Onko vauvan hedelmäsose
sopiva eväs lapsen kerhoon? Ajattelin laittaa muutakin mutta tuli kauheet rajoitukset kerhosta joten rupesi epäilyttämään tuo sose, kun kuulemma sellasta Semperin smoothieta ei saa kuulemma tuoda evääksi.
Tuollainen sose menee paremmin kaupaksi lapselle kuin hedelmä.
Kommentit (11)
miksei saa tuoda semperin smoothieta?
Meillä on pojalla ollut kerhossa eväänä mm. noita eikä koskaan olla mitään sanottu.
Pelkkää hedelmäähän se on. Mies oli tänään vienyt lapsen kerhoon ja oli tullu kauheet kiellot kaikennäköisille asioille(vasta alkoi tänään). Pillimehun ymmärrän ja muut herkut. Mutta ei näköjään mitään pillillä juotavaa saa tuoda. Vesi tai maito juomaksi. Mies vähän ymmärsi ohjaajien puheesta että nuo myös saattaa aiheuttaa toisissa kateutta! Perhana ihan missä muussakin asiassa voi lapset tuntea kateutta esim. jos jollain on vaan tavallinen vesipullo ja toisella vaikka Spiderman.
Laitan huomiseksi eväsrasiaan tuon soseen. Saan kyllä hepulin jos sekin kielletään!
Siis pillistä on kysymys??!! Ettei vaan joku Itu-Silmu tule kateelliseksi kun kaverilla on pilli.
Helsingin kaupungilta on tullut tällanen ohje ettei mitään tollasia saa olla. Ja ohjaaja oli lisännyt että meidän poika ei sit kuulemma syö mitään muuta jos se vetää ton smoothien. Ei syökään ja ei syö mitään leipiä kerhossa vaikkei olisi mitään muuta, kun niitä leipiä ja vettä.
ja varmaan onkin koska mistä ne muuten keksisi tällasia tyhmiä ohjeita. Paperissa joka saatiin luki vaan et terveellinen eväs ei muuta. Minusta tuoremehut ja smoothiet on ihan terveellisiä eväitä ja hyviä sailyttää, kun eväitä ei laiteta jääkaappiin siellä.
Siis pillistä on kysymys??!! Ettei vaan joku Itu-Silmu tule kateelliseksi kun kaverilla on pilli.
Helsingin kaupungilta on tullut tällanen ohje ettei mitään tollasia saa olla. Ja ohjaaja oli lisännyt että meidän poika ei sit kuulemma syö mitään muuta jos se vetää ton smoothien. Ei syökään ja ei syö mitään leipiä kerhossa vaikkei olisi mitään muuta, kun niitä leipiä ja vettä.
Meillä poika on srk:n kerhossa eikä ohjeistusta tullut edes esim. kekseistä (tosin jokainen nyt varmaan itse tietää, ettei niitä viedä kerhoon). Saa olla pillimehuja, soseita jne.
tommoisesta kerhosta pois!
Minä kävin kerhoa vuonna 1971 ja siellä oli juuri sellaiset eväät kun kunkin äidit laittoi.
Joillakin oli juomana mehua, joillakin maitoa.
tommoisesta kerhosta pois!
Minä kävin kerhoa vuonna 1971 ja siellä oli juuri sellaiset eväät kun kunkin äidit laittoi.
Joillakin oli juomana mehua, joillakin maitoa.
Ja poika tykkää siellä olla. Ei sillä eväillä niin väliä ole mutta ärsyttää vaan meitä vanhempia tuollainen.
tommoisesta kerhosta pois!
Minä kävin kerhoa vuonna 1971 ja siellä oli juuri sellaiset eväät kun kunkin äidit laittoi.
Joillakin oli juomana mehua, joillakin maitoa.
Ja poika tykkää siellä olla. Ei sillä eväillä niin väliä ole mutta ärsyttää vaan meitä vanhempia tuollainen.
Ja nuo säännöt on tulleet nyt syksyllä vasta.
meillä lapsi oli viime vuoden eri kaupunginosassa kerhossa. Ohjeistus oli, että ei mitään "herkkuja" eli mehua, pirtelöitä jne. Suositus oli, että leipä ja hedelmä, ehkä jogurtti jos on pakko. Vettä sai talon puolesta ja ruokailun jälkeen sai xylitolia (maksettiin etukäteen kerhokauden alussa). Tätä perusteltiin juurikin tuolla, että kaikki ovat tasavertaisia, ja sen lisäksi sillä, että tämä kerho pyrkii ohjaamaan lapsia terveelliseen syömiseen.
Nyt lapsi on toisessa kerhossa, ja ohjeistus on, että mukaan hyvät eväät, sellaiset joiden rapistelusta ja syömisestä lapsi nauttii. Juomat pitää ottaa itse mukaan, xylitolia ei anneta. Nyt meidän lapsi on ainoa, jolla on mukana leipää ja oma muki veden juomista varten. Kaikilla lapsilla on mehua juomaksi, kaikenlaisia herkkuja eväänä jne. En ole huomannut minkäänlaista kateutta lasten kesken. Päin vastoin, lapset on avoimen uteliaita ja kurkkii mielellään, millaista makkaraa muiden leivän päälle on laitettu.
miksei saa tuoda semperin smoothieta?