Joudun ilmeisesti sektioon!
VOI VITTU! Mitä mä nyt teen?! Itkettää ja saan hysteerisiä kohtauksia enkä pysty nukkumaan tai istumaan tai mitään, mua pelottaaa niin paljon. Kamalat traumat kun olen kerran sektiossa ollut. Kipu oli niin voimakas ja kesti kuukausia että oksettaa ajatuskin.
VAUVA KÄÄNNY OLE KILTTI!!!!!!!!!
Kommentit (24)
Mulla esikoinen syntyi alateitse ja kuopus kiireellisellä sektiolla, ja tuosta sektiosta toivuin paljon nopeammin kuin alatiesynnytyksestä, joka muuten meni ihan nappiin. MUTTA muista, että tärkeintä on se että lapsi saadaan terveenä/hengissä maailmaan!!! Omani meinasi kuolla, kun alateitse yritettiin liian kauan saada sairasta lasta maailmaan, ja kun hän sitten kiireellisellä sektiolla lopulla syntyi, hänet vietiin suoraan kahdeksaksi päiväksi teho-osastolle. Kun vauva makaa letkuissa teholla, tulee aika vähän mietittyä sitä synnytystapaa.
valaa uskoa ja lohdutella omalla sektiokokemuksella:
kaikki sujui oikein hyvin vaikka oli kiireellinen sektio. Kotiin päästiin 48h sektiosta enkä ollut kyllä kamalan kipeä ollenkaan. Toki haava oli arka, viikon verran söin särkylääkkeitä ja otin iisisti, mutta viikon päästä käytiin kyllä jo kesävauvan kanssa vaunukävelyllä. Vauvaa sain ja pystyin nostamaan normaalisti, kauppakassit jäi miehelle.
Näinkin voi käydä AP :)
takana enkä todellakaan ole ollut kovinkaan kipeä sektioiden jälkeen. Liikkeelle iltapäivällä heti leikkauspäivänä ja vauva ensimmäisestä yöstä saakka vierihoidossa. Kotiin kolmantena päivänä. Vaadi kunnon särkylääkkeet!
Alle viikko sektiosta olin jo kävelyillä rattaiden kanssa ja shoppailemassa!
Mutta sillä yritin valottaa, miksi sektio voi pelottaa todella paljon.
Perätilasynnytyksen riskit ovat muuten hallittavissa. Suurin osa perätilasynnytyksistä sujuu täysin ilman ongelmia. Tarkalla seurannalla ja oikeanlaisella toiminnalla alatiesynnytys voidaan hoitaa loistavasti myös lapsen ollessa perätilassa. Seurannan ansiosta taas voidaan tarvittaessa lähteä nopeastikin sektioon, jos tilanne sitä vaatii.