytyväinen, on muutamia perusvaatekauppoja ja cittarit, lidlit, ja muut, Mehiläinenkin löytyy jossa kätevästi päivystystä ilman ajavaraustakin eli pelkän kunnallisen terveydenhoidon varassa ei ole pakko olla. Olen tykännyt kun kaikki peruspalvelut on tuossa ihan lähekkäin toisiaan keskustassa, helppo hoitaa asiat ilman juoskua toiselta puolen paikkakuntaa toiselle, mitä Espoossa joutu välillä tekemään.
Ite olen ihan rakastunut tähän paikkaan, mutta ei tää varmasti kaikille sovi... Eihän täällä mitään kovin erikoisempia illanviettopaikkoja taida hirveästi olla. Mutta bussi vie Helsinkiin muutamassa vartissa jos niitä kaipaa :D
Vähän samanlaista kun Karkkilassa tai Karjaalla, mutta ihan erilaista kuin Kirkkonummella. Kuin Tammisaaressa jossa pieni ripaus Siuntiota.
Itse muutin hiidenrantaan Espoosta. Googlettamalla löytyi vain paljon pelotteluja alueesta (vanhoja keskusteluja), varsinkin hakataloista. Ne kuitenkin kunta myynyt ja ovat nykyään saneerattu ja yksityisessä omistuksessa (http://www.vihdinuutiset.fi/artikkeli/42549-viimeiset-hakatalot-siirtyv…).
Yhteenkään levottomuuteen tai "laitapuolen kulkijaan" en ole hiidenrannassa törmännyt, päinvastoin. Ihana, rauhallinen alue. Loistavat ulkoilumahdollisuudet. Julkisesta liikenteestä en tiedä, kun liikun autolla. Espooseen ajaa alle puolessa tunnissa, joten siellä hoidan edelleen suuremmat ostokset, yms. Nummelassa kuitenkin tarpeelliset peruspalvelut löytyneet hyvin. Taloja myös rakennetaan koko ajan lisää hiidenrantaan.
Lähellä on laskettelukeskus, kartingrata, seikkailupuisto, retkeilyluistelurata, hiihtolatu, metsäreittejä, uimahalli, kuntosaleja, uimarantoja, satama, jne. Harrastusmahdollisuudet ovat siis todella laajat.
Prisman vieressä tosiaan avoin päiväkoti, neuvola yms joihin ollut tarkoituksena itsellänikin tutustua.
Eli minäkin olisin kiinnostunut harrastuksista/palveluista pienten lasten äideille, joissa voisi tutustua muihin?
Olen muuttamassa Nummellaan, vaikuttaa kivalta pikkukaupungilta - kaikki tarvittavat palvelutkin löytyy läheltä, mutta onkohan muuten kiva asuinpaikka?
Nummelassa on paremmat palvelut, kun monessa paikassa pääkaupunkiseudulla ja asunnot paljon edullisempia.
Loistavat ulkoilumaastot
Ei ole kiva paikka asua. Lapseni huostasnotettiin, siis lapseni, joka oli koulukiusattu!
Vierailija kirjoitti:
Mistä moinen nimi?
Vuosikymmeniä sitten siellä humala-ja huumepäissään eräs nainen tappoi jonkun paikallisesta ryyppyremmistä.
Ihanat maisemat, järvet ja harjut hurmaavat, kauniita vanhoja taloja. Hyvät palvelut. Uimahallista plussaa.
Kunnassa ollaan erittäin asiakaspalveluhenkisiä. Ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa paikasta. Bussilla tosin jos kulkee, niin Helsingin ruuhkat hidastavat menoa aikatauluihin verrattuna.
Itse olen ollut tyytyväinen.
Mielestäni asiat eivät ole sen kummemmnin mitä muuallakaan.
Etsi kaupunki tai kunta, jossa julkinen terveydenhuolto pelaa, sitä ei löydy!
- kylässä on Mehiläisen vastaanotto
-Mielestäni koulut ovat hyvät, tarhat on täynnä, kuten muissakin kunnissa. Saimme omamme 2kk varoajalla tarhaan, meillä ei ollut sen ihmeempää kiirettä.
-Kaikki peruspalvelut, pankki, apteekki, posti,kaupat ovat kävelyetäisyydellä keskusta-alueella. Cittarilta löytyy peruslumppukaupatkin(Aleksi13, Dressman, Seppälä,Kappahl)
-Kuntosaleja on väkimäärään nähden hurjan paljon.
- On 2 jääkiekkohallia, uimahalli, futaajille nurmikenttä, jokakatetaan talvella kuplahalliksi, joutskarirata, motocrossrata, golf-kenttä ja laskettelu pienen ajomatkan päässä.
-hyvä uimapaikka Myllylampi
-etc. kaikki tarpeeellinen löyty
- bussilla tunti Helainkiin
- Espooseen ajaa puoli tuntia
Mun mielestä täällä on enemmän hyviä kuin huonoja puolia.
Kyllä täällä ihmisiin tutustuu jos vain haluaa:)